Brackets

Gestart door Leon, mei 24, 2013, 13:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Leon

Ik kon geen topic vinden waar mijn vraag past, dus daarom een algemeen 'Bracket' topic.

Door veelvuldig uitlenen van mijn kit moest het er een keer van komen dat er iets kapot is gegaan. gelukkig (hopelijk) geen ramp. De vleugelmoervan mijn 12" tom bracket is namelijk doorgedraaid.
De schroef zit muurvast (dankzij een drummer die het nog net niet met een waterpomptang vastdraaide) en de vleugelmoer die er bovenop zit is door het draaien dolgedraaid (foto's volgen).

Nu heb ik gehoord dat er een goedje is wat je in de vleugelmoer kunt spuiten zodat je deze als het ware weer op de schroef kunt lijmen. Dit goedje zet uit en zet daardoor de moer weer op de schroef. Weet iemand wat ik bedoel?
Als ik een nieuwe bracket moet kopen van DW (die overigens beter op de moderne L-rods past) ben ik 32 euro per stuk kwijt.

Nijlpaard

Kopen en de bon bij de betreffende drummer inleveren  :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Harre

Nijlpaard geeft het beste advies, maar als je toch wilt gaan herstellen (repareren wil ik het niet eens noemen) zou je met de sterkste variant van Loctite iets kunnen proberen. Maar of dat een permanente oplossing is...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Paul

Dat is geen permanente oplossing, maar misschien wel een optie om 'm nu alsnog lost te krijgen (als dat niet meer gaat).

Verder ben ik het met Nijlpaard eens: breken is betalen. Zeker bij spullen die nog in goede staat zijn, waar ik wel vanuit ga bij je DW.

Leon

Ik ben het allemaal met jullie eens, maar dit was in november en de desbetreffende drummer is een belg. Zijn deze schroeven niet nog te krijgen los? Foto volgt straks trouwens.

Laatst had ik m'n kit uitgeleend in ruil voor 25 euro korting op oefenruimte. geleend aan een goede bekende voor een bandjesavond voor muziekstudenten. Ik wilde nee zeggen, maar ik wilde die jongen wel een gunst doen.

Kom een week later in de oefenruimte en mis een vleugelmoertje en viltje van 1 bekkenstand. Dit ook aangegeven en ik zou nieuw spul krijgen (ook DW). Tot op de dag van vandaag nog niks ontvangen..
Nog iets wat ik nooit meer doe..

Dribbel

Ja dat is lastig. Zeker als je het er nu nog niet over gehad hebt....
Als hij het al wel erkent heeft dat het bij hem stuk is gegaan zou ik het alsnog zo doen zoals Nijlpaard zegt.
Hetzelfde bij het andere, opnieuw weer aangeven bij je kennis die je vleugelmoer en vilt heeft kwijt gemaakt.

Ik zou het gewoon weer in orde willen hebben, en alle locktide in de wereld veranderd daar niets aan.
Dus aanschaffen en de bonnen opsturen naar de desbetreffende mensen. Hopen dat je er nog iets van terug krijgt.
Goede afspraken maken bij uitleen en nadien alle zooi nakijken is wat er bij hoort... jammer genoeg.
Tegenwoordig kun je niemand meer op z'n mooi ogen vertrouwen.
Jammer maar helaas... (leergeld noem je dat) -O-
Yamaha recording & sabian

Leon

Je slaat de spijker op zijn kop Dribbel.

Ik vind dit systeem trouwens wel vreemd. Waarom kunnen ze geen mooie vleugelmoeren uit 1 stuk metaal maken in plaats van de vleugels erop te "schuiven"?

Foto's zoals beloofd:

Nijlpaard

tja, tegen lomp is niets bestand -O-
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

#8
mei 25, 2013, 12:47 Last Edit: mei 25, 2013, 12:48 by Hammar
Ff een grip-tang op dat stuk wat uitsteekt zetten, dan draai je hem zo los.

Een handige sodemieter kan dat best nog wel maken hoor. Uit een stuk maken is gewoon veel duurder denk ik, vandaar!


Jenslathouwers

Met een ijzerzaagje een groef zagen in de moer die er nog in zit, dan met een schoevendraaier los draaien en klaar  ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

stick tight

Wat Jenslatouwers zegt.

Het eruit krijgen is echt een piece of cake als je een beetje handig bent....
Je kan die schroef waarschijnlijk wel nabestellen.

http://www.dwdrums.com/factoryaccessories/partsandaccessories.asp

Ik weet niet welke matrialen het allemaal zijn maar ik kan me voorstellen dat het nog wel te lijmen is. (denk aan gun gum oid) Of anders te solderen als het metaal op metaal is.

Dit is wel precies de reden waarom ik niets uitleen als ik er niet bij ben.

Leon

Ookal gebruik ik m'n tom mount en bracket momenteel niet (ivm 12" in snarestand) was ik toch benieuwd of DW het schroefje kon leveren. Op de site was niets te vinden wat mijn vraag kon beantwoorden. Mailtje die kant op gedaan en netjes binnen twee dagen reactie. Ze geven aan dat mijn bracket niet meer gemaakt wordt en het systeem ook niet meer gebruikt wordt. De nieuwe bracket past op mijn mount maar die kost dus 35 euro :N

Ik bedacht me nog eens waarom dit niet ging werken maar blijkbaar werken ze nu met een vleugelmoertje in een schroef en vroeger met een schoef in schroefdraad. (Ik hoop dat het te volgen is). In ieder geval is er geen oplossing behalve locktide of 2 nieuwe brackets kopen. (die op mn 14" is nog wel goed, maar 1 nieuwe en 1 oude is imo ook geen gezicht.)

Samenvattend:  -O- -O- -O- -O- Leen je spul niet uit...

Rick


Samenvattend:  -O- -O- -O- -O- Leen je spul niet uit...


Heeft die persoon geen WA verzekering dan? Ik heb een keer gehad dat iemand een snaredrum van mij uit zn handen heeft laten kletteren. 2 hoops krom en een hand vool schroeven krom en de snarenmat naar de haaien. Ik heb gewoon de vellen, hoops, stemschroeven en snarenmat vervangen en de schuldige heeft de rekening naar zn verzekering gestuurd en alles werd gewoon netjes gedekt...

Leon

Dat zou een oplossing kunnen zijn Rick, maar dit voorval heeft zich een jaar geleden afgespeeld, dus ik kan er nu niet meer bij die andere drummer mee aankomen. Zou ik ook vreemd vinden als iemand een jaar na dato komt met kapot spul.. Hij had zelf ook niet door dat het stuk is gegaan omdat hij het alleen mega strak heeft gedraaid, het was niet los te krijgen dus is de schroef stuk gegaan.
Daarnaast woont ie in het buitenland.

Kortom, dure manier om een lesje te leren..

Omhoog