Kogellagers in pedalen

Gestart door stick tight, nov 20, 2012, 01:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stick tight

Ik ben afgelopen week aan het experimenteren geslagen met iets waarmee ik al lang in mijn hoofd zat: het vervangen van de lagers in mijn pearl eliminator.

De standaard lager van de eliminator bleek een goedkope lager (geen abec) en ik heb ze vervangen voor super Redz skateboard lagers. Het resultaat: razendsnelle pedalen met veel punch en direct speelgevoel.

De as van mijn slave blijft draaien als je er geen driveshaft aan koppelt. Voorheen draaide hij hooguit 1 keer rond.

Het vervangen zelf was redelijk simpel. Enige wat je nodig hebt is een drumsleutel, kruiskop schroevendraaier en steeksleutel. De lager op het eind van de as van het hoofdpedaal kreeg ik niet los omdat deze geperst zat. Deze heb ik schoongemaakt en in de lagerolie gezet. Werkt prima!

Nog mensen die hiermee geƫxperimenteerd hebben?

Animal baars

Ik heb het nooit gedaan, maar het staat al een behoorlijke tijd op m'n to-do lijst.. Is het niet zo dat het

Tof dat het dus blijkt te werken. Ik heb nog een hulsje met vrij nieuwe Rollerblade lagers van m'n skates liggen dus die ga ik dan maar weer in gebruik nemen.

Omhoog