EZdrummer Demo werkt niet op Roland TD9

Gestart door dick, feb 12, 2016, 18:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dick

Het valt nog niet mee om de boel goed te laten werken. Inmiddels is de proefversie van EZDrummer afgelopen zonder goed resultaat. Als ik de cd speler aansluit zoals beschreven hoor ik wel de muziek en drums, maar de kwaliteit is zeer slecht. Weinig laag, veel galm, het lijkt wel alsof ik in een grote hal zit te spelen. En bij de aanslag van de pads lijkt het ineens of ik op een stel ouwe kranten zit te meppen, en ik hoor de aanslag veel te goed.
Het internet flink doorzocht, buffer instellingen veranderd, stekkers omgewisseld, betere cd speler geleend en Bax om advies gevraagd. Die hebben het over software als Logic en Ableton Live ( kosten ruim €500,- ! )
Een lite versie van Ableton zat bij de Tescam maar dat trekt de pc weer niet, te weinig ram.
Met de interface kan ik alleen de balance regelen.

Ik heb nu een "geleende" versie van Addictive Drums om mee te stoeien.

Even resumeren:
Ik wil met AD drums nummers mee spelen via mijn cd speler ( aangesloten op losse versterker )
- de cd speler heeft aansluitingen: Line out L&R
- de versterker heeft aansluitingen : AUX L&R, Phone L&R, TAPE: Rec L&R, Play L&R en       Rec/Play din.
- Pc voldoet aan de minimale eisen en heeft de normale aansluitingen.

Ik zie door de bomen het bos nie meer :? , jullie wel?

Robert-Jan

Als je de cd speler niet aansluit en alleen de drums hoort..gaat t dan wel goed?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dick

dan klinkt het redelijk, ik moet dan de monitor balance op de tascam en het mastervolume op AD bijna voluit zetten.
( moet nog wel alle pads toewijzen maar das voor latere zorg )

Robert-Jan

maar dan heb je de koptelefoon volume knop niet zo hoog denk ik?
Dat galmen en weinig laag is raar..het kan zijn dat ik me vergis in die kabel van je cd speler qua mono stereo, gebruik je die?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dick

Nee niet dezelfde.
2 x tulp uit mijn cd speler gaat met een verloopstekker naar Jack in de Tascam in1.........

dick

Misschien kunnen de ervaren gebruikers van een VST mij vertellen hoe ze alles hebben aangesloten in een schema. Dus: module, interface, pc, en cd speler ?

Alvast bedankt!

Robert-Jan

#31
mrt 06, 2016, 11:15 Last Edit: mrt 06, 2016, 11:21 by Robert-Jan
Hi Dick,

Ik heb even een cd speler onder het stof vandaan geplukt en die op mijn tascam 2x2 aangesloten.
En inderdaad een hoop galm en een weinig laag.
Probleem is dus die kabel die ik voorstelde, die werkt niet goed, mijn excuus.
Wat wel prima werkt is een normale tulp kabel met aan beide kanten dus een rood wit plugje. alleen heb je dan twee verloopjes nodig om naar je tascam te gaan..zoiets
 http://www.bax-shop.nl/jack-rca/hq-adapter-plug-635-mm-mono-steker-tulpcontra-steker/product-details.html?gclid=CjwKEAiAx--2BRDO6q2T84_a52YSJABWAbfrRmkU3PNpnBlnXbn_JSwaNslMmVC8MdBO6p9hwD7asRoC2Tjw_wcB

Ik heb die aangesloten op line 1 en line 2 aan de voorkant.. goed kijken naar signaalsterkte, zorg ervoor dat de rode lampjes niet gaan knipperen.
als ik een midi drumgroove laat lopen hoor ik dus en de cd en de 'vst' ( is in dit geval mijn logic software)

dus..

tascam gaat met usb naar de computer.
cd speler gaat met tulp kabel naar de line 1 en line 2 in op de tascam
midi out van de module naar de midi in van de tascam. (ik gebruik een standaard midi kabel, niet de usb midi die je nu hebt, dat kan op zich wel maar ik vind het handiger om alles via de tascam te laten gaan, de audio en de midi)
koptelefoon ook op de tascam.

in je laptop moet je qua audio interface en midi interface de tascam selecteren.

bij mij draait t, ik hoop ook snel bij jou.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dick

Hoi Robert-Jan,

Harstikke bedankt dat je zoveel moeite hebt gedaan om me te helpen!
De verloopjes zijn besteld en dan kan ik er deze week weer mee aan de gang  :)
Je hoort van me !

dick

Eindelijk is alles aangesloten zoals het moet en alles werkt! Mede dankzij dit forum, het world wide web en de helpdesk van Bax. Eigenwijs als ik ben heb ik toch een Behringer 802 mixertje aangeschaft zodat ik meer mogelijkheden heb om het geluid te regelen.
Voor de liefhebbers hier het aansluitschema:



En het ziet er dan zo uit



In Addictive Drums werkt het nog niet zoals het moet, een bekken is tweede hihat en een ander bekken geeft nog geen geluid maar dat zal ook wel goed komen. Als ik jullie hulp weer nodig heb meld ik me weer, maar voor nu ben ik al happy !

dick

#34
mrt 18, 2016, 18:07 Last Edit: mrt 18, 2016, 18:21 by dick
onderwerp aangepast :) oeps da werkt dus nie :?

Technobeat

Altijd fijn zo`n mixertje Dick , geeft meer '' bewegingsvrijheid '' :) .

Onderwerp aanpassen is uitsluitend voorbehouden aan de moderatoren .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

richardcs65

Met de tips hier boven ver gekomen met het aansluiten van de TD-3 op laptop met EZ(-demo). Door middel van de Roland UM-ONE eerst met te veel latency, maar met behulp van ASIO4ALL-driver dat ook op kunnen lossen.

Nu nog twee uitdagingen: allereerst is het geluid als ik de Roland bespeel veel zachter dan als ik rechtstreeks in EZ een tik geef.
Ten tweede wilde ik Spotify mee laten draaien, echter het is óf EZ of Spotify. Zelfde trouwens ook voor bijv Youtube. Heb het idee dat de ASIO-driver op dat moment Spotify/Youtube in de weg zit.

Had ik toch beter zo iets als de Tascam 2x2 kunnen kopen, of lost dat mijn problemen ook niet op?
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

drfill

#37
nov 08, 2016, 23:09 Last Edit: nov 08, 2016, 23:12 by drfill
ik zou -maar da's mijn mening-  audio nummers als mp-3's gebruiken om met mee te spelen..
als je vst driver actief is, is je multi-media driver niet meer 'bruikbaar' (in windows, voor zover ik nog weet..)
ik zou mp-3's importeren in een audio track, in een daw.. download reaper 5.0 hier.. is heel klein en 'snel'
en 'insert' je vst als midi instrument in reaper op ander spoor.. nu kun je alles regelen binnen dezelfde environment.. 
nogmaals..  er zijn ook andere manieren..     maar dit werkt in ieder geval..
http://www.reaper.fm/download-old.php
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

richardcs65

Bedankt voor de tip. Maar dan ga ik even plussen en minnen. Ik moet dan eerst muziek van spotify omzetten naar MP3 en Reaper aanschaffen voor $60. Is het dan niet eenvoudiger (en ja, wel net iets duurder) om zoiets als dit aan te schaffen?
http://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/presonus-audiobox-usb-audio-interface.
En geeft één van beide mogelijkheden ook de oplossing voor het volumeverschil ?
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

drfill

#39
nov 09, 2016, 19:25 Last Edit: nov 09, 2016, 22:15 by drfill
reaper kun je gewoon gratis gebruiken..      volumeverschil ?  je bedoelt als je met je muis klikt in EZ
of op je roland speelt ?    in reaper zit ook een mixer,  misschien als je vst 6 dB harder zet,  dat het scheelt.. 
misschien staat er iets niet goed ingesteld..   maar ik heb EZ drummer niet..
o..  ik zie dat reaper nu niet meer gratis is..    maar ik heb nog steeds versie 2.6  deze was dat nog wel..
check je pm  richard65 ..
 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

richardcs65

IK ga het meteen proberen. Heb Reaper net gedownload en krijg nadrukkelijk melding dat het na 60 dagen niet meer gratis is. En dat je het op één of andere manier "gratis kan gebruiken"geloof ik, maar ben ik niet zo van.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

djska

Bedankt voor de tip. Maar dan ga ik even plussen en minnen. Ik moet dan eerst muziek van spotify omzetten naar MP3 en Reaper aanschaffen voor $60. Is het dan niet eenvoudiger (en ja, wel net iets duurder) om zoiets als dit aan te schaffen?
http://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/presonus-audiobox-usb-audio-interface.
En geeft één van beide mogelijkheden ook de oplossing voor het volumeverschil ?
Presonus zou ik ten zeerste afraden. Kijk dan liever naar een Steinberg UR22.
Maar zelfs met die interface vond ik TD9/VST/EZDrummer geen succes, nog steeds iets te veel latency en kreeg de hihat niet goed voor elkaar.
Met de TD30 ging dit alles, maar met die module heb ik geen behoefte meer aan VST.

RobertLeeuwarden

#42
apr 17, 2017, 13:41 Last Edit: apr 17, 2017, 22:16 by RobertLeeuwarden
Ik raad je aan om mijn artikel "Roland TD-4 via Midi naar pc met Addictive Drums 2 en AudioQuest DragonFly V1.2" te lezen. Daar staat volgens mij alles wat je nodig hebt. Incl. mixer, een behringer Xenyx 502, 38 euro. Ik heb dezelfde midi interface Roland UM-One MKII. Dragonfly kost je 100 euro.


oeps ben ff ouwe koeien uit de sloot gaan halen zie ik opeens..

Omhoog