Maatwerk in Drums

Gestart door Otje, sep 27, 2014, 09:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

Een nieuwe `speler`op de markt. Het wordt langzamerhand steeds populairder om een acoustische kit om te bouwen naar  elektronisch of vice-versa, een elektronische kit het uiterlijk te geven van een acoustische kit. Het is nog niet echt populair hier op `t forum. Ik heb ook de indruk dat er in het buitenland meer aandacht en interesse voor is als ik het World Wide Web afstruint.

http://www.maatwerkindrums.nl/Home.php
Ik benieuwd of ze het gaan maken.

Hoefnix

#1
sep 27, 2014, 10:02 Last Edit: sep 27, 2014, 10:10 by Hoefnix
Ik vind de website nogal slordig (vooral de prijslijst). Teksten als Meinle cymbals enzo.

Voor een setje met TD30 module kom je op een kleine 6800 euro voor 3 TT setup, 2 crashes (meinle) en 1 ride (roland). Voor een beetje goed geluid nog een VST + computer + midi + soundinterface erbij en je bent meer dan 8000 euro verder...

Ben benieuwd hoeveel ze er daarvan gaan verkopen  :X

Robert-Jan

Na ja zeg..ik wil niet gelijk weer gaan zeuren maar ik zie dus die pdp set voorbij komen in het topic over elstic drums..en dan kan ik het niet laten om te gaan rekenen..

Pdp shell set €539
Naar elstic brengen en die triggers in laten zetten €360,-
Drumtec vellen set €200,-
€1099,-

Wat mis ik nou wat maakt dat de set op de site €2250 kost?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

#3
sep 27, 2014, 11:53 Last Edit: sep 27, 2014, 11:55 by Nijlpaard
Uurloon voor degene die het allemaal in elkaar zet. Verschillende opslagen voor houden van voorraad, huur/hypotheek van montageruimte en nog wat erbij om er ook nog winst op te maken.

Maar dat lijkt me allemaal niet vreemd. Als je het goedkoper wilt zal je het inderdaad zelf moeten kopen en in elkaar moeten zetten.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

#4
sep 27, 2014, 12:17 Last Edit: sep 27, 2014, 12:20 by Robert-Jan
Als ik de site van elstic goed begrijp dan breng en haal je daar je set en kost het €360,- (uurloon plus triggers)
http://www.elsticdrums.com/inbouwtriggers.html
Voorraad is er niet, ze hebben vooralsnog alleen deze set, de bedoeling is op maat bestellen. Montageruimte ligt dus bij iemand anders.
Winst snap ik uiteraard..maar vooralsnog zie ik dat het 'zelf doen' bestaat uit het bestellen van de akoestische set die je dan weer aflevert en ophaalt bij elstic.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#5
sep 27, 2014, 14:31 Last Edit: sep 27, 2014, 14:32 by Technobeat
Toch mooi dat er iemand in deze tijd zoiets dergelijks durft te ondernemen :) .
De getoonde PDP-kit ziet er goed uit , al zou ik zelf de Roland cymbals inruilen voor meer aangepaste metalen Sabian cymbals om het akoestische gevoel te vervolmaken .

En ik weet niet hoe het bij jullie zit , met alle respect : maar zo`n omgebouwde A-kit vind ik er toch écht wel realistischer uitzien dan 5 dunne pads aan een rack :') .
Oké , het is soms een kwestie van gebrek aan ruimte maar als die er is is voor mij de keuze niet moeilijk .

ik gun deze ondernemer dan ook alle goeds om van zijn zaak een succes te kunnen maken :Y .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Maikelk

Ik denk dat er wel een markt voor is. Alleen de prijzen zijn wel hoog maar je bent dan wel al klaar. Voor mensen die niet zo handig zijn is dit wel een uitkomst denk ik. Als het qua kwaliteit op hetzelfde niveau zit als drumtec en de prijzen met de tijd wat kunnen dalen door eventuele voorraad door groter inkopen dan hoef je niet meer naar Duitsland voor een e-kit die er uitziet als een echt drumstel.
De gedempte bekkens maken best nog wel wat lawaai maar ligt er maar net aan wat je als demping gebruikt. Ik denk als je een muismat zou nemen en op maat zou knippen en dan dubbel op het bekken dat je het meeste geluid kwijt bent. En je hebt wel de meest realistische look natuurlijk.

stefan

Ik moet zeggen dat ik vandaag meerdere mail via mail contact heb gezocht met Erik Jan van Elsticdrums. Hij is behulpzaam en denk wel mee naar goedkopere en/of betere oplossingen.
Tot nu toe wel een goede ervaring dus, maar na aankoop ga ik verder hierover.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat


Aha , je bent dus in de markt voor een real A-look E-kit Stefan , nice .
We zien graag de vorderingen op dit gebied EN natuurlijk ..... het eindresultaat :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

 Kijk is an !  :/
  http://www.soundsample.nl/
  .. misschien heeft deze nog iets van toegevoegde waarde .

stefan



Aha , je bent dus in de markt voor een real A-look E-kit Stefan , nice .
We zien graag de vorderingen op dit gebied EN natuurlijk ..... het eindresultaat :) .

Al jaren eigenlijk Technobeat.. Verschillende kits gehad, maar nooit echt wat ik bedoelde of ik vond het te ver van de realiteit af staan. (Noem me een zeikerd, maar zo voel ik het.)

Ik ben inmiddels in het bezit van DDT Truss triggers, en bezig met een MegaDrum module om een 5 delige Gretsch Renown om te bouwen.
Het enige dat straks nog rest zijn de cymbals, en die zou ik het liefst zelf willen gaan bouwen.
Na een jaar om 5 inlezen, denk ik dat ik deze wel zelf kan bouwen en heel goed kan laten functioneren. Eigenlijk met een betere feel dan de Roland/Yamaha cymbals, en voor een fractie van de prijs. Daarbij hou ik van een mooi design, dus verwacht geen houten planken met een stukje rubber.

Ik zal hier zeker eea vermelden aan de hand van gemaakte vorderingen als de tijd daar rijp voor is. Voorlopig maar eerst eens wat bestellingen plaatsen voor een stel piëzo's om eea uit te testen.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Omhoog