2Box DrumIT five MKII

Gestart door Murgen, sep 17, 2011, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Murgen

Operatie geslaagd. Kwartiertje secuur werken. SD-kaart zit nu aan de buitenkant zoals aangegeven in de volgende link:

http://www.2box-forum.com/index.php/topic,991.0.html

Nu de 32 GB prepareren met o.a. de Tama Warlord en een paar testkitjes maken.  *O* :w
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

#51
jun 03, 2012, 14:20 Last Edit: jun 03, 2012, 14:30 by Murgen
Vandaag op de Mac 2 kits geconfigureerd. De Tama Warlord en een Cube Beech. Over de laatste ben ik erg tevreden, voor de Tama moet ik nog een betere snare zoeken. De Supra die ik heb gekozen heeft teveel Ambiance.

De Cube Beech klinkt beter. Dit is de kit op papier (allemaal een kwestie van klikken en slepen en finetunen met de metertjes, erg eenvoudig en simpel):



Let op: cymbal 4 en tom 4 zijn niet aangesloten (want de hardware ontbreekt).

Grappig is dat de DDrum 3 en 4 drummers dit op de module van de 2-Box doen die qua opzet en instellen  100% compatibel is.

Daarna de nieuwe kit-module gekopieerd naar de 32 GB SD-kaart. Gewoon op de Mac. En toen de nieuwe kaart in de SD-extender geklikt, module aangezet en in een paar seconden stond daar mijn nieuwe setup. Maar dan met 32 GB flash in plaats van 4 GB flash. Samples, here I come.



Ik heb van de Cube Beech even alle geluiden vastgelegd. Mind you, de hihat moet ik nog ijken en de ketting nog ff inspuiten met siliconen-spray. Format is *.caf ... ik hoop dat jullie ermee uit de voeten kunnen.

http://www.vanvugt.org/pics/cubebeech.wav

>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Hammar


animal

Lekkere sounds, goed bezig. :Y

Murgen


Lekkere sounds, goed bezig. :Y


De kwaliteit van de samples is geweldig. Ook de rims van de toms ...
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

Tussen de bedrijven door een demo van een andere drummer die de 2Box brain gebruikt.

http://www.youtube.com/watch?v=R1sK5S7rGOM&feature=player_embedded#!

Intussen ben ik aan het uitvogelen of ik ook niet wat kan opnemen en posten. Heb wel zin in een bluesnummertje ...
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

chico


Tussen de bedrijven door een demo van een andere drummer die de 2Box brain gebruikt.

http://www.youtube.com/watch?v=R1sK5S7rGOM&feature=player_embedded#!

Intussen ben ik aan het uitvogelen of ik ook niet wat kan opnemen en posten. Heb wel zin in een bluesnummertje ...


Je hoort hier niet eens het verschil tussen een echte kit en de 2box kit, dit is wat de 2box module zo goed maakt.

Hans

Nou nou, klinkt goed hoor, maar is niet echt een subtiel gespeeld stukje he. Van dynamiek is hier weinig sprake. Daar vallen de meeste e-kits toch het makkelijkst door de mand nietwaar ?

Letwel ik denk dat die 2box wellicht 'the next best thing' is voor een echte kit hoor. Maar dit filmpje overtuigt me niet direct.

Hoefnix

Inderdaad, helemaal een met Hans, deze video laat alleen maar zien dat de 2box goed werkt. Geen dynamiek en best wel een aardig geluid. En dat ligt aan het nummer en drummer, een TD-4 of Yamaha nogwatus zou even goed klinken bij deze drummer met dit nummer.


Murgen

Binnenkort maak ik met een hele goede drummer een eigen opname ... be afraid, be very afraid.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Technobeat


Tussen de bedrijven door een demo van een andere drummer die de 2Box brain gebruikt.

http://www.youtube.com/watch?v=R1sK5S7rGOM&feature=player_embedded#!



Op zich is het wel een supergave set waar deze gast op speelt , met volledige Drum-Tec gaasheads . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Murgen

#61
jul 06, 2012, 17:49 Last Edit: jul 06, 2012, 18:52 by Murgen
Tweede modificatie na het aanleggen van de extended SD-kaart, hardware vervangen door Pearl. De H1000 hihat standaard is echt een verbetering. Van het MkII rack van 2Box is de standaard hihat standaard gewoon het slechtste component. En het baspedaal had ik nog liggen, speelt lekker.


Untitled by murgentemplar, on Flickr
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

- foutje -
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

#63
aug 22, 2012, 22:07 Last Edit: sep 08, 2012, 09:38 by Murgen
Upgrade: derde cymbal en Drumcraft HH8 zonder pootjes in test.


Untitled by murgentemplar, on Flickr

Recept: Men neme 1 2Box Drumit Five MarkII, voeg daar een derde cymbal aan toe, upgrade de module (de brain) met een externe houder voor de SD-kaart, vervang de fabrieks SD-kaart door een goede 32 GB kaart. Sluit de kit aan op een Allen & Heath ZED10FX mixer, hang die aan een redelijke geluidsinstallatie, sluit een iPad op de A&H mixer aan en breng het geheel onder in een in 2004 gebouwde Drumcabine met airco en luchtverversingsinstallatie.

Het resultaat is een plekje waar ik wekelijks veel uurtjes met groot plezier doorbreng.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen


Vandaag op de Mac 2 kits geconfigureerd. De Tama Warlord en een Cube Beech. Over de laatste ben ik erg tevreden, voor de Tama moet ik nog een betere snare zoeken. De Supra die ik heb gekozen heeft teveel Ambiance.

De Cube Beech klinkt beter. Dit is de kit op papier (allemaal een kwestie van klikken en slepen en finetunen met de metertjes, erg eenvoudig en simpel):



Let op: cymbal 4 en tom 4 zijn niet aangesloten (want de hardware ontbreekt).

Grappig is dat de DDrum 3 en 4 drummers dit op de module van de 2-Box doen die qua opzet en instellen  100% compatibel is.

Daarna de nieuwe kit-module gekopieerd naar de 32 GB SD-kaart. Gewoon op de Mac. En toen de nieuwe kaart in de SD-extender geklikt, module aangezet en in een paar seconden stond daar mijn nieuwe setup. Maar dan met 32 GB flash in plaats van 4 GB flash. Samples, here I come.



Ik heb van de Cube Beech even alle geluiden vastgelegd. Mind you, de hihat moet ik nog ijken en de ketting nog ff inspuiten met siliconen-spray. Format is *.caf ... ik hoop dat jullie ermee uit de voeten kunnen.

http://www.vanvugt.org/pics/cubebeech.wav


** ik heb alle content van deze site afgehaald. Werk vanaf nu met flickr en youtube **
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

chico


Upgrade: derde cymbal en Drumcraft HH8 zonder pootjes in test.


Untitled by murgentemplar, on Flickr

Recept: Men neme 1 2Box Drumit Five MarkII, voeg daar een derde cymbal aan toe, upgrade de module (de brain) met een externe houder voor de SD-kaart, vervang de fabrieks SD-kaart door een goede 32 GB kaart. Sluit de kit aan op een Allen & Heath ZED10FX mixer, hang die aan een redelijke geluidsinstallatie, sluit een iPad op de A&H mixer aan en breng het geheel onder in een in 2004 gebouwde Drumcabine met airco en luchtverversingsinstallatie.

Het resultaat is een plekje waar ik wekelijks veel uurtjes met groot plezier doorbreng.


Eindelijk weer eens een 2box gebruiker die ook enthousiast is over dit product.
Ik heb het set zelf ook al weer een tijd en hij verveelt me nog steeds niet, binnenkort zullen er weer nieuwe samples gratis op 2box.se verschijnen ik ben benieuwd.
Geniet van je kit Murgen!
gr,
Roel.

Murgen


Eindelijk weer eens een 2box gebruiker die ook enthousiast is over dit product.
Ik heb het set zelf ook al weer een tijd en hij verveelt me nog steeds niet, binnenkort zullen er weer nieuwe samples gratis op 2box.se verschijnen ik ben benieuwd.
Geniet van je kit Murgen!
gr,
Roel.


Dank je, Roel, en jij ook!
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

manzara

Hier nog een ZEER tevreden 2box gebruiker


paQ

die zijn DTXtremeIIS niet los kan laten ;)

Technobeat

#69
sep 19, 2012, 12:07 Last Edit: sep 19, 2012, 12:14 by Technobeat

die zijn DTXtremeIIS niet los kan laten ;)


Gefeliciteerd trouwens Paq . *O*

En Manzara : Hartelijk welkom op Drum-Forum.nl .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

manzara


die zijn DTXtremeIIS niet los kan laten ;)

:Y inderdaad

Murgen

Beetje flauw van Roland, ik krijg nou toch een David en Goliath gevoel. Deze post is van het Amerikaanse Cymalism Music. :

Hi everyone. I have some very unfortunate news for all you folks dreaming of a 2Box kit. Our supplier notified us yesterday that because of legal threats from the Roland Corp. they will no longer be distributing to us or any other dealer in the US for the indefinite future. We are angered and frustrated by this news as we have put a lot of energy into promoting the brand and truly believe the 2Box is the finest e-kit available anywhere. Unfortunately our hands are tied and we have pulled the products from our site.

For anyone interested in ordering a kit you have until midnight Sunday the 30th of Sept. to place an order. After that the kit will not be available. Let me know very soon if you want one.

Sorry for the bad news everyone.

Scott
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Is er ook iets bekend over het hoe en waarom?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


Is er ook iets bekend over het hoe en waarom?


Probeer ik achter te komen. Ik vermoed het gaasvel verhaal. Om dezelfde reden heeft Yamaha ook geen gaasvellen.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Pintech wel toch?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog