Mapex Drums

Gestart door repelsteeltje, sep 16, 2011, 20:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

piebe

Mijn nieuwste aanwinst is een Mapex Horizon Big City die ik bij Hit it gekocht heb. Ik had mijn zinnen gezet op de Gretsch Cataline Club Jazz maar wat ben ik blij dat ik deze 5 delige jazzkit zag staan, want ik heb een zwak voor Mapex.



- Bass Drum: 18 x 14 inch
- Toms: 10 x 8 inch and 12 x 8 inch
- Floor Toms: 14 x 14 inch
- Snare: 5 x 14 inch

patrick76

Hallo allemaal,

Bij Busscher drums in (het wonderschone) Klazienaveen hebben ze voor €899 een Mapex Voyager set met 2 bassdrums  staan.
Helaas kan ik de link er nu niet bijzetten omdat ik via de gsm op internet zit.
Mijn vragen: Is het wat? En is het een beginner set of een middenklasser??
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Nlz

#152
apr 11, 2012, 21:20 Last Edit: apr 11, 2012, 21:58 by Nlz
De Voyager is als ik de website goed interpreteer de instapset van Mapex. De set die je bedoelt is wel een uitgebreide set waarmee je gemakkelijk kunt variëren qua set-up.
Voor dat geld zou ik persoonlijk voor een Ludwig Epic gaan, maar goed, dat is natuurlijk voor een (fors) deel persoonlijke voorkeur.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

De voyager is een instap serie..maar stukken beter dan die steinforts uit het andere topic. :Y
Jij hebt het over die monster kit?

[spoiler][/spoiler]
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

patrick76

 :Y :Y Ja, die bedoel ik.

Ondertussen liggen we hier dubbel om de verwijzing naar Steinfort. :) :)

Ik vind t nogal lastig om te weten te komen wat nu een instapmodel, een middenklasser of een professioneel model is.
Kan daar geen tabel van komen??? *)

Maar aangezien dit een Mapex topic is..... Wat is een mooie/goeie Mapex middenklasser???
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Geischa

Meridian Maple/ Meridian Birch

Nlz


Ik vind t nogal lastig om te weten te komen wat nu een instapmodel, een middenklasser of een professioneel model is.
Kan daar geen tabel van komen??? *)


Dergelijke info staat vaak op Wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Mapex_Drums#Voyager_and_Horizon) en op de websites van fabrikanten staan de series vaak ook gerangschikt van het topmodel bovenaan in het lijstje naar de instappers onderaan, zoals ook op de Mapex-site voor zover ik kan inschatten het geval is.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Citizen Kane

#157
mei 04, 2012, 13:49 Last Edit: mei 04, 2012, 13:59 by Citizen Kane
Hier nog iemand die Mapex speelt!



Pro M serie van 5 jaar geleden of zo (zelf nieuw aangeschaft).
8" (niet opgesteld), 10", 12" toms
14" en 16" floors
22" bass
14" snare.

Enige aanpassingen:
-Floortoms op losstaande rims (14" en 16" hingen aan standaard, vond ik wat wiebelig).
- Toms niet meer op Bassdrum (knapt de klank behoorlijk van op!)

Verder heb ik de set wat ergonomischer opgesteld. Toms en Snare recht voor me, Bass wat naar de zijkant zodat ik mijn ruggegraat altijd recht naar voren heb. Ik speel daarnaast met de 16" floor aan de linkerkant. Daar wordt hij daadwerkelijk meer gebruikt als rechts!

Ambassadors coated op toms en floors
Coated Emperor Powerdot op snare (eigenlijk te dik)
Powerstroke 3 op Bass (juist goed)!

ben er altijd erg tevreden over!

Julius Heide

Weet iemand wat het nummer 4 / 99 aan de binnenkant van deze Mapex ketel betekend?

Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Jochem


Weet iemand wat het nummer 4 / 99 aan de binnenkant van deze Mapex ketel betekend?



Dat het de 4de van de 99 stuks is die op dat moment werden geproduceerd?

Julius Heide

Dat is het meest voor de hand liggende antwoordt, Jochem. Maar... ik heb exaxt dezelfde snare met hetzelfde nummer op de ketel sinds 2007. Deze snare kom ik op internet tegen en werd "te koop" aangeboden in 2011...
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Robert-Jan

Ik denk april 1999
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Julius Heide

Dat is goed mogelijk Robert-Jan! Deze serie (maple Deluxe) zou 1 van de eerste uitgebrachte BP snares moeten zijn.

Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Robert-Jan

Dit is de voorloper van de BP
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Air Piet



Alle trommels bij elkaar  :Y

patrick76

Damn, wat een mooi setje heb je daar Piet.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

mlommers

mooi setje inderdaad, maar neem je m altijd mee naar bed? :P

Air Piet

Haha bedankt.

Nee, eigenlijk kruip ik elke nacht in m'n bassdrum net zoals deze kat:


Rick

#168
nov 26, 2012, 23:43 Last Edit: nov 26, 2012, 23:44 by Rick



Alle trommels bij elkaar  :Y


Hey, dan is dat toch niet mijn set geweest! Op mijn Saturn en floortoms zaten wel gewoon chrome pootjes, en de ophangingssystemen waren chrome!

Wel grappig, ik heb overigens exact dezelfde ketels in mijn bezit gehad, inclusief de CA Sig snare ;). Leuk fel trommeltje, meer allround dan je zou verwachten. Alleen de sledge hammer heb ik niet gehad.

Stokmans


Cool, Berk/Walnoot toch, die special editions? Ben geen fan van die finish, maarja dat is persoonlijk natuurlijk  :Y





Alle trommels bij elkaar  :Y


Kijk, dit is waar meningen verschillen: Ik ben dus echt weer geen fan van sparkles :)

Air Piet

#170
nov 27, 2012, 11:52 Last Edit: nov 27, 2012, 13:46 by Air Piet

Kijk, dit is waar meningen verschillen: Ik ben dus echt weer geen fan van sparkles :)


Haha dat mag. Ik vind sparkles ook niet altijd mooi. Verschil is tussen een normale sparkle en deze is dat ze subtiel geplaatst zijn over de ketel. Moet een melkwegstelsel voorstellen, zoals de naam van de finish zich ook laat voordoen. Ik vind ze prachtig.

Bij een Cherry-rood drumstel vind ik sparkles bijvoorbeeld niet mooi. Dan vind ik het net circus trommels.

@ Rick:

Haha ja klopt, de bassdrum is ook iets anders qua maat. Jij had een 22x18", dit is een 22x20". Ook mijn floortoms verschillen iets van maat. 14x12" en 16x14".

Die CA snare is inderdaad een fijne trommel. Ik ben niet zo into metal meer als eerst, maar die snare blijft me bekoren.

Die Sledgehammer is denk ik wel de fijnste snare die ik bespeeld heb tot nu toe, maar ik heb dan ook nog niet zoveel vlieg-uren.

Ohja, leuk bijkomend feitje is dat toen ik de kit besteld heb, ze deze finish eigenlijk niet meer maakte. Ze hebben dat gelukkig toch nog gedaan, dus wss ben ik de laatste met deze finish.

Citizen Kane

#171
feb 04, 2013, 12:50 Last Edit: feb 04, 2013, 18:11 by Citizen Kane
Misschien niet helemaal on topic, maar ik zit met de volgende vraag (mbt Mapex spanbokken).

Is er iemand die toevallig een Pro M heeft en de tomhouder op de bassdrum gedemonteerd heeft inclusief de spanbokjes die daarop zitten? die bokjes zou ik nl graag overnemen.

Black Page

http://www.drummagazine.com/gear/post/mydentity-drum-set-instant-custom/P2/

Erg cool en onderscheidend concept.... Binnen 1 maand je custom set voor een midlevel prijs. Ben benieuwd wat het exact gaat kosten in eurootjes.....

Tja kan nog net niet helemaal tippen aan een custom lignum, maar tja ach ieder voordeel heeft een nadeel :-)

Rene

Nijlpaard

#173
mei 20, 2013, 14:24 Last Edit: mei 20, 2013, 14:38 by Nijlpaard
Van http://mydentity.mapexdrums.com/

Citaat

Available to U.S. residents only


-O-

Ook wel weer logisch aangezien ze in amerika worden geproduceert.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Black Page

Slaat het daar aan, dan waait wel over.... Kwestie van geduld, (zei ik hoopvol)

Omhoog