AKG D112

Gestart door Rick, mrt 07, 2013, 14:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rick

Met oefenen en opnames terug luisteren merk ik dat af en toe mijn bassdrum timing net niet helemaal lekker is, en vaak ook niet helemaal goed te horen zodra je je bekkens helemaal open slaat. Daarom ben dus ik ben van plan om mijn bassdrum geluid via een mic en een klein mixertje op mijn oren te krijgen.

Ik zocht dus een AKG D112, een shure B52 mag ook maar de D112 heeft mijn voorkeur.

Wil iemand nog van zijn of haar bass mic af, hoor ik het wel!

Gr,
Rick

Animal baars

Waarom de D112? Vind de D6 veel mooier klinken, die mag je wel een keertje lenen van me ;)

Rick


Waarom de D112? Vind de D6 veel mooier klinken, die mag je wel een keertje lenen van me ;)


Haha ik ben echt een leek wat mics betreft, maar ik ken de D112 een beetje. En als het werkt vind ik het al snel prima, hoewel ik wel een beetje kwaliteit wil. Kan ik altijd nog via een kelly shu systeem in mn bassdrum zetten dan.

tRow

Ik heb er nog eentje ,pmtje komt naar je toe!

animal


Met oefenen en opnames terug luisteren merk ik dat af en toe mijn bassdrum timing net niet helemaal lekker is, en vaak ook niet helemaal goed te horen zodra je je bekkens helemaal open slaat. Daarom ben dus ik ben van plan om mijn bassdrum geluid via een mic en een klein mixertje op mijn oren te krijgen.


Denk aan je gehoor, ik adviseer je een butkicker aan te schaffen, daar ga je voor je timing echt meer plezier aan beleven. :Y Ik heb er zelf vorig jaar ook één gekocht en zou willen dat ik het jaren eerder had gedaan.

Rick


Denk aan je gehoor, ik adviseer je een butkicker aan te schaffen, daar ga je voor je timing echt meer plezier aan beleven. :Y Ik heb er zelf vorig jaar ook één gekocht en zou willen dat ik het jaren eerder had gedaan.



Ja ik heb er ook naar gekeken, maar dan heb ik ook een mic nodig (of trigger). Een mic + klein mixertje is veel goedkoper.

animal

#6
mrt 07, 2013, 23:15 Last Edit: mrt 07, 2013, 23:21 by animal
De goedkoopste mic is daarvoor al goed genoeg. Ik wil je niet fustreren, maar jouw oplossing gaat je echt geen betere timing oplevering, een vergelijk op basis van investering gaat dus niet op.
Niks kopen blijft het voordeligst  ;) .
Maar goed, het is aan jou om een keuze te maken natuurlijk.

Rick


De goedkoopste mic is daarvoor al goed genoeg. Ik wil je niet fustreren, maar jouw oplossing gaat je echt geen betere timing oplevering, een vergelijk op basis van investering gaat dus niet op.
Niks kopen blijft het voordeligst  ;) .
Maar goed, het is aan jou om een keuze te maken natuurlijk.

Haha ja touché. Ik ga er over nadenken. Ik probeer eigenlijk een beetje verantwoordelijker met mijn uitgaven om te gaan, haha.

Harre

Een onderdeel van verantwoord met geld smijten is het geld uitgeven aan goede spullen. Het is een psychisch ding: ik geef weinig geld uit, dus dat kan ik verantwoorden. Maar ja, als je veel keren weinig geld uitgeeft had je net zo goed gelijk dat ene duurdere ding kunnen kopen.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat 'duurder' altijd 'beter' is.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ


djska

Zou er niet te veel vertraging in die buttkickers zitten als je dat juist wilt gebruiken om je timing preciezer te krijgen? Ik kan me voorstellen dat er zo 10-20ms zit tussen klopper tegen vel en het daadwerkelijk voelen van de kick?

dutchdrummer

10-20 ms is 0.01-0.02 seconde..... Ik denk niet dat je dat merkt....

animal

Ik niet in ieder geval, en ik denk dat idd voor iedereen geldt.

Robert-Jan


Ik heb er nog eentje ,pmtje komt naar je toe!


Jullie komen er wel uit verder hè... :Y

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog