Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Wouter

Wauw Hans!

Is dat een michole in het resonantievel?

Hans

Dank heren. Birch Infinite it is :) Hij klinkt ook nog eens verschrikkelijk ;) @wouter, Dat is inderdaad een 'mic hole'. Ik had enkel nog een 5" o ringetje liggen. Alleen maar gedaan omdat zonder luchtaflaat de rebound op mijn pedaal te gek wordt.

Wouter

Aha, ben benieuwd hoe de kick klinkt als je hem zo op gaat nemen! :Y
We horen vast wel een keer wat langs komen...

animal

Mooi hoor Hans!
En de ludwig is er ook nog????


















En je vrouw??????? 8)

Robert-Jan

Woef!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

oe... die zag ik al even kort op fb voorbij komen toch?

Hans


oe... die zag ik al even kort op fb voorbij komen toch?


Bij Gijs inderdaad :)

Slechts een paar maanden hoeven wachten, en de voorpret helemaal waard.

Nijlpaard

#757
jun 06, 2014, 21:14 Last Edit: jun 08, 2014, 10:44 by Nijlpaard
 :D  Wauw. Hans. Schitterende kit :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

Zeer fraai!

Hans

Hey Nijlpaard is terug ! 1 plaatje van een Sonor was genoeg om het terug te lokken ;)

@animal : De vrouw is er nog, de Ludwig dus niet ....

Nijlpaard

#760
jun 08, 2014, 10:38 Last Edit: jun 08, 2014, 10:44 by Nijlpaard
[font=Helvetica]Ha ha, Hans. You know what i like :P[/font]
[font=Helvetica]
[/font]
[font=Helvetica]Druk de laatste tijd. Sinds 1 januari als zzp'er voor mezelf begonnen dus druk geweest met het vinden van opdrachten.[/font]
[font=Helvetica]Plus dat er wederom lekkage is ontstaan in mijn drum/werk-ruimte. De Delite staat al enkele weken ingepakt in de kelder :([/font]
[font=Helvetica]
[/font]
[font=Helvetica]Voorlopig dus even drummen op een laag pitje.[/font]
[font=Helvetica]
[/font]
[font=Helvetica]Ik volg het allemaal vanaf de achtergrond, maar deze moest ik idd ff op reageren :Y[/font]
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

Wat een set Hans! Wanneer komt de eerste opname? Denk dat ik niet de enige ben die wil weten hoe dit klinkt!

Technobeat


Super toffe Sonor set Hans , echt een topper !!!! 8) *D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

#763
jun 24, 2014, 15:19 Last Edit: jun 24, 2014, 15:30 by baszuidwijk
Hoewel ik nog altijd een groot liefhebber ben van mijn Roland e-kit, heb ik voor de breakbeats- en jungle-momenten toch maar een (soort van) a-kit samengesteld. Ook erg leuk om snel vanuit de kofferbak een lekker partijtje te rammen in een parkeergarage of onder een viaduct :+



Het setje bestaat uit een Remo Quadura 15"x15" kick, mijn oude (1977) Maxwin 14"x5,5" snare, een Paiste PST5 20" ride en een PST3 hi-hat. De hardware is een samenraapsel van Tama, Pearl en Gibraltar. De Remo heeft een verrassend volle en lage toon voor zo'n klein keteltje - gemaakt van Remo's Advanced Acousticon, een soort MDF.

Otje

#764
jun 24, 2014, 16:16 Last Edit: jun 24, 2014, 16:22 by Otje

Ook erg leuk om snel vanuit de kofferbak een lekker partijtje te rammen in een parkeergarage of onder een viaduct :+


Die Bas hé... 8) +1!
BTW:  Bas;laat ff middels een 'tweet' weten waar je zit als het zover is...

Harre


De Remo heeft een verrassend volle en lage toon voor zo'n klein keteltje - gemaakt van Remo's Advanced Acousticon, een soort MDF.

Grappig, want die Acousticon dingetjes kom je niet veel tegen. Ik heb een snaredrum van dat materiaal (Louie Bellson Custom 14 x 5.5) en die klinkt echt helemaal te gek!  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

baszuidwijk

#766
jun 24, 2014, 18:47 Last Edit: jun 24, 2014, 18:51 by baszuidwijk
Je ziet die Remo acousticon keteltjes inderdaad zelden. Ik liep er per ongeluk tegenaan. Was eigenlijk op zoek naar een 18" of 20" bass drum en zag deze omgebouwde floor tom bij Tunnel Music bij ons in Arnhem. Heb alle overbodige hardware eraf gehaald en daarna gepoetst. Vervolgens wat try-and-error met verschillende vellen en demping en ben tevreden over het resultaat.

Wellicht dat ik de kit nog eens ga uitbreiden met een hangende (aan de ride stand) 13" tom op rechts en/of een splash op links, maar voorlopig vind ik het wel geinig zo.

Fibesman

Gaaf Bas, ziet er uit alsof het erg leuk is om op te spelen :-)

Hans

Ik krijg ook altijd zin om te spelen als ik naar zo'n klein kitje kijk. Dat heb ik absoluut niet bij een Simon Phillips set up.

dunDaan


Dat heb ik absoluut niet bij een Simon Phillips set up.

ECHT WEL. Laat die kits van Portnoy, Peart en Bozzio maar komen  8) :Y *O*
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

ALF

#770
jul 02, 2014, 03:58 Last Edit: jul 02, 2014, 14:11 by ALF
Goedendag Heren en dames,

Jaren geleden lid van het "oude" forum. Kon ik hem toch niet meer vinden. Hier terecht gekomen.

Mijn naam is Peter aka ALF. Dat was tevens ook mijn nickname op het vorige forum.

Na een tijdje gestopt te zijn vanwege meerdere redenen. Bleef het toch knagen het drummen. Het was de bedoeling om de draad weer langzaam op te pakken, totdat ik gevraagd werd voor een band waarbij de drummer was gestopt, zo kwam het allemaal in een stroom versnelling terecht. :D

Dus weer helemaal terug van weg geweest *O*

Het is een Ludwig Epic kit geworden in de kleur "transparent black", geeft in bepaald licht een paarsige/aubergine gloed.

22 x 20 kick
8 x 7 tom
10 x 7,5 tom
12 x 8 tom
14 x 14 floortom
16 x 15 floortom

14 x 5 snare

Zildjian bekkens

13" K hihat
17" A Custom fast crash
22" K ride
18" K dark thin crash

Ik gebruik voor de band enkel de 12, 14 en 16 toms. Zoals ook hieronder in de foto te zien is. Bij gebrek aan betere foto, eentje van een recent optreden.


Hoefnix

Op de foto is de blauw/paarse gloed duidelijk zichtbaar ***lol***

Mooie kit en fijne setup zo.

ALF

@hoefnix hahaha zo'n reactie had ik op een of andere manier wel verwacht ;-)

Technobeat


Mooie set Peter :) , en natuurlijk hartelijk welkom op dit mooie Drum-Forum :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Ik kan je me niet herinneren maar welkom terug ALF.

Omhoog