TD11KV i.c.m. Logic Pro X, MIDI mappings

Gestart door Wessel, mrt 13, 2014, 09:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wessel

Beste elektronische drummers,

In onze "studio" hebben we een Roland TD-11KV staan. Deze is via USB aangesloten op OSX met hierop Logic Pro X. Logic begrijpt het drumstel, ik kan ook recorden.

Het probleem: De MIDI mappings staan verkeerd. Als ik bijvoorbeeld het crash bekken aan sla hoor ik een ride, als ik het ride bekken aan sla hoor ik niks. In het environment window zie ik dat de mappings verkeerd staan, ik kan ze alleen niet aanpassen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen?


Hammar

Hoi,

Ik heb het zelfde probleem, ik heb er al wat vragen over gesteld op het Apple Logic Pro X gebruikersforum, maar géén antwoord gekregen. Ik heb wel gelezen dat je in de kitbuilder ergens een midimap moet kunnen selecteren, ik heb het tot op de dag van vandaag nog niet kunnen vinden.

Echt een ramp!

Wessel

#2
mrt 17, 2014, 17:47 Last Edit: mrt 18, 2014, 08:15 by Wessel
Volgens mij is het gelukt, ik ga dit morgen avond testen:

1. Maak een nieuw Software Instrument Track aan
2. Open Environment Window (appeltje + 0)
3. Voeg hier een nieuwe Mapped Instrument toe
4. Verbindt de output van de Mapped Instrument met de Software Instrument Track

Als je nu dubbel klikt op het icoontje van die Mapped Instrument, krijg je de MIDI mappings te zien. Om het werkend te krijgen pak je het icoontje vast en sleep je deze onder de Software Instrument Track in het Main Window, dus niet in het Environment Window.

Tot nu toe lijkt het te werken, ik heb het nog niet getest i.c.m. het drumstel. Morgen hoor je meer van mij!

Edit: Typo

Hammar


Wessel

Het werkt!

Hammar

#5
mrt 24, 2014, 12:23 Last Edit: mrt 24, 2014, 12:29 by Hammar
Open environment window? Bij opent er niets met Apple +0, help! Ben ook een ontzettende Apple noob.....

Wessel

Window ---> Open MIDI Environment

Robert-Jan

#7
mrt 24, 2014, 21:26 Last Edit: mrt 24, 2014, 21:40 by Robert-Jan
Ik heb nu ook pro x en hem even aan de td 12 gehangen.
De interne sounds van logic triggeren ging eigenlijk heel simpel. Ik heb een software instrument track aangemaakt en daar als instrument 'drumdesigner' gekozen.
Als je het schermpje met de drums ziet zie je onderin een 'play' knop en daar vind je een midi input mapping met een optie voor vdrums
Voor de kits met 2 floors heb ik even de notenumbers in de module moeten aanpassen maar voor de rest werkte het. Het duurt even een paar seconden voordat alles geladen is .
Maar je kan dan met die drumkit designer weer andere sounds laden en editten.
Het klinkt echt goed moet ik zeggen, zeker als je bedenkt dat het natuurlijk geen drumsample programna is, maar poppelpee zeg wat een opties heb je opeens.
Je kan een multichannel maken en voila je hebt alle kanalen appart inclusief ook een room mic, nice hoor!
Helaas geen chinas en splashes maar goed,wat niet is kan nog komen.
Je kan met deze setup in ieder geval vrij makkelijke best imposante drumtracks opnemen en mixen.

Eerdaags ga ik een een fatsoenlijke track in elkaar zetten als voorbeeld
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Jah wessel, je moet alleen bij Logic Pro X/preferences/advanced ff midi aanvinken anders werkt het niet!

Wessel

Ja oke, ik ging er vanuit dat je daar al mee bekend was.

Dankje Robert-Jan!! Zit wel lekker verstopt zeg :)

Omhoog