Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Wouter


Afgelopen weekend bij m'n eerste gig met The Press and the President.



:)


Als niemand anders het zegt moet ik maar... :')
Blijft een prachtig kitje Nathan, ik kan niet anders zeggen!
Gebruik je de SPD in praktijk nou veel live?


NathanR

Haha bedankt Wouter.
Het valt mee, of in ieder geval, ik zou best zonder kunnen. Het geeft een geinige toevoeging maar is tot dusver nog niet van groot belang.
Gebruik hem voornamelijk voor een bassdrop en 2 claps.

Geert Samuel



Super mooie set Geert , als je een gig hebt neem je toch maar een deel van de opstelling mee neem ik aan ?
Maar thuis helemaal uitpakken is natuurlijk fantastisch *O* .


Zo heb ik hem alleen maar thuis staan  :)
Voor gigs heb ik een pearl export (jaren 90, dus nog best goed klinkend), deze gaat dan op statieven.
Vrij standaard 12,13,16,22 configuratie, opstelling is wel redelijk gelijk op de tom maten na en ook geen tom in het midden. Cymbalen beperk ik live tot 2 china's, 2 chrashes, 2 splashes, 1 ride, 1 hihat en soms een xhat (zonder pedaal dus)

Leon

Is nog best duur toch? Die SPD? Volgens mij heeft Bram van OSL altijd een Alesis gebruikt, je kunt 5 van die Alesis dingen kopen voor 1 SPD-S :Y

Technobeat


Is nog best duur toch? Die SPD?



Wat is duur , een SPD-SX kost +/- 650,= euro , maar het is een echt degelijk apparaat met vele mogelijkheden die je m.i. niet echt kunt vergelijken met een Alesis variant , correct me if i'm wrong .
kwaliteit kost geld maar dan heb je ook wat , en bij latere verkoop vindt je dat weer voor een groot deel terug .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick

Een teasertje :)


Wouter

Genista?

Rick

Correct. Wordt mijn nieuwe optreed kit. Vind het een beetje eng om altijd maar met een Brady rond te zeulen  :X

Stella

#708
mei 23, 2014, 13:58 Last Edit: mei 23, 2014, 14:00 by Stella
Side snare is geen side snare maar een oeps mijn main snare breekt ik pak gauw een andere snare.




EDIT: wow, Rick, dat is wel een heel mooie finish zeg! Benieuwd naar het totaalplaatje.

NathanR


Correct. Wordt mijn nieuwe optreed kit. Vind het een beetje eng om altijd maar met een Brady rond te zeulen  :X


Huh dus straks treed je alleen nog met deze op?
Zonde van zo'n Brady.

Panda-Beer


Huh dus straks treed je alleen nog met deze op?
Zonde van zo'n Brady.


Ik kan best begrijpen dat ie z'n Brady niet wil beschadigen.. Heb zelf ook nooit met mn duurste kit op podium gestaan
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Rick


Huh dus straks treed je alleen nog met deze op?
Zonde van zo'n Brady.


Vaak spelen er nog een zooitje andere drummers op mijn kit, en na de vorige gig stond ik weer het bier van mijn spullen te wassen. Ik neem hem alleen nog met de "grotere" optredens mee waar ik weet dat mijn spullen redelijk veilig zijn. Anders gewoon de Genista :)

NathanR

Oke, als er inderdaad vaak nog andere mensen op moeten spelen en je in een zaal speelt waar de kans op bier op je kit groot is dan snap ik het!

Technobeat


En met zo`n mooie Premier Genista kun je ook prima voor de dag komen *D  :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

willem4130

#714
mei 23, 2014, 20:15 Last Edit: mei 23, 2014, 20:16 by willem4130
Vandaag een Ludwig Breakbeats kitje opgehaald, n.a.v. het 'Jungle kit'-topic.
Sta serieus te kijken van de sound. Klinkt helemaal niet verkeerd!

Gelijk maar twee Gibraltar flat base stands erbij gekocht (hihat ook maar besteld) en een Ludwig Acrolite (14x5). Had helaas geen snare stands thuis staan maar dat mag de pret niet drukken.









Heel wat anders dan mijn Gretsch Purewood en als mijn 20" N&C bass ook nog binnenkomt over een paar maandjes ben ik helemaal een happy camper  *O*
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Hammar

Nice nice!

animal

Gefeliciteerd met de kleine  :+

Hans

Stoer kitje Willem. Ga je met dat kitje giggen ?

willem4130


Stoer kitje Willem. Ga je met dat kitje giggen ?


Dat ga ik zeker wel proberen. In kleine kroegjes bijvoorbeeld.

Denk dat het setje echt wel overeind blijft.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Black Page

Rick.

Ik wil niet zeuruh, maar waar blijven de foto's van die Genista....  :)

Grt

Panda-Beer

#720
mei 25, 2014, 13:46 Last Edit: mei 25, 2014, 13:48 by Panda-Beer
M'n nieuwe Ayotte! :D

Helemaal verliefd geworden.. vind hem persoonlijk klankmatig zelfs nog beter als mijn DW Collectors.

Ayotte Pro (2004) Indigo Fade
Geboren op 10 Juni 2004. 8)

Ketels:

-6 Ply Shells + 6 reinforcement rings inside the shell batter and res. side. for Rack Toms, Floor Toms and B.D.
-10 Ply Shell + 6 reinforcement rings for the snare.

Maten:

BD: 22x16
SD: 14x6
TT: 10x8 / 12x9
FT: 16x15

Bekkens:

van L naar R: 14" Zildjian A Custom Hi Hat / 18" Zildjian K Dark Thin Crash / 20" Zildjian K Custom Hybrid Ride / 19" Zildjian K Dark Thin Crash / 16" Zildjian K Dark Medium Thin Crash / 18" Meinl Byzance extra Dry China


Ik had eigenlijk nog een opname erbij willen posten (Opnemen/Mixen is nog nieuw voor me) maar ik struggle nog een beetje met de toms die mee resoneren op mijn bassdrum haha..  ;(


Foto's:

(Jammer genoeg is het licht in m'n drumhok wat minder.. Laatste foto is buiten gemaakt, komt de finish wat mooier uit)






Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Rick

#721
mei 25, 2014, 14:18 Last Edit: mei 25, 2014, 14:19 by Rick

Rick.

Ik wil niet zeuruh, maar waar blijven de foto's van die Genista....  :)

Grt


Ik wacht nog op wat hardware :)



En super mooie kit, die Ayotte. Kleurtje is echt gaaf :)

harmen 18

Mooie set :)

Panda-Beer

Thanks mannen !  :)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Technobeat

Denk dat het setje echt wel overeind blijft.



Dat denk ik ook wel , foto 4 :+ .

Maar even zonder dollen : Toffe set Willem .


Panda-Beer : very Very Very nice 8) :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog