cymbalstand of cymbalarm?

Gestart door steef224, mrt 07, 2013, 00:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

steef224

Beste medetrommelaars,
Een tijd geleden heeft een familielid onderstaand bekken vervaardigd uit een oud zaagblad



Er komt een gigantisch geluid uit en ik wil hem vast hebben in me set-up, maar wat is de beste manier om hem te plaatsen?

Een cymbal arm als de tama mca 63
http://www.feedbackmusic.com/drums/tama-mca-63-en/100005795/110287

Of een vast standaart, neemt wel weer extra ruimte in beslag :/
http://www.feedbackmusic.com/drums/tama-hc-32-w/100005796/110442

Het is een redelijk zwaar bekken, 16" in diameter
Is een cymbalarm dan nog geoorloofd?

steef224

Side note: algemeen topic over cymbalharware, fav brands/stands ;)

Dribbel

Dat ligt ook een beetje aan de standaard waar je het aan wilt bevestigen.
Het zou kunnen....
Ik zou zo'n oude zaag gewoon aan een aparte boom willen hangen ;) of naar de ijzerboer heen brengen :X
Yamaha recording & sabian

Jenslathouwers

16", dat is een serieus zaagblad !! heb je er opnames van  *D ben wel heel benieuwd naar het geluid ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paul

Wat is het gewicht ongeveer? Zo'n MCA-63 kan behoorlijk wat hebben.

steef224

Het gewicht is ongeveer 1,5 kg, het is de bedoeling dat ik hem aan me hi-hat monteer zodat hij er net onder komt te hangen (een beetje op de plek waar een side-snare zou kunnen staan).

steef224


Dat ligt ook een beetje aan de standaard waar je het aan wilt bevestigen.
Het zou kunnen....
Ik zou zo'n oude zaag gewoon aan een aparte boom willen hangen ;) of naar de ijzerboer heen brengen :X


Dat zou pas een echte boomstand zijn dan  :P
btw voor opnames ga ik aan de slag en die komen vast wel ergens op het forum of dit topic ;)

Paul

Ik had 'm zwaarder dan 1.5 kg ingeschat. Dat kan gemakkelijk met zo'n Tama MCA-63. Scheelt je ook veel gewicht in de hardware tas!
Een simpel recht bekkenstandaard kan ook niet laag genoeg om onder de hihat te komen dus je zal wel naar een multiklem-oplossing moeten  ;)

Citizen Kane

grappig, Gene Hoglan had in het verleden ook gewoon een kleine metalen propellor hangen in zijn setup. kun je horen op Individual Thought Patterns en/of Symbolic van Death.

Hoe klinkt dit?

steef224

Jaa en hij hangt! filmpje gooi ik er zo op want dat duurt ff met youtube. Hij hangt aan een http://www.thomann.de/nl/millenium_cbc2_beckenarmset_mit_klammer.htm

en die is bijzonder stevig voor die dertien euro!


Machiel

Hoe klinkt ie?
Neem mij vooral niet te serieus.

Joris

#11
mrt 30, 2013, 20:10 Last Edit: mrt 30, 2013, 20:13 by Joris
Heel veel ping, ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar dan met een kleinere.





Oh en hier die van steef


steef224

@Joris Een zaagblad in je set-up is echt heel vet! Ik heb geĆ«xperimenteerd met kleinere formaten maar uit die grote kwam toch wel een erg vet geluid. Dat  is idd mijn video! Ik had die voor me oom gemaakt een tijd geleden, hij heeft hem voor mij omgetoverd tot iets unieks haha.

Deze video wilde ik graag hier posten, een hand filmen en een hand drummen haha



Het geeft iets weg van bell, shuffle patroontjes klinken echt heel vet hierop.

Joris

Ik heb al een paiste 13" mega cup chime  ;)

JayDie

Zo zul je wel snel nieuwe stokken nodig hebben...

steef224

Als je je een beetje inhoud kan het prima ;)

Omhoog