Van een ander forum: ''you have the correct format, Make sure you name your Waves correctly. I know some people have had issues with using non alpha/numeric characters. I stick with letters and numbers for my waves, and I believe they can only be 8 characters long. (smplname.wav)''
Een absolute alleskunner dit pracht stukje vakwerk, en dat alleen al na een paar uur spelen en met het vel wat er al op zat:
14x6 (heerlijke tussen maat) Sycamore Maple snare.
Zowel sticks als rods als brushes (handen komende sessie maar eens proberen) klinken vol, precies zoals ik een snare in gedachte heb. Lichte boventonen (die ik vroeger zou dempen of maskeren met een ander vel) vind ik nu prettig en totaal niet storend.
Voor mij als linkse drummer is de R-Class strainer van Ron een uitkomst want nu kan ik eindelijk echt volledig gebruik maken van de strainer (iets wat tot voor kort tot op zekere hoogte kon met de Edge en zijn strainer systeem)
Ik had al even geînformeerd of Gert zijn eigen strainer zou passen, maar dat was helaas niet het geval, maar daar staat deze fijne extra mogelijkheid dan weer tegenover.
Miste ik ook heel erg in de sx al die sounds. Met de 12 had ik zelden speciale sounds nodig. Toen ik meer voor artiesten deed met hun eigen geluiden was de SX weer handiger omdat het inladen en ordenen zo veel sneller werkt op deze.
Voor de sounds echt de dtxm12 (zeker qua percussie,daar kunnen zelfs samples niet tegen op)
Heb je voldoende eigen specifieke sounds? dan de SX.
De interne sounds van de SX zijn qua bruikbaarheid en aantallen redelijk onder de maat helaas, ook de speelbaarheid met de handen werkt gewoon niet lekker zoals Yamaha dat wel goed heeft gedaan.
Moet dan wel zeggen dat als je met samples gaat werken er geen betere is dan de SX. Workflow is superieur.
Idd een aanrader. Duurste losse drumproduct ooit gekocht, maar voor mij onmisbaar. Hij gaat eerder mee dan snares, en pedalen als ik over een backliner speel.
12x5 & 14x6 Maple/Brass Edge. Samen goed voor ong 13.5kg.
De Mag strainer en het 3 point butt systeem werken trouwens top. Ze zouden de brug zelfs iets breder kunnen maken zodat het effect nog beter hoorbaar is.
Als het makkelijk kon had ik het gedaan voordat ik m verkocht. Helaas zal je ze stuk voor stuk moeten opnemen en importeren (dat laatste gaat wel lekker makkelijk op de SX)
Mischien is die ouwe Gretsch van m juist wel onbewerkt om die sound. En edge's opnieuw doen, maar exact hetzelfde (alleen voor onderhoud) is in die zin ook ''not stock off the shelf'' natuurlijk.
Gretsch did that new blue finish & put all new hardware on the kit. The black hardware that was originally on it, is on another kit Vinnie had made by another company. You might be able to find a picture of Vinnie playing a purple stained kit with black hardware made by Chris Heuer. That's the original hardware from this kit.
Ik kan alleen geen foto vinden van de nieuwe Heuer kit, wel de oude met chrome hardware.
Ik snap het wel als ik dit lees:
Citaat
I talked with Chris this evening. He's doing gum shells that are the old Gretsch, down to the exact millimeter of each ply (which is probably what he built for Vinnie). Also doing mahogany/poplar/mahogany layups with maple re-rings -- just like the 1940s/1950s drums. Chris has re-done every one of Vinnie's Gretsch and Ludwig kits, so any clips you may see of him playing his "personal set", know they're not "stock off the shelf". He said Ludwig's edges are so bad, they're like a boat floating in water when he sets them on the table.
Die Heuer kan natuurlijk niet de hele wereld over. Gretsch (DW) kunnen die support wel leveren. EN zijn oude kit met de originele Jasper shells was kennelijk toch de sound die hij zocht. Dan is een refurb en support een mooie oplossing.
Ben benieuwd. Helaas geen netwerk aansluting voor een extra losse Nord Pad, dat zou helemaal te gek zijn geweest.
Citaat
MAIN FEATURES 6-channel Percussion Synthesizer Nord Drum 3P with intergrated multipad, kick pad input and MIDI NEW Nord Drum 3 with 6 generic trigger/drum pad inputs and MIDI Simplified user interface with easy sound selection NEW New individual sound preset libraries for kicks, snares, toms and more NEW Advanced sound engine with Resonant Synthesis, Subtractive synthesis and FM-synthesis Reverb and Delay Effects with adjustable amount per channel NEW Drive, Crush and EQ-effects per channel MIDI in/out and full CC-control Stereo Output with improved output level Headphone Output with improved output level
Ik gebruikte de interne mic zo (voordat de avc-2 connector het begaf)
Aan de slagkant, met de mic naar het slag vel gericht.
En een dicht vel met mini gaatjes voor de lucht afvoer.
En de subkick voor aan.
Heerlijke combi als je hem zo gebruikt.
Hoorde van de geluidsman dat hetzelfde vel met de mic extern aan de slagkant en de sub voorop minder sucsesvol was (wat ik door het defect van de avc wilde testen) dan is een vel met een gat, of iig de mic voor aan waarschijnlijk beter.
Ik heb het op de zolder met een schuine wand destijds geisoleerd gehad dmv zwevende vloer en spouwmuur constructie. Ondanks het glas (op een gegeven moment heeft er lang een open klapbaar luik voor het glas gezeten) nam dit heel wat irritatie en overlast weg.
Het is met een goede handigheid te doen.
Al heb ik op de nieuwe plek voor een Esmono gekozen (was nu goedkoper omdat het een 2ehandse was)
1 keer gerepeteerd zonder doppen met blazers in onze grote repetitie ruimte, nooit meer. Sowieso al bijna niet meer zonder doppen, maar dat was echt killer voor de oren.
Nieuwsgierig hoe dit draadloos verbind, met de perikelen van de weinige vrije etherfrequenties deze dagen.
Zou een product ala Line6 G Relay nog het beste werken denk ik.
Als er gedacht is aan de batterij duur en stabiliteit voor deze uitgebracht is kan het interessant zijn. Niets zo irritant als kabels en lelijk als je triggers live gebruikt.