Modules aanéen schakelen

Gestart door Otje, jun 08, 2012, 08:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

Als drummer van een Roland TD-4 overweeg ik wel eens om een andere module aan te schaffen. Dit omdat ik geen triggeringangen over heb voor uitbreiding. Nu  ik een TD-6v module  goedkoop overneem wil ik h,m 'koppelen'aan de TD-4 module. Mijn vraag is of dit mogelijk is en hoe ik dit het beste kan doen, Middels een kabel van de koptelefoon -jack naar de stereo mini-aansluiting? Dit lijkt me zo voor de hand liggend, maar is er geen gevaar voor schade en/of overbelasting van éen van de modules? Je kan zo ook 2 programma's door elkaar gebruiken. Iets wat je natuurlijk niet doet, maar verkeerd knopje indrukken en 't is zo gebeurt. Gaarne jullie advies cq ervaring ter voorkoming dat  de boel per ongeluk ontploft.  8)7

Laurens

Volgens mij kan beide, ontploffen zal er niets.
Met de Midi aansluiting gebruik je de klanken van de module waar de Midi naartoe gestuurd wordt en met de audio verbinding gebruik je de klanken van beide modules.

animal

Ik adviseer je een klein/goedkoop mixertje aan te schaffen waarop je beide modules apart op  aansluit.
Het doorlussen is een mogelijkheid, maar de onderlinge geluidsniveau's zijn zoveel flexibeler en makkelijker in te regelen en te wijzigen m.b.v. een mixer. Mijn ervaring met digitale drums leert me namelijk dat de geluidsniveau's tussen de samengestelde sets van e-drums onderling nogal kunnen verschillen.




Otje

Nou, nooit gedacht dat ik ooit nog is aan een mixertje zal beginnen, maar bij deze dan. Thanks voor de tip Animal. ben me er direkt op aan het oriènteren. Laat ik het bescheiden houden: deze bijvoorbeeld
http://www.behringer.com/es/Products/502.aspx .  Want niet te vel knoppen en schakelaars, ik wordt al 'hyper ' door al de bedrading en de pluggen aan mijn 'elektro kit'. Zou tie volstaan? Zijn er dingen - knopjes,schakelaars,enz die  absoluut niet mogen ontbreken en waar ik als 'leek' geen weet van heb. Mensen.. nog suggesties?

Stokmans

Neem kanaaltje extra en je kunt je iPod/computer/andere audio-zooi er op aansluiten en lekker meerammelen met je favoriete deuntjes.

Ik heb er eentje van marktplaats gehaald (Behringer), ben je voor een paar centen klaar.

Murgen

Mijn ervaring met een goedkope Behringer (12fx) was erg veel ruis en geen aan/uit knop. De Allen & Heath die Animal postte is veel beter.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

#6
jun 08, 2012, 23:04 Last Edit: jun 08, 2012, 23:07 by Robert-Jan
Maar ook complete overkill..10 kanalen, usb.. 8)7
Laten we wel wezen, via de mix in kan je prima de module doorlussen, beide modules hebben een volume knop en in beide modules kan je de volumes per kit aanpassen..het kan wel, alleen is het even rommelen.
natuurlijk is een mixertje sneller en handiger, maar ik zou er geen 185,- aan besteden.
Ik heb al jarenlang een behoorlijk ruisvrij behringertje liggen van 5 tientjes, zou hier een prima oplossing voor kunnen zijn.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Hoezo overkill?? Inderdaad 10 kanalen, maar daarvan zijn 6 (3x2) stereokanalen.
Daar komt bij dat de afbeelding maar als voorbeeld dient.
You're a naughty boy, iedereen wil wel van z'n Behringer meuk af, maar forum regels gelden ook voor jou,  :+

Ik adviseer je niet de door jezelf voorgestelde Behringer te nemen, net te weinig aansluitingen, op marktplaats staan leuke 2ehands mixertjes te koop voor weinig en van betere kwaliteit.
Bijvoorbeeld deze voor € 30,- http://link.marktplaats.nl/565015425

Robert-Jan

#8
jun 09, 2012, 08:56 Last Edit: jun 09, 2012, 09:07 by Robert-Jan
 :F

Ik bied hem niet te koop aan... Wat ik bedoel is dat ik dat ik er al jarenlang een heb waar ik content mee ben..
Op de voorgestelde behringer kan je volgens mij de twee modules aansluiten, dan heb je nog een kanaal vrij plus een ingang voor je ipod..
Maar die spirit van mp is in principe van betere kwaliteit, dat ga ik niet betwisten.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Oké, dan heb ik je tekst onjuist geïnterpreteerd, my bad.

Murgen

Ik hield mijn adem even in. Mijn Behringer (dingetje van 99 euro bij Feedback in 2004) had 2 vervelende afwijkingen. De eerste was het ontbreken van een aan/uit schakelaar en de tweede was een duidelijk aanwezige ruis op de uitgangen. Dat heeft de A&H wel (aan/uit) en niet (sterke ruis). Dat de ZED10FX een maatje te groot is voor het mixen van 2 modules mag duidelijk zijn. Maar stel dat er een setje Zildjian Gen16 tegenaan gooit, een iPadje of Podje aansluit, dan heb je toch al minstens 4 stereo kanaaltjes te pakken. Dan komt er een vriendje langs met een gitaar en/of bas ... keyboardje erbij ... goh, 6 kanaaltjes is eigenlijk al een beetje krap.

Ruim denken :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Otje

Nou Jonges ; ik ben héel wat wijzer. Inderdaad is 2 ingangen wat weinig, Kwas effe mn percussie pad vergeten, die komt er naast de 2 modules -TD-6 +  Td-4, ook aan te 'hangen' en wie weet, tzt mijn grote wens: De Zildjian Gen16 A/E. Daar laat ik t dan bij  :N(hoop ik! ) Leuk zo'n hobby..  8)7 Begin alvast maar weer met sparen.. .

Murgen


Nou Jonges ; ik ben héel wat wijzer. Inderdaad is 2 ingangen wat weinig, Kwas effe mn percussie pad vergeten, die komt er naast de 2 modules -TD-6 +  Td-4, ook aan te 'hangen' en wie weet, tzt mijn grote wens: De Zildjian Gen16 A/E. Daar laat ik t dan bij  :N(hoop ik! ) Leuk zo'n hobby..  8)7 Begin alvast maar weer met sparen.. .


Dat bedoel ik nou. :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan


Oké, dan heb ik je tekst onjuist geïnterpreteerd, my bad.


Niet geheel, als ik had geschreven "zoiets zou hier een prima oplossing voor zijn " dan was het een stuk duidelijker geweest
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan


Nou Jonges ; ik ben héel wat wijzer. Inderdaad is 2 ingangen wat weinig, Kwas effe mn percussie pad vergeten, die komt er naast de 2 modules -TD-6 +  Td-4, ook aan te 'hangen' en wie weet, tzt mijn grote wens: De Zildjian Gen16 A/E. Daar laat ik t dan bij  :N(hoop ik! ) Leuk zo'n hobby..  8)7 Begin alvast maar weer met sparen.. .


Staat een mooie spirit op MP voor weinig..  :+
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Staat een mooie spirit op MP voor weinig..  :+


Nooit aan beginnen  :+

Murgen


Nooit aan beginnen  :+


Dat zegt ie alleen als ie hem zelf wil hebben ...  :+
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Lexter

Hallo Otje,

Om even dit topic weer op te lichten..... :)

Ik heb mijn TD-6v er ook nog liggen, en zou deze via de TD-8 aan willen sturen.
Lekker mee experimenteren, en spelen... ;)
Hoe heb jij de modules ingesteld (MIDI)?
De audio outputs van beide modules gaan in mijn Roland VS880EX Recorder/Mixer.
En dat zal prima gaan werken, maar hoe zit het met de Midi instellingen.
TD-8 Midi IN, TD-6 Midi out....moeten de midi kanalen ook apart in gesteld worden?



Otje

#18
feb 21, 2015, 13:54 Last Edit: feb 21, 2015, 14:00 by Otje
Lexter; Ik moet je het antwoord helaas schuldig blijven. 'Midi is helaas (nog) niet mijn ding. Ik heb er 'de ballen verstand van'. Wel geprobeerd, maar uhh.. voor een volgend leven wellicht  ;) Maar niet getreurd, anderen op dit forum weten tot in de finesses hoe 't wel werkt.. .
wordt vervolgd..

  *) 'Midi8)7. Opzich al en topic waard.. .

Robert-Jan

#19
feb 21, 2015, 15:26 Last Edit: feb 21, 2015, 15:29 by Robert-Jan
Als je met de  td8 de td 6 aanstuurt moet je van de td8 midi out naar de td6 midi in
check vooral even de handleiding, maar het zou als er niet teveel met de midi settings is gerommeld zo moeten werken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

#20
feb 21, 2015, 16:28 Last Edit: feb 21, 2015, 16:31 by djska
Stel je wilt geluiden uit beide modules gebruiken:
1. TD-8 midi out op TD-6 midi in, via 5-polige DIN-kabel
2. TD-8 midi config, channel 10, local control aan, zodat je in principe beide modules tegelijk triggerd.
3. Stel je wilt een snare uit de TD-6 gebruiken. Kies TD-8 kit, zet snare en rim volume op 0.
4. Ga naar de TD-6 midi config, channel 10, local control aan.
5. Kies TD-6 kit, zet alles op 0, behalve snare, kies gewenste snare geluid.
6. TD-6 audio uit naar TD-8 mix-in
7. Spelen maar!
(disclaimer: ik ben er vanuit gegaan dat beide modules op dit gebied hetzelfde kunnen als mijn TD-9)

Lexter

@ Otje...Ik dacht dat jij het allemaal met midi aanstuurde...gezien de twee modules die jij gebruikt.... :? Maar inderdaad...heel veel anderen zullen me zeker verder kunnen helpen zoals djsk.. *D
Lijkt me een duidelijk verhaal, maar nu de praktijk nog even uitwerken.....
Alle praktijk ervaring is welkom.. :Y

Otje


@ Otje...Ik dacht dat jij het allemaal met midi aanstuurde...gezien de twee modules die jij gebruikt.... :?


Nee hòor; ze staan geschakeld phone out -> mix-in, op een mixertje van Behringer voor de koptelefoon en monitor. En de beide modules hebben op de R-L output ieder hun eigen speakers. Beetje de panning over de 4 boxen verdelen en je krijgt een prachtig effect

Otje

Dubbel stereo; Er staan 2 speakers achter me. Daar over 'verloopt' de sound van o.a.de 4 toms mee van links naar rechts. De 2 crash bekkens ;1 links , 1 rechts over de voorspeakers. De snare 'centraal'  en de  cowbel 'random' of 'alternate'. En zo heb ik al de trommels, bekkens en tubes verschillend afgesteld. Leuk geluidseffect, en dat over een 4'-tal oude pc speakertjes van 80 & 120 watt !!

djska

En? Gelukt met de MIDI koppeling?

Omhoog