Kat Pro

Gestart door Otje, mrt 31, 2014, 14:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

mrt 31, 2014, 14:24 Last Edit: mrt 31, 2014, 14:26 by Otje

animal


berreal

KAT klinkt veelbelovend.
ben benieuwd naar de prijs (competable with others out there - td30?)
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

kaboemba

Die kat ziet er heel veel belovend uit, maar zien ze dat er als prototype vaak niet allemaal uit ?
De verhalen net zo, elke nieuw e-kit wordt aangeprezen als de kit die het meest akoestisch is.
De pearl e-pro zou HET zijn, nou da's een tegenvaller geworden.

Maar elke ontwikkeling en liefst van zo veel mogelijk fabrikanten is goed al is het maar om de concurrentie te dwingen naar beter.

De KAT is wel erg mooi, maar ik zie toch nog wel 1 nadeel, nog meer kabels (aangezien deze powered is).

Robert-Jan

Hier is nog een filmpje

Kraft Music - KAT Percussion Studio Pro NAMM 2014



Zoals je hier ziet gaat het om de adam en de eve
De adam is de 'computer' met de samples, de eve is een standalone trigger interface.
Wat dus simpelweg betekent dat je ook met de eve en je eigen laptop aan de gang kan..of ik ken al mensen die een windows 8 tablet aan de praat hebben met vst's en sample software.

Tot nu toe is het zo dat als je de module met sounds wilde ontwijken je aangewezen bent op de alesis trigger i/o en de tmc 6 van roland. Met alle respect maar dat zijn vrij simpele en goedkope kastjes.

Kat heeft een hele ruime ervaring met midi en slagwerk en als dit dus echt een hele stap verder gaat qua interface dan kan dit echt een gamechanger zijn voor de edrums.

Ja ok meer kabels, maar als dat betekent dat de triggering er veel beter van wordt, so be it.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Ziet er mooi uit , maar zijn er ook al duidelijke sound voorbeelden van de KAT Adam ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Commentaar van de moderator topic gesplits ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan


Ziet er mooi uit , maar zijn er ook al duidelijke sound voorbeelden van de KAT Adam ?


Nog niet gezien.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz

Beluister eens wat Medelli-geluiden, verwacht niet dat die heel ver uit elkaar zullen liggen.

http://www.hellfiredrums.com/kat-percussion-kt1-kt2-digital-drum-sets-new/
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

nah.... daar ga ik niet van uit hoor... KAT doet al heel lang mee op complex triggering gebied, dus die zullen voor deze kit heus wel met een wat betere sound komen ;)

Nlz

Dat kunnen ze wel zeggen, maar hoe heurt het eigenlijk?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan


Beluister eens wat Medelli-geluiden, verwacht niet dat die heel ver uit elkaar zullen liggen.

http://www.hellfiredrums.com/kat-percussion-kt1-kt2-digital-drum-sets-new/



Ja maar let op,
In een interview las ik dat ze nu druk zijn met de kt1/ kt2etc om geld te verdienen om ondere andere dat weer in de kat pro te kunnen stoppen.
Die kt2 kost €539,- goedkoper dan een yamaha dtx450k  en de roland hd serie
Ik heb jarenlang tegen alle papa's van m'n leerlingen verteld om vooral geen medelli of iets dergelijks te kopen, maar een instap of tweedehands yamaha/roland ( maar dan ook niet de hd series als het even kan)  Ik heb die kt2 gechecked en qua degelijkheid en bespeelbaarheid is het in die prijsklasse echt ok.

Hoe klinkt de kat pro?  Nou hij zegt dat in die module de addicitve library komt..en gebruik je de interface met een laptop dan klinkt het zoals het software pakket wat je gebruikt klinkt ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

roland stunt nu zelfs met de td4... in een pruts pruts frot frot uitvoering... (459 :') )

Dennis Boxem

Ik heb op de NAMM even achter die KAT Pro gezeten, en die was echt nog wel een heel eind van 'af'. Feitelijk hebben ze pads, een behuizing en iets waar geluid uit komt maar dat laatste was nog niet representatief voor wat het gaat worden. Ik denk dat het dus nog wel even gaat duren.

Die KT-3 die ze nu uit hebben ziet er dan toch al weer een stuk aantrekkelijker uit dan die KT-1 en KT-2. Er lijkt ook wat meer eigen know-how in te zitten. Beetje jammer van het hihatpedaal, maar voor dat geld (ongeveer 700 euro winkelprijs) krijg je toch heel wat elektronische drums en ze speelden niet eens beroerd.  Het is natuurlijk afwachten hoe die beurssets zich verhouden tot de sets in de winkel, want dat wil nog wel eens verschillen.

Kat (of liever Alternate Mode) heeft natuurlijk absoluut de know how om een fatsoenlijk product in elkaar te zetten. De DrumKat, MalletKat en Trapkat waren hun tijd ver vooruit in de jaren '90 en worden in min of meer ongewijzigde vorm nog steeds gemaakt. Het is alleen de vraag of ze daar van Fender ook de kans voor krijgen. Alternate Mode heeft net als veel elektronica-producenten meerdere malen de eigen hand overspeeld, en heeft een paar jaar van het ene halve faillissement in het andere gehuppeld. Maar ik hoop het van harte, want die Kat Pro beloofd iets compleet nieuws te zijn op triggergebied, en die branche verdient wel weer eens een schopje onder de kont.

OT: hadden jullie al gezien dat 2Box ook akoestische triggers maakt nu?

Robert-Jan

#14
apr 05, 2014, 11:02 Last Edit: apr 05, 2014, 11:11 by Robert-Jan

Ik heb op de NAMM even achter die KAT Pro gezeten, en die was echt nog wel een heel eind van 'af'. Feitelijk hebben ze pads, een behuizing en iets waar geluid uit komt maar dat laatste was nog niet representatief voor wat het gaat worden. Ik denk dat het dus nog wel even gaat duren.


Ze gaan het los aanbieden, je kan ook met de interface en je computer je zonder de a.d.a.m. aan de slag . Ik heb het vermoeden dat die vooral nog niet af is.

Citaat

OT: hadden jullie al gezien dat 2Box ook akoestische triggers maakt nu?


Uiteraard, op frankfurt ook even achter die set gezeten, wat vond jij er van?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

Ik had de indruk dat van 127 stapjes Velocity hij instapte bij 45, en dan in stappen van 20 reageerde...

m.a.w.
ghostnotes waren ofwel afwezig, ofwel te hard.

Dennis Boxem

Ik heb zelf helaas niet de kans gehad die 2Box triggers uit te proberen, maar er komt een setje deze kant op zodra ze leverbaar zijn.

Ze zagen er wel redelijk solide uit, dus ik ben ook benieuwd naar de uiteindelijke prijs. Behalve Roland en ddrum is er momenteel niet veel op het gebied van stevige en tourproof triggers, en ddrum gebruikt nog steeds die onhandige driepolige xlr-aansluiting.

Die Adam module was op de Namm slechts een leeg kastje, dus die was zeker niet af, maar ook de interface om de pads aan je computer te hangen was nog niet helemaal voor elkaar. Daar was een stap tussen gehobby't die er uiteindelijk nog tussenuit moet. Maar zoals gezegd, de know how hebben ze daar wel, dus dat komt zeker goed. Ik hoop alleen dat het niet veel te lang duurt. 2box heeft er ook twee, drie jaar over gedaan een werkend model uit te leveren. En de Israeliërs van e-piccolo werken eerder achteruit dan dat ze vooruitgang boeken.

Robert-Jan

#17
apr 05, 2014, 13:18 Last Edit: apr 05, 2014, 13:55 by Robert-Jan


Die Adam module was op de Namm slechts een leeg kastje, dus die was zeker niet af,


Op de aquarian stand stond een adam die een beetje werkte begreep ik ( in ieder geval een displaytje ;) )



Citaat


maar ook de interface om de pads aan je computer te hangen was nog niet helemaal voor elkaar. Daar was een stap tussen gehobby't die er uiteindelijk nog tussenuit moet.


Nee ok, maar goed het lijkt alsof het doorgeborduurd is op de d.i.t.i uit 2011 (1024 layers velocity zeggen ze) al met al wel een stapje verder.

Citaat


En de Israeliërs van e-piccolo werken eerder achteruit dan dat ze vooruitgang boeken.


Ja dat ging niet helemaal goed hè ..die kleine module die ze nu hadden was eeeh..ja..hmmm ;)
Jammer genoeg was padtech er niet dit jaar, daar schijnt ook aan een interface gewerkt te worden.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Maikelk

Is er onderhand al wat meer hier over te melden? Met name die trigger interface E.V.E. heet die geloof ik heeft m'n interesse gewekt. Als hij beter is als de Alesis is het misschien een optie voor m'n zelfbouwproject

Robert-Jan

De d.i.t.i zou per 1 september op markt moeten zijn
Maar het is niet de eerste keer dat ze dat zeggen en dan..enfin

http://www.alternatemode.com/cart/index.php?app=ecom&ns=prodshow&ref=diti
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje


( ..)
Maar het is niet de eerste keer dat ze dat zeggen en dan..enfin


Zitten we weer met een kater'.. .

Maikelk

Heb ze een mailtje gestuurd over hoe en wat. Die 24 inputs klinken wel interessant. Maar zal vast geen 115 euro worden net als de alesis. Zie bedragen van $499 voorbijkomen. We wachten wel af.

Robert-Jan

Nee ok, maar als het biedt wat ze zeggen dan is het ook 10x meer dan de alesis..bij wijze van spreken
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

#23
sep 14, 2014, 12:54 Last Edit: mrt 16, 2015, 20:16 by Otje

Zo een dergelijke combinatie zou het uiteindelijk moeten/ kunnen  worden.. .

Robert-Jan

#24
sep 14, 2014, 12:55 Last Edit: sep 14, 2014, 12:57 by Robert-Jan
Waar komt die foto vandaan Otje?
Die set heb ik nog niet eerder gezien..dat is goed nieuws want dan is er dus beweging

Deze ook mooi




:)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog