2Box DrumIT five MKII

Gestart door Murgen, sep 17, 2011, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Ik zit er aan te denken om de hihat controller van padtech te kopen. pe-5f is speciaal voor 2box.
Er is nauwelijks info over te vinden, alleen 1 klein youtube flimpje, maar het ziet er wel heel mooi uit.
Natuurlijk is er het ombouwsetje van Jman, maar da's ook een boel geld en bovendien heb je dan een strakke module en dan een kastje wat eruit ziet alsof het door je kleine broertje gemaakt is.

Dan nog iets, ik heb uiteraard e.a. opgezocht over de sdcard en de ombouw, nu begrijp ik dat je ook gewoon een grotere SDcard in de 2box kan doen, dus zonder ombouw.
Nadeel is alleen dat je die niet via usb kan bewerken, hij moet er dus steeds uit, dat is met de ombouw kit niet anders volgens mij.
Voordeel van de ombouw kit is dat deze aan de buitenkant zit.



Nu heb ik goed gekeken en de interne sdcard zit aan de zijkant.
Als je een klein sleufje uit de body slijpt of vijlt dan moet je daar toch gewoon bijkunnen, waarom dan de ombouw.
Vraag is wel of de originele houder een veersysteem is, dus indrukken en je sdcard komt er uit.
Dat zou er dan toch veel mooier uit zien.
Als het niet met een veer werkt dan zit ik er nog aan te denken om er gewoon een grotere sdcard in te doen.

Mij gaat het alleen maar om de geluiden en niet om loops en dat soort dingen (daar heb ik een spd sx voor).

Hammar

Er is ook een 2Box forum, wist je dat?? Niet om het een of ander hoor, begrijp me niet verkeerd.

ChrisVanMeer

Zo op het plaatje te zien is het geen veerconstructie.

kaboemba

Ja ik weet dat er een 2box forum is, maar ik dacht ik probeer het hier eerst maar.

Ik was al bang dat het geen veersysteem is en heerlijk eerlijk 4Gb zou bij mij ook wel uit kunnen.
Dus ik wacht het nog even af.
Als ik het dan toch doe lijkt mij 32gb meer dan genoeg.

Btw die hihat van padtech komt er zeer waarschijnlijk wel, laat e.a. hier nog wel weten.

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

67Deadman

http://set-school.com/drumsound-experience-en/
Endless discussion, zei hij. Inderdaad. Klopt. Maar ik hoor het bij die filmpjes niet. Zou ik moeten gokken.

Robert-Jan

Nou ik kan de discussie stoppen als t moet..bij dit soort grooves is er geen enkele studio meer die een drummer inhuurt, een beetje programeren in garageband en kan t nog beter klinken ;)
Nee zonder gekheid, ze zeggen zelf ook in het filmpje..voor dit soort toepassingen maakt t ook niet zoveel uit, het gaat echt tellen als de grooves complexer worden.
T is mij wel duidelijk hoe t zit met de audio in de filmpjes..ik zou de audio van de 2box nemen als ik het voor t zeggen had bij deze opnames.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drum1964

Exactomundo, RJ. ;)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drum1964

Concurrentie voor Jman.  :)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

baszuidwijk

http://youtu.be/eXP1m2b5-JE

+1 voor de naam ;)
Als ik die man hoor praten, moet ik meteen denken aan Johnny DeMarco die voor Boss (Roland) de effectpedalen aanprijst ...


Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat

Wat doet dit ding :?
Laat je Roland VH-11 hihat probleemloos werken op de 2-box module als ik het goed heb .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ik heb ondertussen de beroemde sdcard mod gedaan, kaartlezer aan de buitenkant, maar ben er niet tevreden over.
Sinds die mod krijg ik namelijk af en toe een spookgeluid, bij geluid, gewoon midden in het spel (wat voor de rest prima gaat) een kkkkrsssssssssssssttttttttt geluid.
Nu heb ik al meerdere kaarten getest, van verschillende merken en grote maar helaas probleem blijft.
Heb nu maar weer terug gebouwd naar origineel maar met 4gb kaart.
Nu hoef ik ook niet speciaal die mod, maar ik wil wel wat meer ruimte dus wil ik graag alleen een grotere kaart er in doen.
Alleen lees ik overal over die mod maar nergens of je niet gewoon een grotere kaart in de module kan zetten.
Lijkt mij wel want die mod is alleen maar een verlengstuk van de originele kaartlezer en daar kan ook een grotere kaart in.

Ik weet het geen garantie dat dat wel goed gaat (geen spook geluiden) maar ik geef het nog niet op.
Welke kaart gebruiken jullie eigenlijk, die hopelijk ook nog verkrijgbaar is).

Robert-Jan

Check het 2boxforum even, daar hebben ze uigebreide lijsten met kaarten die het goed en minder goed doen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Klopt, maar een groot deel van die kaarten is niet meer verkrijgbaar.

Robert-Jan

Ah zo..vervelend :(
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

mvdput

Klopt, maar een groot deel van die kaarten is niet meer verkrijgbaar.
De Lexar Professional 1000x is gewoon verkrijgbaar. Zie http://www.2box-forum.com/index.php/topic,1136.msg24994.html#msg24994
En ja, deze kun je wel direct in je 2Box module plaatsen maar vervolgens niet meer te bewerken via USB... 

Dat kkkkrsssssssssssssttttttttt geluid wat jij beschrijft heb ik ook gehad bij de 32Gb mod...  Dat kwam door mijn flatcable tussen de externe en interne SD-kaart houder. Als die (deels) over de printplaat ligt gaat die storen. Dat kabeltje oprollen en dicht bij de interne kaarthouder plaatsen lost het probleem op. :)

mvdput

Heeft er iemand als een SDSE gebruikt om custom kits te exporteren vanuit Superior Drummer of andere VST's en wat zijn de ervaringen?

Guuz

Heeft er iemand als een SDSE gebruikt om custom kits te exporteren vanuit Superior Drummer of andere VST's en wat zijn de ervaringen?
Jazeker en dat gaat prima!

mvdput

Jazeker en dat gaat prima!
Ik heb zelf ook SDSE en recent 2 kits uit de standaard Library van Superior Drummer geëxporteerd, met alle settings op default. Maar het valt me op dat het volume van de zelf geëxporteerde sets een stuk lager is dan het volume van de standaard 2Box sets. Het is zelfs zo laag dat het volume op maximaal nog niet helemaal het gewenste effect geeft. Heb jij dit ook of kan ik nog ergens settings aanpassen om dit beter te krijgen?


drfill

#321
okt 26, 2016, 09:22 Last Edit: okt 26, 2016, 13:33 by drfill
overbodige post..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

mvdput

Ik heb zelf ook SDSE en recent 2 kits uit de standaard Library van Superior Drummer geëxporteerd, met alle settings op default. Maar het valt me op dat het volume van de zelf geëxporteerde sets een stuk lager is dan het volume van de standaard 2Box sets. Het is zelfs zo laag dat het volume op maximaal nog niet helemaal het gewenste effect geeft. Heb jij dit ook of kan ik nog ergens settings aanpassen om dit beter te krijgen?

Ik ben vanochtend nog even met mijn 2Box module aan het spelen geweest en zie nu pas dat ik per drumkit van elke trommel/cymbal apart het volume kan instellen. Blijkt dat mijn custom exported kits overal het volume op 60-70% stonden. Dat omhoog gooien in de juiste onderlinge verhoudingen lost mijn probleem op :D

Technobeat

Blijkt dat mijn custom exported kits overal het volume op 60-70% stonden. Dat omhoog gooien in de juiste onderlinge verhoudingen lost mijn probleem op :D
Zo eenvoudig kan het soms zijn :)  , gelukkig kwam je er zelf achter en zo leer je steeds meer van de module .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Welke editors gebruiken jullie eigenlijk, ik heb de SDSE en kit manager.
Kwam trouwens ook wat mooie kits tegen van:

http://endre-enerd.com/index.php/tech-info/sounds

Klinken errug lekker.
Ik ben nog op zoek naar cymbal sounds, als iemand er nog een paar weet te vinden ?

Omhoog