Toontrack/Yamaha DTX502 instellingen

Gestart door Wichert, sep 09, 2018, 15:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Heb zojuist de 10 dagen trial van toontrack2 succesvol gedownload. Latency lijkt mee te vallen. Echter, als ik b.v. mijn toms aan sla dan hoor ik een bekken geluid en bij mijn ride een tom geluid.

Moet ik dan bij mijn Yamaha DTX502 de instellingen aanpassen of in Toontrack zelf en hoe moet ik dat dan doen?





drfill

zoals ik zei,  tijdje terug..  'toontrack 2' bestaat niet..  dus ik neem aan 'EZdrummer 2'
in Ezdrummer 2 kun je niet de nootnummers veranderen, maar wel bekijken (zie link)
hoe je de nootnummers in je drum module veranderd,  vind je in je DTX 502 manual ..
https://www.youtube.com/watch?v=5uPMLRogNRE&t=0m24s
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Indien het Toontrack ezdrummer 2 is.
Klik op menu rechtsboven, dan settings en dan naar edrums.
klik onder midi mapping op yamaha...
beter?

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

#3
sep 09, 2018, 17:45 Last Edit: sep 09, 2018, 17:48 by drfill
lijkt me een beter antwoord,  inderdaad..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Yamaha aangeklikt. Helaas mocht niet baten. Wellicht moet ik iets wijzigen in de settings linksboven EZdrummer.

audio device                  Device type:  ASIO?
out channels                  Asio device:   MME/Windows DirectSound
midi device                    Asio control:
midi chanel


Hier ook een aantal instellingen.Maar welke is de goeie?

Hammar

Hoe is de module aangesloten, via usb of via een midi interface?
Als de laatste gebruikt wordt heb je driver geinstalleerd?
Indien met usb misschien asio4all driver installeren?
De standaard windows asio driver geeft veel latency. Dus linksboven idd asio4all selecteren
Met de midi mapping van Yamaha rechtsboven geselecteerd moet het écht werken.

Wichert

Het werkt. Maar niet optimaal. Uit mijn bekkenpads komt een tom geluid en uit 2 toms komt een cymbal geluid. Het match niet met de afgebeelde kit van EZdrummer.


Wellicht is dit drum-programma niet geschikt voor mij als hobby-drummer.



Wederom bedankt voor jullie adviezen in deze.


Drum-groet, Wichert

Wichert

Ik ga toch nog wat vogelen met die nootnummers.

stefan

Je moet de note-mapping even aanpassen naar de gewenste sounds. Kijk even naar midi-mapping in de gebruiksaanwijzing.  :w
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

stefan

Kijk eens aan, de midi-mappings via mijn grootste vriend: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1TOWOPojiRH30S3mcz3BRYGelr6b-yIG4KeplEOwoMKg/edit?hl=en&hl=en#gid=2
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

stefan

#10
sep 10, 2018, 19:04 Last Edit: sep 10, 2018, 19:09 by stefan
Je moet de note-mapping even aanpassen naar de gewenste sounds. Kijk even naar midi-mapping in de gebruiksaanwijzing.  :w
Oh dat zit er helemaal niet in....
Ik ging er even vanuit dat dit hetzelfde was als de Superior Line.. Helaas zul je het dan via je module moeten regelen.

Dit had je al geprobeerd neem ik aan?
https://www.sweetwater.com/sweetcare/media/2014/09/Screen-Shot-2014-09-09-at-11.19.04-AM.png
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Wichert

Hoi Stefan,

Ook het laatste heeft niet gewerkt. Wellicht heeft het te maken doordat ik mijn 2 toms d.m.v. een y-kabel heb verbonden.

Ik denk toch dat ik de instellingen in mijn module moet aanpassen. Of ik dat ga doen is een 2e. Mijn kit klinkt nu prima, dus ik wil dat wel zo laten. Temeer om dat ik niet zo technies ben aangelegt.

Ik kan nog 8 dagen gebruik maken van dit progamma dus wie weet.....

Hammar

Hoi Stefan,

Ook het laatste heeft niet gewerkt. Wellicht heeft het te maken doordat ik mijn 2 toms d.m.v. een y-kabel heb verbonden.

Ik denk toch dat ik de instellingen in mijn module moet aanpassen. Of ik dat ga doen is een 2e. Mijn kit klinkt nu prima, dus ik wil dat wel zo laten. Temeer om dat ik niet zo technies ben aangelegt.

Ik kan nog 8 dagen gebruik maken van dit progamma dus wie weet.....

https://www.youtube.com/watch?v=gKeikLmS1pw

Robert-Jan

Heb je nadat je yamaha hebt aangeklikt ook op OK geklikt?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Oooooooo, ik ben zo blij dat ik niet de enige ..............ben
Doet n mens goed
There is no music without jazz

Wichert

Hoi Robert-Jan,


Zeker gedaan.

Robert-Jan

Toms met een y kabel? Welke inputs gebruik je dan? En welke input zit je ride op?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#17
sep 11, 2018, 23:40 Last Edit: sep 11, 2018, 23:53 by animal
Oooooooo, ik ben zo blij dat ik niet de enige ..............ben
Zo bekeken ben ik Ooooooooooo zo blij dat ik het wel begrijp. ;)

Ik ben de afgelopen twee weken lekker aan het prutsen geweest en heb het helemaal voor elkaar.
Een Atv aD5, waarvan ik de cymbal en hi-hat geluiden gebruik en waarmee ik de snare/tom/bassdrum geluiden via midi trigger van Superior Drummer 3 'aanroep'.
In combinatie met een behringer XR18 (die nog maar € 385,-  *O*  kost en geweldige eigen Asio-driver heeft met zeer lage latency --> 8 samples 0,7 ms) heb ik voor kick, snare, tom1, tom2, tom3, hi-hat+cymbals een eigen ingang en een aparte/separate uitgang zodat een geluidsman alle vrijheid heeft de sound op z'n eigen mengtafel zo goed mogelijk in te regelen.
Omdat de genoemde 'aparte uitgangen' zogenoemd 'pre-eq/pre fader' (= voor de eq en voor de fader) staan, kunnen de geluidsman en ik ieder voor zich de ideale mix maken.
Omdat je bij de behringer als inkomend signaal kunt kiezen tussen 'microfoon ingang' of 'USB' heb ik het nu net als in de analoge mix-wereld kanaal 1 t/m 8 aan de e-kit toegewezen (door deze kanalen op USB te zetten).

Dan nog een handigheidje, op de ATV aD5 module heb ik voor het bovenstaande een extra 'drumkit' aangemaakt waarin ik de aD5 kick,snare en toms (dus) heb gemute. Ik durf hier wel mee op te treden, mocht computer c.q. SD3 crashen kan ik binnen een paar seconden een standaard/preset vanuit de aD5 oproepen en (blijven) gaan met die banaan. *) (dan wel alléén een stereo signaal)
Eerlijk is eerlijk, qua spelgevoel en sound vind de e-kit bijna gelijk aan een akoestische drumkit, dat komt ook door de heerlijk bespeelbare ATV Cymbals en Hi-Hat (die overigens ook prima binnen SD3 functioneren, dus de geluiden van de aD5 module gebruiken is niet persé noodzakelijk). Ik speel in ieder geval nog nauwelijks akoestisch.

 

stefan

@animal: Hoewel ik je enthousiasme (uiteraard) begrijp, voegt het weinig tot niets toe aan dit draadje helaas...  :N
Dat even buiten beschouwing gelaten is de aTV (set en vooral cymbals!) natuurlijk een meer dan fantastische set en de Behringer te gek!

---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

kaboemba

Tsss animal amateur.
Ik doe het bijna het zelfde, maar dan met 2 stuks ad5 en binnen kort een behringer x32 rack (sjesus wat is dat spul opeens goedkoop geworden) en heb nog een x18 als backup.
Maar heb makkelijk lullen, koop het voornamelijk voor de band.

Maar als animal stoer kan doen dan kan ik het ook (denk hier een lieve smiley bij).

Alleen heb ik geen atv cymbals en die moeten er wel komen, ik wil het, ik wil het, ik wil het.

Om dan toch nog even op het topic terug te komen, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Wichert meer wil dan hij technisch aan kan en dat baseer ik niet alleen op dit topic.

Btw 2 toms op een y kabel kan natuurlijk alleen moet je dan wel de head en de rim juist toekennen en is het niet ideaal, omdat je maar 1 input gebruikt dus kan je die toms nooit perfect afzonderlijk afstellen (als dat nodig mocht zijn).

Jazz

#20
sep 12, 2018, 10:07 Last Edit: sep 12, 2018, 10:09 by Jazz
En Animal, bij mij t gebrek aan inzicht, ervaring................heb zooooooo vaak gedacht; zou willen dat er iemand van jullie hier in de buurt zou wonen om daadwerkelijk te kunnen zien hoe dat alles er uit ziet.
Waarom en hoe t werkt. Misschien dat ik er dan ietwat meer inzicht zou krijgen.
En dan i.n. weer even langs kom daar ik t grotendeels alweer vergeten ben. Alleen lezen ......nope.

Ennuh, had besloten om met mn e-drum op te gaan treden. Als ik bovenstaande lees begin ik te twijfelen of mijn kit wel voldoende gaat werken. Is dus veel meer standaard. Wel met n ATV ad5
There is no music without jazz

kaboemba

Jazz, als ik voor mij zelf spreekt, ik wil meer controle over mijn geluid, vind op veel kits de sustain veel te lang, maar gebruik nu de yamaha toms en dat lijkt prima.
Daarnaast wil ik live mijn geluid kunnen panne (links rechts stereo), omdat de ad5 maar 2 outputs heeft heb ik 2 modules nodig om te kunnen doen wat ik wil.
Bass, snare en hihat in het midden, toms, cymbals links naar rechts

animal

#22
sep 12, 2018, 11:28 Last Edit: sep 12, 2018, 11:36 by animal
Tsss animal amateur.
Ik doe het bijna het zelfde, maar dan met 2 stuks ad5 en binnen kort een behringer x32 rack (sjesus wat is dat spul opeens goedkoop geworden) en heb nog een x18 als backup.
Maar heb makkelijk lullen, koop het voornamelijk voor de band.

Nu pas een Behringer X32??  :'(
Die heb ik al 4 jaar, gewoon voor mezelf gekocht, omdat het kan  :+ .
En 2x stereo uitgang en geen 8 separate ..... pure armoede noem ik dat .
Citaat
@animal: Hoewel ik je enthousiasme (uiteraard) begrijp, voegt het weinig tot niets toe aan dit draadje helaas...  :N
Mijn excuus, mijn enthousiasme ging met me op de loop. :Y

kaboemba

Ja maar mijn x32 is met insteekkaart voor rechtstreeks opnemen, neeee NEEEEEEE niet zeggen dat jij dat ook hebt.

Voor het geld TOP spul.
O en dan gebruik ik uiteraard de behringer P16 monitoring.

animal

Citaat
a maar mijn x32 is met insteekkaart voor rechtstreeks opnemen, neeee NEEEEEEE niet zeggen dat jij dat ook hebt
:( shit ..  :( .


Omhoog