Modules aanéen schakelen

Gestart door Otje, jun 08, 2012, 08:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Leuk bedacht Otje , een concert drumkamer :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Lexter

Ik ben er een beetje mee aan het experimenteren geweest, maar vindt het wel een beetje klooien.
Ik ben iemand die iets snel wil kunnen instellen, of veranderen om daarna direct weer verder te kunnen spelen... :Y Vandaar dat de TD-8 mijn voorkeur heeft boven de TD-6.
Ik heb onlangs de TD-6 goed kunnen verkopen :),  en heb daarna een CY 12 aangeschaft, en wil nu op zoek naar een PD105 als vervanging voor mijn PD 85 snaredrum.

Dank voor de interesse :')

djska

Ik zou meteen doorsparen voor een PD-125.

Lexter

Een PD 125 vind ik persoonlijk te groot. met name naast mijn PD8 dekseltjes.... ;( De vorige eigenaar heeft beide 125, en 105, pad er op gehad,maar vond de 105 gewoon beter triggeren. Alleen de PD 125XS is volgens hem veel beter. Maar goed dat is meteen ook weer een bak geld meer...
En nu na een poosje spelen is het al veel beter dan de kleine PD85.... :D

Otje

Als je een nieuw type pad of cymbaal aansluit op een verouderde module is het wel even goochelen met de in en af-stelling. Mijn TD-6 heeft bv geen PD-105 - die ik gebruik als snare-  geprogrameert. Wel 'PD-80r/120 & 125' en daar vind ik h'm minder op 'triggeren' dan op de cymbaal trigger/instelling. Vreemd. Maar misschien moet ik alle andere parameters nog is goed doorlopen. Ennuh.. de TD-8 is ook al tijden uit roulatie. Hoe doet die 't met de huidige pads met 'vernieuwde' trigger technollogie?

Lexter

Het is inderdaad wel even wat uitproberen, en knutselen met de instellingen.
Gevoeligheid (sensivity) is hierbij heel belangrijk. Maar ik heb de PD-105 ingesteld als PD-100.
Dat werkt, na het opspannen van het gaasvel erg goed. Ook de pos.tensioning werk bij deze beter dan de PD85. Verder vond ik bij de TD6 de rimshots iets beter, maar ik ben nog steeds aan het tweaken met de huidige instellingen. Het wordt steeds beter. Nu heb ik de op  AUX 1/2/12/13 een PD8 aangesloten, en die accepteert geen rand aanslag. maar dit is voor mij geen probleem.
Al met al is het natuurlijk erg persoonlijk v.w.b. spelen én klank, maar ik ben dik tevreden met deze module. :Y

Omhoog