Alesis DM6

Gestart door Drummerboy, okt 20, 2012, 22:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Drummerboy

okt 20, 2012, 22:01 Last Edit: okt 20, 2012, 22:10 by Drummerboy
Zijn deze e-kits echt zo slecht? zoja waarom? op youtube zijn de meningen namelijk verdeeld.

Zag nog deze set:
http://muziek.marktplaats.nl/drumstellen-en-slagwerk/602393288-drumstel-elektronisch.html

Ben namelijk aan het oriënteren voor een e-kit voor thuis (appartament)

josty95

Ik heb het drummen geleerd op zo'n setje. Niet ideaal om mee te beginnen vooral omdat de response qua stuiter enzo niet optimaal is. Ik ben na 3 jaar op zo'n ding spelen over gestapt op gewoon akoestisch. Wat wel zo is is dat het reclame praatje van "dan heeft niemand er last van" totaal niet waard is. Je bassdrum hoor je sowieso door het hele huis nog beuken en het  tikken op de pads maakt ook nog aardig wat herrie. Als je het budget hebt kun je beter op gaasvellen gaan spelen dat heeft een betere response en minder herrie maar daar betaal je uiteraard wel voor...
Nobody beats the drum...

Drummerboy

Bedankt voor je uitleg, heb zelf ook een akoestisch drumstel maar wilde voor thuis een e-kitje aanschaffen, eentje waar je na een paar keer op speelt niet op uitgekeken bent of dat je met gedeukte vellen zit cq kapotte triggers.

paQ

Algemeen ( :F ) >> Alesis

Drummerboy


Algemeen ( :F ) >> Alesis


da's duidelijk  :Y

NathanR

Alesis DM6, ik heb hem thuis.... Sterk, maar dan ook heel erg sterk af te raden!!

Verschrikkelijk apparaat.. :p Triggers werken niet lekker, de jack'jes gaan op een 1 of andere manier kapot wanneer ze in de pads zitten. De respons is matig, voornamelijk op de snare (roffelen kan je er niet op doen.) De cymbalpads gaan ook snel kapot.

Tevens maakt de boel erg veel lawaai.

:P

Technobeat


Helaas een verkeerde aankoop dus Nathan . :/
Merkte je bij de aankoop niet dat er het één en ander mee mis was ?
Nu zit je dus met een matige E-kit welke niet prettig speelt en , neem ik aan , best veel ergenis opleverd .

Gelukkig heb je nog een hele mooie Pearl A-kit staan ...... :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Murgen

* mompelt iets over 2Box *
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

NathanR


Helaas een verkeerde aankoop dus Nathan . :/
Merkte je bij de aankoop niet dat er het één en ander mee mis was ?
Nu zit je dus met een matige E-kit welke niet prettig speelt en , neem ik aan , best veel ergenis opleverd .

Gelukkig heb je nog een hele mooie Pearl A-kit staan ...... :)


Toen ik hem kocht niet diep onderzoek gedaan naar goeie E-kits. Hadden gezeur met buren, en halsoverkop 's middags een e-kit gekocht. Enthousiasme maakte blind.. en daarom werd het een impulsieve actie. Speel er nu bijna nooit meer op, het werkt allemaal gewoon niet goed meer. Leverd inderdaad een boel ergenis op.
Duidelijke miskoop dus.

Omhoog