Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

harmen 18

Ik denk dat ik wel weer een keertje mag na een aantal updates  :)



Van links naar rechts:

- Metalen Pearl picollo snare (13x3)

- Berken zelfbouw snare uit pearl blx tom (13x5,5)

- Metalen Sonor Ranger snare (14x5,5)

- Amerikaans noten en esdoornen zelfbouw stave snare (14x5,5)

- Berken Pearl (oude blx dacht ik) snare (14x6,5)

nanouk



Nu alweer een jaartje houd maar nog steeds heel blij mee :)

Fibesman

Die zijn mooooi.

groovemaker

Gaaf ding zeker weten!!!
If it's too Loud you're too old!

Monuments



Pearl 14x6,5" Vintage Sensitone brass snare. Heerlijk. :) Voor de rest nog de standaard snare die bij mijn Tama Superstar Hyperdrive zat, namelijk een 13x6" birch snare.
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Headshrinker

Pearl 14x6,5" Vintage Sensitone brass snare. Heerlijk. :)


Lekker. Die kwam ook goed uit de verf in het Snare Recording topic.

Monuments

Heerlijke snare inderdaad. Bomvol met attack. Heb er op het moment een Evans HD Dry vel op liggen, aangezien de overtonen wel erg overheersend werden.
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

NathanR

Dat is inderdaad een snare waar je trots op mag zijn!

Dries


Heerlijke snare inderdaad. Bomvol met attack. Heb er op het moment een Evans HD Dry vel op liggen, aangezien de overtonen wel erg overheersend werden.

M.i. een vel om goedkopere snaredrum mee te redden (deed het perfect op de snare van mijn vorige ELX) maar doodzonde om op een goede snaredrum te gebruiken.
Haalt het hele karakter weg en daar betaal je nu net vaak voor.

Heb zelf de normale brass sensitone in dezelfde maat. Erg fraaie en veelzijdige trommel. Zal de laatste zijn die ik verkoop zonder een beter of mooier alternatief terug te kopen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Monuments


M.i. een vel om goedkopere snaredrum mee te redden (deed het perfect op de snare van mijn vorige ELX) maar doodzonde om op een goede snaredrum te gebruiken.
Haalt het hele karakter weg en daar betaal je nu net vaak voor.

Heb zelf de normale brass sensitone in dezelfde maat. Erg fraaie en veelzijdige trommel. Zal de laatste zijn die ik verkoop zonder een beter of mooier alternatief terug te kopen.


Dat vind ik dan weer net niet. Hij heeft nog steeds het karakter wat ik graag wil horen in een snaredrum, alleen de "vervelende" overtonen zijn er uit. Voor de rest ben ik het compleet met je eens; dit is een blijvertje. :)
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Groove

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar kon geen betere vinden  8)7

Weet iemand of een Pearl Free Floating 14x6,5 in een Gewa SPS tas van 14"x6,5 past? Het gaat hier om de 2de generatie Free Floater met de SR-010 extended strainer.

Alvast bedankt!

dmenace

Past met gemak.

groovemaker

Moet idd geen probleem zijn
If it's too Loud you're too old!

Star

Mijn main snare is de Charlie Benante signature snare van Tama.



Dixon drums & hardware.

Fibesman

#339
apr 18, 2013, 10:39 Last Edit: apr 18, 2013, 10:43 by Fibesman
Ziet er woest en zwaar uit Star :-) Om maar even bij Tama te blijven dan ..
Ik heb gister eindelijk m'n 1980s Tama Rosewood kunnen testen met de band. Bij Muller muziek hier in Amsterdam een orgineel NOS Tama bellbrass matje gevonden voor het speciale rolling glide mechaniek. Wat een sound! Die Alex van Halen attack, body en zelfs iets te lange toon. Klein stukje tape en wow! Deze is voorlopig m'n main snare.



Star

Ook een mooie snare Fibesman
Dixon drums & hardware.

Paul

Mijn huidige snares:
- Worldmax 14x6.5 Black Brass, Ambassador slagvel en Renaissance snareside reso. I.c.m. een Tama Bell brass matje geeft dat een erg fijne, warme snarebuzz.
- Rogers Luxor uit de jaren '60. Ambassador slagvel, Ambassador snareside reso en gisteren een Pearl Ultra-Tone snarenmatje erop gelegd. Afgelopen week is-ie helemaal uit elkaar geweest en in de chroompoets gezet, nu blinkt-ie weer (al zie je dat niet zo goed op een telefoonfoto).

Twee erg fijne en heel verschillende snares, leuk voor de afwisseling. :Y



Dries

Mooi hoor Paul!
Die Worldmax lekker houden als je de mogelijkheid hebt...
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Fibesman

Netjes :-)

Geert Samuel

#344
mei 15, 2013, 13:29 Last Edit: mei 15, 2013, 13:30 by Geert Samuel
Ik zal later nog wat betere foto's uploaden, maar bij deze even een klein overzichtje. 1e foto is mijn snare "plateautje", daarop staan:
Pearl Ultracast: 14x5.5
OCDP 12x7, 20 ply, 3 vents
Pearl Daniel Erlandsson Signature Snare
En als losse foto m'n nieuwe aanwinst, Sonor Protean 14x5.25



Hans

Ha, je bent de eerst op het forum die hem heeft denk ik Geert ;) Lekker ?

Technobeat


Mooie snare`s Paul , en na het uitvoerig poetsen van die gave Rogers zeker een paar van die goudgele rakkers uit de kratjes op foto 2 genomen ? :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Machiel

@HAns,
ik heb hem vorige week bij Geert bespeeld. Hij is te gek! Ik ben al aan het sparen voor de 12" versie. Ik ben verkocht!

(aan de andere kant... die BG snare is ook nog niet gekocht..... )
Neem mij vooral niet te serieus.

Hans

Dilemma's...

Clone285051

#349
mei 19, 2013, 13:10 Last Edit: mei 19, 2013, 13:12 by Clone285051
Mijn gerief ...


14"Tama Imperialstar - 14"Tama Starclassic brass - 14" Tama Starphonic Bubinga - 12"Tama Metalworks

Maar in 2012 kwam mijn nieuwe kit en daar zat bij ...





... en toen kwamen er steam-bend woodhoops op de markt *D ...



Veruit mijn favoriete snare ... de Starphonic komt niet eens dichtbij qua gevoeligheid !

Omhoog