2Box Drumit Three

Gestart door Guuz, apr 05, 2017, 12:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

2box maakt alleen nog maar de 2box Drumit 3 modules zelf, geen pads en cymbals/ racks meer.

Ik vind de bediening wel makkelijk,
Maar misschien komt dat ook dat ik de drumit 5 gewend ben.

Over de looks ik zal binnenkort foto's maken van mijn drumstel, omgebouwd door Diamond Drums uit de UK! Het mooiste electronische drumstel op dit drumforum.




Dat is een behoorlijke uitspraak, dus kom op met die foto's.
De unit verliest het kwa uiterlijk al op de ad5, dus de rest moet dan een flink stuk mooier zijn.
Dat is een behoorlijke uitspraak, dus kom op met die foto's.
De unit verliest het kwa uiterlijk al op de ad5, dus de rest moet dan een flink stuk mooier zijn.
En natuurlijk gaat het sowieso niet om looks maar om geluid, bespeelbaarheid, dynamiek enz enz

chico

De unit verliest het kwa uiterlijk al op de Ad5 haha

kaboemba


kaboemba

Foto 1 een strakke audi

Foto 2 een over de top gepimpte seat ibiza

Robert-Jan

Serieus jongens.,het uitelrlijk van een module is een issue?

Wow.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

voor 1 jongen..    maakt mij niet uit als hij pimpelpaars is..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

voor 1 jongen..    maakt mij niet uit als hij pimpelpaars is..
Belangrijkste is dat er TOP-sounds uit voort komen , ook de Pearl Mimic Pro is niet moeders mooiste maar qua geluidssamples kent hij ( tot nu toe nog )  geen gelijke .... 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

Ik rij al jaren een Seat Ibiza zeer betrouwbare auto niets mis mee.
Een goedkope VW.

@ Kaboemba wat boeit mij hoe een drummodule eruit ziet

kaboemba

Nee hoor uiterlijk is geen issue, maar als ik moet kiezen en de rest zou hetzelfde zijn wist ik het wel.


Euhh Chico, JIJ kam met de reactie Hahahaha, dus kennelijk boeit het je wel.
Daarnaast kwam jij met de opmerking "mooiste elektronisch drumkit van het forum", dus bij wie gaat het dan om het uiterlijk.
Voor de rest hebben de units beide volgens mij top sounds en de mimic, tja dat blijft voorlopig een vraagteken nog niets live kunnen horen.

chico

#34
okt 06, 2018, 21:13 Last Edit: okt 07, 2018, 05:40 by chico
Ik moest lachen dat jij dat zei
Kaboemba dat kwa uiterlijk de drumit 3 module het aflegt tegen de ad5 module.

Hoe post ik ook alweer foto's?

Omdat ik regelmatig optreed heb ik voor een acoustisch drumstel gekozen ( ombouw).

chico

#35
okt 07, 2018, 10:27 Last Edit: okt 07, 2018, 10:45 by chico
Hier een aantal foto's:






animal

Ziet er inderdaad prima uit  :Y , maar die van mij is mooier, oh nee, langer, of was het dikker.....what the heck  8)7

drfill

wel een verschil met je mega 2box kit,  ziet er goed uit..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#38
okt 07, 2018, 12:25 Last Edit: okt 07, 2018, 12:30 by Technobeat
Chico , hoe bevallen de Agean "R" Low Noise cymbals ,  heb je die ook voorzien van  triggers of gebruik je ze enkel en alleen als low noise akoestische cymbals ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

#39
okt 07, 2018, 12:42 Last Edit: okt 07, 2018, 12:45 by chico
De agean R low noise cymbals bevallen uitstekend, ik gebruik ze bij kleine live optredens en jamsessies.
Dit zijn de best klinkende low noise cymbals dus ze zijn niet getriggerd.
Enige nadeel is dat ze duur zijn.

Voor thuis gebruik ik Roland cymbals.

@Drfill mijn oude 2box set was veel te groot, ik houd van deze compacte setup.

Technobeat

De agean R low noise cymbals bevallen uitstekend , Dit zijn de best klinkende low noise cymbals , Enige nadeel is dat ze duur zijn.
Oké , duur maar als het allemaal echt goed klinkt is dat het dan ook zeker waard en ze zijn ook iets dikker dan de goedkopere merken denk ik .

BTW , welke maten heb je in gebruik ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Als ik me niet vergis had (weet z'n naam niet meer) de eigenaar van de muziekzaak
uit Mierlo in Ittervoort (drumfestival)  z'n e-kit met deze bekkens daar staan. Dat was wel met trigger.
There is no music without jazz

kaboemba

Heel mooi Chico, het had de mijne kunnen zijn.
Okee geen sonor maar een kirchhoff maar zelfde kleur/wrap.

Binnenkort ook maar eens weer plaatsen.
Zou er best nog een keer mooie bekkens bij willen in plaats van die zwarte schijven, maar ik heb toch het idee dat die zwarte schijven beter werken. Hopelijk nog dit jaar de atv zwarte schijven.

Maar het mooi, niet de mooiste natuurlijk maar mooi.

Had ik al gezegd dat het mooi was ????






Mooi.

Dreamdrummer

Mooie kit hoor Chico.
Als die low-noise bekkens nou getriggerd waren, zou het misschien de mooiste kit van het forum kunnen zijn ;)  ;)

Nee, ik snap dat je trots bent op je kit hoor.
Ik ben ook trots op mijn kit, maar wat de mooiste is mag iedereen lekker zelf weten.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

chico

#44
okt 08, 2018, 18:45 Last Edit: okt 08, 2018, 18:56 by chico
Dank jullie wel jongens, voor mij is dit de mooiste ekit!

Maten cymbals 20 inch ride , 14 inch hihat, 16 inch en 14 inch crash , 10 inch splash.

Ik zou de Agean cymbals niet triggeren omdat ze daar te duur voor zijn.

Je kan dan beter de goedkopere Zildjian L80 low noise cymbals kopen en die triggeren.
Houd er wel rekening mee dat het contact geluid met je drumstokken een stuk luider is.

Jazz

Heb je ooit de zildjian low-noise uitgeprobeerd. Kunt net zo goed n koekblik ophangen. Trigger of geen trigger.
There is no music without jazz

Dreamdrummer

Plus is het lastig om low-noise te triggeren zonder demping (van de vibratie)

Daarom heb ik via MP 2e hands bekkens verzameld en deze gedempt en getriggerd.

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

stefan

Plus is het lastig om low-noise te triggeren zonder demping (van de vibratie)

Daarom heb ik via MP 2e hands bekkens verzameld en deze gedempt en getriggerd.
Dit is voor de "doe-het-zelver" de gemakkelijkste manier idd. Het enige nadeel is echter dat je vrijwel onmogelijk een goede separatie van de 3-zones kunt bewerkstelligen. En dit is overigens niets om je voor te schamen, want er is geen enkel (groot) merk, welke dit al wel gelukt is.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

animal

want er is geen enkel (groot) merk, welke dit al wel gelukt is.
Ik heb ATV cymbals, je zult mij hierover niet horen klagen.

Dreamdrummer

Dit is voor de "doe-het-zelver" de gemakkelijkste manier idd. Het enige nadeel is echter dat je vrijwel onmogelijk een goede separatie van de 3-zones kunt bewerkstelligen. En dit is overigens niets om je voor te schamen, want er is geen enkel (groot) merk, welke dit al wel gelukt is.
Klopt! Ik heb mn crashes en splash ook heel simpel 1-zone gemaakt.
De ride heb ik met het KRC-circuit wel 2 zone gemaakt (bell-bow). Triggert erg goed.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog