superior drummer 3 bass drum probleem

Gestart door Seppe, jan 05, 2018, 00:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Seppe

Ik heb SD3 via een macbook gekoppeld met een TD15 en de KD120 waar ik bijna geen geluid uit krijg ..lig heel zacht.
Met de originele KD 9 werkt het wel goed.
Ik neem aan dat ik dit ergens in de instelling van SD3 kan veranderen maar kan het niet vinden.
Met de originele module werkt het goed

Iemand een idee ?

drfill

ik heb SD3 niet ..  maar je zou het volgende kunnen checken :
neem midi noten bassdrum op in een daw, van zacht naar hard, zoals je normaal speelt, en kijk dan
welke velocities je hebt (van 0 tot 127)  dit om triggering te checken ..
(kunt ook in je module? de triggering checken, grafisch..)
als je niet 127 haalt, zit het dus in je module,  settings voor een kd9 hoeven niet hetzelfde te zijn als
voor kd120..  dan moet je sensitivity/ treshold/  bijstellen totdat je wel 127 haalt.. met max kick..
als je triggering wel maximaal haalt (in pc)  zit het in 'waar jij SD3 mee afspeelt')
je kunt per sound volume instellen in kit scherm, of in de mixer verhogen .. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hoefnix

Dat kan je hier instellen:




Hoefnix

Oh ja, we hebben ook een voorstel topic. Doe daar ook even berichtje.

Seppe

Oke Hartstikke bedankt met deze informatie moet het goed komen !  :Y

ps ik zit al heel lang op dit forum maar ben er jaren tussenuit geweest en ben nu overgeschakeld naar een E-Drum en zodoende weer actief.
Ook jaren niet meer gedrumd en heb het heel erg gemist..... 8)

Hoefnix

Volgens de teller is het je 2e bericht?

Seppe

OKE....hele tijd bezig geweest de velocity met de KD120 komt niet boven de 70 ongeveer....
Met de KD9 wel.
Instelling van KD9 naar KD120 was lig al omgezet in de module.
Geluid vd module zelf is uitgeschakeld.

Als ik de volume vd Bassdrum in SD3 apart harder zet is het wel beter maar dat is wel geforceerd.
Zo gauw als ik van drumstel verander moet ik weer in de mixer om het geluid vd Kick te verhogen..irritant

Speel ik gewoon met de module heb ik geen probleem, dus moet ik de Velocities veranderen...
Misschien niet helemaal goed geformuleerd allemaal maar hoop dat het te begrijpen is



Seppe

Volgens de teller is het je 2e bericht?
Rustig type...moi

djska

Er zou niet zoveel verschil in gevoeligheid tussen de KD-9 en 120 moeten zijn. Waarschijnlijk is de foam op de trigger onder het vel half vergaan.

animal

#9
jul 14, 2018, 14:13 Last Edit: jul 14, 2018, 20:08 by animal
Vandaag aan het stoeien geweest met Superior Drummer 3.0 en ik moet zeggen, ik ben behoorlijk enthousiast.
Mijn enthousiasme wordt met name gevoed door het gemak waarmee de hi-hat is in te regelen, ik gebruik een ATV ad-h14.
In het geval dat ik de hi-hat 'gewoon' via de aD5-module gebruik (module d.m.v. USB-kabel op notebook aangesloten, module wordt direct herkend) hoef ik binnen SD3 alléén voor Roland te kiezen en de hi-hat functioneert dan direct prima (alle andere drums overigens ook).
Eigenlijk 'poepen zonder douwen' dus  :+ .
Ook als bovengenoemde hi-hat via een Versatrigger HH-box aansluit werkt deze met een klein beetje moeite al heel behoorlijk.

Hier constateer ik dan toch weer een mooie ontwikkeling in trigger mogelijkheden binnen VST-oplossingen zoals Superior Drummer, binnen Addictive drums 2 is de ATV hi-hat namelijk op geen enkele wijze - zowel niet via module als versatrigger - behoorlijk aan de praat te krijgen.

Een leuke bijkomstigheid is dat ik nu - door gebruik te maken van SD3- een 'mega-ekit' kan maken door zowel de ATV aDrum als mijn Versatrigger-kit tegelijkertijd met SD3 te connecten.
Ik ben een blij man  *O*   

Omhoog