Hardcase voor bekkens

Gestart door Animal baars, jan 30, 2013, 10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Animal baars

Ik ben op zoek naar een minimaal 22" grote hardcase voor mijn bekkens. De flightcase die ik nu heb is mij te groot, lomp en zwaar en gaat dienst doen voor de opslag (totdat ik een bekkenmuur kan bouwen  8)7 ).

Het mag een SKB, Stagg of Hardcase zijn. Zolang ik er maar 8 of 9 bekkens in kan vervoeren. Mijn voorkeur gaat uit naar een Hardcase HN9CYM22.

Qua prijs hangt het er net vanaf wat je aanbied, als je interesse hebt in mijn flightcase is een ruil (evt. met bijbetaling van mij) ook mogelijk.

Laat maar weten wat je hebt liggen!


Animal baars

Bedankt! Ik heb 'em een mail gestuurd. Denk niet dat 'ie het ding los gaat verkopen maar nooit geschoten is zeker mis.

Paintpro

Nieuwsgierigheid, waarom niet een goeie tas?

Animal baars

Omdat ik mijn kostbare bekkens niet in een tas in de bus wil hebben liggen. Een tas geeft mij toch een minder veilig gevoel dan een koffer.. En in een koffer kun je de bellen van bekkens stapelen waardoor ze minder snel krom worden als ze verkeerd neer gelegd worden.

harmen 18

Dan zal ik toch voor je kistje gaan (mits fatsoenlijk gebouwd natuurlijk)  :)

En dan een goede tas erbij kopen voor het lichtere werk.

Harre


Omdat ik mijn kostbare bekkens niet in een tas in de bus wil hebben liggen. Een tas geeft mij toch een minder veilig gevoel dan een koffer.. En in een koffer kun je de bellen van bekkens stapelen waardoor ze minder snel krom worden als ze verkeerd neer gelegd worden.

Dat je groot gelijk hebt. Als ze in een tas zitten en om wat voor reden dan ook (ongeval, gewoon slecht geladen enz) klem komen te zitten heb je geen bekkens meer over. Een koffer is misschien wat duurder dan een tas, maar gaat daarentegen ook veel langer mee zonder gebreken te vertonen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

Hangt er ook wel een beetje van af wat voor tas je hebt, sommige zijn best oke. Ik heb deze:



Nijlpaard

Heb zelf ook een Meinl en die beschermt mijn bekkens goed  :Y
Daarbij wel aangetekend dat ik de enige ben die mijn bekkens vervoert  :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

Ik heb wel een hardcase maar daar passen china's niet echt makkelijk in, vooral niet als je een Novo hebt en een met een Wuhan cup (in dit geval een paiste 2002).

Anserini

Dat is waar ik ook tegenaan loop, de china moet er ook in...  :/

Joris

Een normale lukt altijd wel maar een Wuhan of een novo is problematisch.

Animal baars

Tsja, ik heb geen china's ;)

De kist heeft nu de minimale afmetingen (is misschien nog 1cm af te halen). Maar dat is simpelweg te zwaar.. Weegt al gauw 10kg leeg en dan komt er nog eens dat gewicht aan bekkens bij. De kist blijft voor opslag, de plastic case voor onderweg.

Rick


Tsja, ik heb geen china's ;)

De kist heeft nu de minimale afmetingen (is misschien nog 1cm af te halen). Maar dat is simpelweg te zwaar.. Weegt al gauw 10kg leeg en dan komt er nog eens dat gewicht aan bekkens bij. De kist blijft voor opslag, de plastic case voor onderweg.


Totdat je een hele mooie 22" ride tegenkomt ;)

Animal baars

Een hele mooie 22" ride gaat gewoon altijd mee ;)


Omhoog