Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

willem4130

Welkom terug ALF.

Mooie set!

Had jij op het 'oude forum' ook niet een avatar die een beetje op deze leek?


Daar staat me iets van bij maar kan het me ook verbeelden (word inmiddels ook een dagje ouder  ;)).
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

ALF


Welkom terug ALF.

Mooie set!

Had jij op het 'oude forum' ook niet een avatar die een beetje op deze leek?


Daar staat me iets van bij maar kan het me ook verbeelden (word inmiddels ook een dagje ouder  ;)).


Kan maar zo dat ik zoiets gehad heb. Volgens mij heb ik ook een tijd het alienfiguurtje van de serie ALF als avatar gehad.

Bedankt iedereen voor het warme welkom :)

musiqman

#777
jul 08, 2014, 18:49 Last Edit: jul 08, 2014, 20:51 by musiqman
Een dag extra ondat de Italianen de afkorting str. net kenden en het woord Straat wel.

Maar tocht maar 5 dagen met een zondag ertussen en heelhuids aangekomen.

Meer dan topservice van Lonzetti Music Milaan (die de 16" bij een particulier heeft op laten halen zonder extra kosten)












Wat een klankkleur.  Heerlijk :D

Technobeat


Verry nice Musiqman *D , als ik het goed heb had je de Yamaha subkick al een tijdje in je bezit en komt hij prima uit bij deze mooie set .

Veel drumplezier gewenst !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Cas

Gaaf, Musiqman!! Wat voor serie en maten zijn deze ketels?

Fibesman

Mooi dat rood! Wat voor vellen ga je er op zetten? Ik wil hem wel eens horen..

dunDaan

Chique de friemel !!
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

musiqman


Verry nice Musiqman *D , als ik het goed heb had je de Yamaha subkick al een tijdje in je bezit en komt hij prima uit bij deze mooie set .

Veel drumplezier gewenst !



Thanks. Ja ik had ooit een Red Oak en toen kreeg ik de Sub Kick. Leuk detail gemaakt van een eiken keteltje ipv birch/mahoganie zodat de structuur passend was.


Gaaf, Musiqman!! Wat voor serie en maten zijn deze ketels?


Dit is de Oak Custom in Red Oak. De maten zijn 10x8, 14x14, 16x16 en 22x27.


Mooi dat rood! Wat voor vellen ga je er op zetten? Ik wil hem wel eens horen..


Velkeuze ben ik nog niet helemaal uit. Iig clear. De fabrieksvellen tot ze op zijn. Zijn Emperors/Ambassadors met een Yamaha logo'tje. Alleen op de 16" zit een clear Emp/Amb combi omdat dat een gebruikte ketel is.

Voorop moet er een Remo Graphix in de Red Oak finish komen.

Animal baars


Dit is de Oak Custom in Red Oak. De maten zijn 10x8, 14x14, 16x16 en 22x27.


22x27, dat zal een dreun geven :P 22x17 klinkt wel lekkerder denk ik ;)

musiqman

Dank u. Haha.

ALF

Mooi setje heb je daar Musiqman!

Wel was ik zelf voor een 12 inch tom gegaan i.p.v. de 10 inch. Maar dat is puur smaak natuurlijk en waar je naar op zoek bent. :)

Fibesman

Ja een 12 vind ik zelf nuttiger dan een 10 en een 14.

musiqman

#787
jul 09, 2014, 15:28 Last Edit: jul 09, 2014, 17:22 by musiqman
Voor rock  en jazz heb ik andere kits met andere maten/ketelopbouw.


Dit is mn allround kit. Hopelijk komt er wel ooit een 8x7 bij.

Hans

Sjiek inderdaad Musiqman. Ik heb zelf even een OAK custom gehad en kreeg hem maar moeilijk 'getemd'. Hard dat 'ie ging ;)  :6

Machiel

#789
jul 09, 2014, 20:43 Last Edit: jul 09, 2014, 20:45 by Machiel


Zo! Die foto vond ik wel geslaagd.

Gear:
Tama Starclassic Performer: 14/10/12/16 (van links naar rechts)
13" Tama Superstar (ofzo?) Hyperdrive snaredrum
Tama Speed Cobra en Tama hardware

Cymbals van links naar rechts
20" Sabian AA Chinese
13" Zildjian A-Custom Hihat
16" Sabian AAX Dark Crash (natural finish)
18" Sabian AAX Dark Crash (natural finish)
20" Masterworks Meritamon Ride
20" Sabian HH Chinese

Roc n Soc kruk met rugleuning  8)

Oh! De 16" floortom is van een Mapex M-Birch. Zie? Die is zwart en de rest blauw  *O*
Neem mij vooral niet te serieus.

Technobeat


Toffe set Machiel , en lekker hè zo`n kruk met rugleuning , ik krijg van een gewone kruk altijd zo`n '' doorzakgevoel '' :/ maar met een kruk voorzien van rugleuning kan ik altijd goed rechtop blijven zitten en dat voorkomt een pijnlijke rug na anderhalf uur drummen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk


Zo! Die foto vond ik wel geslaagd.


Je houdt wel van een beetje symmetrie, zie ik  :Y

Machiel


Toffe set Machiel , en lekker hè zo`n kruk met rugleuning , ik krijg van een gewone kruk altijd zo`n '' doorzakgevoel '' :/ maar met een kruk voorzien van rugleuning kan ik altijd goed rechtop blijven zitten en dat voorkomt een pijnlijke rug na anderhalf uur drummen .

Dankje man! Ben er ook erg blij me zo. En ja, rugleuning! Je zou denken dat je er lui van wordt, maar op de of andere manier neem je er een actievere houding op aan ofzo. Ik trek t zeer goed in ieder geval. *O*



Je houdt wel van een beetje symmetrie, zie ik  :Y

Is niet meer dan logisch toch? Een beetje de lasten verdelen tussen links en rechts... Dan moeten (vind ik) de afstanden ook ongeveer hetzelfde zijn.
Neem mij vooral niet te serieus.

Karim Bizid

Gedurende mijn afwezigheid op het forum is er veel veranderd aan mijn set.
Daarom lijkt het mij geen kwaad te kunnen weer even een fotootje te posten :)



Sinds een aantal weken zijn de posities gemerkt op mijn mat zodat de set nu sneller en altijd hetzelfde staat.
Ook de hoogtes van de stands e.d. zijn allemaal gemerkt.



En daar kijkt ie stiekem om het hoekje.. M'n nieuwe Brady Jarrah Ply Snare die ik een half jaar terug van Joost Kroon over heb mogen nemen :)

|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Technobeat


Mooie set hoor Karim en ook tof het resovel met je initialen er op *D .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

Super mooie finish Karim. Wat is dat witte dingetje op je BD vel ? Soort moongel on steroids om wat te dempen, lijkt me erg klein ... ?

Karim Bizid

Dank! Ben er ook érg trots op.. Moet nog wel het e.e.a. aan onderhoud doen.
Het witte plakkertje is idd wat te klein om iets met de stemming van het vel te doen :)
Het was een merkje voor het uitlijnen van gaatjes die ik in het vel heb gemaakt... Op die plaats heb ik een defecte lug en dat kan het beeld vertekenen tijdens het uitlijnen als je recht voor de BD zit.
Ik ben het stickertje vergeten weg te halen voor de foto's :)
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Nlz

Gaatjes in je vel? Die zijn op de foto's niet te zien, of moet ik langs de opticien?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Karim Bizid

Haha, nee.. Toen ik deze foto maakte had ik wel al de uitlijning gedaan, maar nog niet de gaatjes gemaakt... Wist nog niet zo goed hoe ik dit ging aanpakken zonder m'n nieuwe vel direct te slopen. Inmiddels heb ik een testje gedaan met een oud vel en ook de gaatjes in het nieuwe vel gemaakt. Zie hier :)
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

musiqman

Hoe heb je die er zo mooi ingekregen? Hete breinaald?

Omhoog