Spiertraining

Gestart door JayDie, jan 30, 2013, 09:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JayDie

Doen jullie nog andere oefeningen dan drummen tbv spiertraining in je handen / armen / pols / vingers? Dan bedoel ik dus iets als gewichten, knijpveer, etc.

Zo vond ik m'n Powerball weer in de kast. Aan de slag ermee, voel het gelijk in m'n armen...

Ik doe ik dagelijks computerwerk, dus heeft voor mij meer nut (al denk ik soms dat je er juist RSI mee ontwikkelt  :/ )

rene p

Ik gebruik een gyrobal voor de ontwikkeling van de fijne motoriek en kracht in de onderrarm.
Begon als een grapje maar werkt enorm voor mijn linker arm ontwikkeling
" Im not nervous im a DRUMMER"

drumlarsos

Moet je niet voornamelijk je spier''geheugen'' trainen?? Dit kun je alleen doen door zoveel mogelijk te studeren met metronoom en de juiste techniek...

Naar mijn mening heb je als drummer niet meer spierkracht nodig dan ''de gemiddelde mens'', bovendien ontwikkel je dit toch terwijl je gewoon veel aan het drummen bent. M aar misschien dat dit voor hardrockers of metaldrummers anders is... ?
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

JayDie


Moet je niet voornamelijk je spier''geheugen'' trainen?? Dit kun je alleen doen door zoveel mogelijk te studeren met metronoom en de juiste techniek...

Naar mijn mening heb je als drummer niet meer spierkracht nodig dan ''de gemiddelde mens'', bovendien ontwikkel je dit toch terwijl je gewoon veel aan het drummen bent. M aar misschien dat dit voor hardrockers of metaldrummers anders is... ?

Nee, gaat ook niet zozeer om de kracht (hoe hard je kan slaan), maar meer om het uithoudingsvermogen, snelheid, controle, etc.

Ik denk ook even aan de Moeller techniek, waarbij het volgens mij ook voornamelijk om het gevoel (de beweging) gaat, waarbij je geen kracht nodig hebt om die te oefenen. Wanneer je die techniek sneller gaat toepassen komt het uithoudingsvermogen en de controle om de hoek kijken.

Ik denk ook niet direct aan toepassing op het drumstel (ben zelf een ervaren percussionist, maar geen ervaren drummer) maar meer in de algemeenheid van percussie, techniek, etc.

Erik


Doen jullie nog andere oefeningen dan drummen tbv spiertraining in je handen / armen / pols / vingers? Dan bedoel ik dus iets als gewichten, knijpveer, etc.

Zo vond ik m'n Powerball weer in de kast. Aan de slag ermee, voel het gelijk in m'n armen...

Ik doe ik dagelijks computerwerk, dus heeft voor mij meer nut (al denk ik soms dat je er juist RSI mee ontwikkelt  :/ )


Die RSI-bal heb ik weer weggelegd op aanraden van de fysiotherapeut. Leuk speelgoed, maar het kan ook veel schade aanrichten bij fanatiek gebruik. Zeker als je (zoals ik) ook veel achter de computer zit.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

JayDie


Die RSI-bal heb ik weer weggelegd op aanraden van de fysiotherapeut. Leuk speelgoed, maar het kan ook veel schade aanrichten bij fanatiek gebruik. Zeker als je (zoals ik) ook veel achter de computer zit.

Ja, die waarschuwing staat ook wel overal. Voornamelijk "bij overmatig gebruik".

willem4130

Ik doe het zelf niet. Vraag me ook af of het wat toevoegt alhoewel ik me wel kan voorstellen dat de ontwikkeling van je spieren in een bepaalde mate de controle over die spier bepaalt. Uiteraard verzuren die spieren ook minder snel.

Jij heeft aan dat je percussionist bent. Ik als drummer (speel vrijwel nooit percussie) acht extra spiertraining niet nodig omdat de rebound in feite al het werk voor je hoort te doen (kijk maar eens naar JoJo Mayer, wat me overigens ook geen krachtpatser lijkt maar die wel een onzettend goede techniek heeft [en dus snelheid en uithoudingsvermogen]. Uithoudingsvermogen en snelheid lijkt me dan ook vooral een techniek kwestie.

Zoals ik al zei heb ik niet veel ervaring met percussie maar omdat niet ieder percussie-instrument met het principe van rebound te maken heeft (shakers bijvoorbeeld) kan ik me voorstellen dat een avondje 'shaken' best vermoeiend is.

Ik geloof zelf niet zo in die stressballen e.d. maar een goede fitness instructeur zou goede oefeningen moeten kunnen geven voor pols en onderarm die niet schadelijk maar wel effectief zijn voor datgene wat jij wilt bereiken. Dit moet best lukken met huis tuin en keukenspullen en misschien wat lichte dumbells.

Ik ken er wel een paar (op een blauwe maandag fanatiek gefitnessed) maar het is altijd lastig uitleggen (kan even geen visueel materiaal vinden). Maar laat je goed voorlichten/begeleiden want je kan er ook dingen mee kapot maken en dat is wel het laatste wat je wilt.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

JayDie

Mooi gesproken, Willem!

Ik richt me momenteel inderdaad ook op de technieken zoals op de DVD van JoJo. Zie ook mijn eerder genoemde Moeller techniek. Als je elke slag 'zelf' wilt slaan, verkrampen je spieren, gebruik de rebound. Ziet er goed uit.

Thanks voor de reacties!

Paul

Als je uithoudingsvermogen voor bijv. de Moeller-techniek wilt trainen, waarom doe je dat niet met stokken op een oefenpad? Dan train je twee-in-één: techniek en uithoudingsvermogen.

JayDie


Als je uithoudingsvermogen voor bijv. de Moeller-techniek wilt trainen, waarom doe je dat niet met stokken op een oefenpad? Dan train je twee-in-één: techniek en uithoudingsvermogen.

Weet niet of mijn collega's blij worden van dat getik :-P

Dries


Weet niet of mijn collega's blij worden van dat getik :-P

Op je werk behoor je dan ook voornamelijk te werken  :'(

Hoewel ik ook niet van mening ben dat bijv. krachttraining nodig is om een goede drumtechniek neer te zetten, heb ik wel het idee dat drummers hun boven- en onderarmspieren trainen door veel te spelen.
Relatief veel drummers hebben relatief gespierde/pezige armen. Ik let er niet specifiek op, maar het valt me wel op.
Ik denk dan ook dat uithoudingsvermogen ook d.m.v. lichte krachttraining gestimuleerd kan worden.
Wel dien je de juiste spiergroepen te trainen en uiteindelijk valt of staat alles bij je techniek.

Mijn ervaring is dan ook dat lichte krachttraining een positieve uitwerking op je uithoudingsvermogen (niet zozeer op je techniek) kan hebben.

Wel dien ik er aan toe te voegen dat ik absoluut géén medischgeschoolde achtergrond heb,
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Joris

Volgens Dennis Chambers moet je geen oefenpad maar een kussen gebruiken om op te oefenen, dan train je al je spieren veel beter en ben je minder afhankelijk van de rebound van je vel.

Omhoog