Alesis dm10 X ... wie heeft ervaring?

Gestart door tombee, mrt 13, 2013, 20:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

tombee

Hallo!

Laat ik direct mijn onderwerp even verhelderen... ik zoek een betaalbare e-kit liefst zonder module t.b.v. studiodoeleinden. Aangezien ik nog een Roland TD8 module heb gaat het mij dus puur om een lekker spelende kit. Daarbij komt dat ik de module ook alleen maar gebruik als 'doorgeefluik' via midi naar ez-drummer op m'n Mac. Mijn budget is 1000,-.

Nu viel mijn oog op de Alesis dm10 X (qua 'vellen' en aantal toms + cymbals wat ik zoek). Ongeveer 999,-. Komt dan wel met module maar ok. Gezien de 'andere merken' in die prijsklasse lijkt het mij best wel een uitstekend alternatief. Of kan het goedkoper...? Mag ook natuurlijk!

Kortom: iemand ervaring met de dm10 X of studio serie? Of zeg je.. joh kijk ook eens naar die of deze... Hoor het graag!!

Groet. Tom

Otje

Ik heb ook voor de keuze gestaan of ik een Alesis studio kit zou aanschaffen. Maar na hm uitgeprobeert te hebben toch niet aangeschaft. Ik vond hm te speelgoedachtig aanvoelen. Hij drumde niet lekker. het lijkt wel of je op plastic emmer slaat. Komt door t materiaal, mylar, dat ze gebruiken. Ik vind de DM10X er overigens wel fantastie mooi uitzien. Er zijn coversiesets ( http://www.682drums.com/Alesis-Conversie-set-c-260.html?gclid=CKXTu6K7-rUCFcHHtAodzCIAKQ) of zelfs 'kant en klaar' omgebouwd ( http://www.drum-tec.de/alesis-dm10x-meshkit-2013-p-2025.html. En die lijken me nou weer wel interessant om is nader te bekijken.

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

yoeran

Ik heb de DM10x afgelopen week binnengekregen en bevalt tot nu toe meer dan prima!
Mijn vorige kit was een Roland TD3-KW, dus de grotere pads, mylar heads en uitgebreide DM10 module zijn voor mij een enorme verbetering. Ook het feit dat de rims losse piezo triggers zijn vind ik heel fijn.

Ik zat er tijdens mijn aankoop nog aan te denken om de mylar heads te vervangen door mesh heads, maar nu ik er wat op heb gespeeld bevalt dat meer realistische gevoel toch wel!

Ik moet nog wel m'n bassdrum wat beter isoleren. De onderburen horen, ondanks de dikke betonnen tussenvloer, toch nog mijn gestamp... En laat mijn woonkamer nou net boven hun slaapkamer zitten (praktisch!).

Als je specifieke dingen wilt weten beantwoord ik ze graag!

Omhoog