La Baguetterie

Gestart door Otje, jun 10, 2013, 21:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

Een van mn favoriete bezigheden op de pc is 'grasduinen' op het WorldwideWeb. Daarbij kwam ik de volgende onlineshop tegen: http://www.baguetterie.fr/ . Welliswaar  frans maar toch.., heel veel keus en mooi assortiment. De prijzen zijn overeenkomstig en vergelijkbaar met andere webwinkels. Een artikel sprong er uit wat prijs aangaat en dat was deze http://www.baguetterie.fr/electronique/pack-gen16-by-zildjian-13-16-18.html. Me dunkt: zeer voordelig! (Of zit er een addertje onder t gras?). Iemand er wel is wat besteld cq gekocht of,  wat van 'horen zeggen'. Kortom, wie kent deze zaak of heeft er ervaring mee?

willem4130

Even helemaal niet relevant: wie geeft hier nou weer een -1 karma voor? Staat toch op de goede plek op het forum en is daarnaast geen reclame? Otje stelt volgens mij een heel normale vraag.  -O-

On-topic: heb geen ervaring met deze webshop maar ze hebben inderdaad een behoorlijk assortiment. Qua prijsniveau (alhoewel ik maar enkele producten heb vergeleken) verschilt het niet veel van Thomann.
Hoewel ik vaak zat kijk naar webshops in Duitsland, UK, US en natuurlijk in Nederland, is Frankrijk nooit in me opgekomen. Misschien omdat het vroegeuh op school mijn minst favoriete vak was  ;)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Nijlpaard

Die Zildjan cymbals zijn idd erg goedkoop. Mogelijk dat het de serie met de oude pickups betreft, die zijn in een latere serie gewijzigd. Eerst waren het een soort microfoons maar later is dit aangepast naar een echte pickup.

Verder ook geen ervaring met deze webshop maar ik kan dan ook de helft van de site niet lezen :+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Otje

#3
jun 11, 2013, 08:43 Last Edit: jun 11, 2013, 08:44 by Otje
Willem, bedankt voor je reactie. De relevantie van deze nieuwe topic was/is het onder de aandacht brengen van is wat anders, Een franse webshop in dit geval. Zoals door jou aangegeven is dit  niets  iets  vanzelfsprekends, Doorgaans duits, engelse site's zijn heel populair. Ook bij mij. Heel toevallig kwam ik op de site van La Baquetterie terecht.. En dit  forum is toch om ervaringen te delen met andere drumliefhebbers. Hopelijk met toegevoegde waarde.
Nijlpaard: Ik vermoed(de) dat er bij de GEn 16 mischien geen 'DCP' geleverd zou worden, gezien de afbeelding.
De franse taal is ook niet mijn ding. Ik had  eens een (automatisch) vertaallprogramma in m'n browser. Maar wat die er van brouwde was helemaal een lachertje, dat klopte van geen meter wat die er van maakte. De vertaling die je voorgeschoteld kreeg was gewoon komisch.

Nijlpaard

In het tablad Informations onder de afbeelding staat de DSP wel genoemd.


[font=Arial]• Hi-Hats électro-acoustique 13"[/font][font=Arial][font=Arial]• Crash électro-acoustique 16"[/font][font=Arial][font=Arial]• Ride électro-acoustique 18"[/font][font=Arial][font=Arial]• 3 micros gérés par un DSP[/font][font=Arial][font=Arial]• Contrôleur et son support[/font][font=Arial][font=Arial]• Câbles, tilter, feutres, coupelles, rondelles[/font]
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

Leveren ze uberhoupt wel naar nederland?

Groove

Ja, volgens mij wel (Pays-Bas  8)). Verzendkosten ongeveer 14 euro.

Headshrinker

Woodbrass en Euroguitar hebben soms ook 'n leuke aanbieding of twee.

Hans

#8
jun 11, 2013, 19:06 Last Edit: jun 11, 2013, 19:07 by Hans

....uberhoupt...

C'est francais pour überhaupt ?

It is I ...leclerq i'm in diguise....

croissantje

#9
mei 17, 2015, 06:55 Last Edit: mei 17, 2015, 07:11 by croissantje
La Baguetterie is ik geloof 35 jaar geleden begonnen als DE (want andere waren er toen nog niet) drumshop van Parijs. Heeft inmiddels filialen in Lyon, Marseille en nog een paar. En ze hebben dus een website waar ze waarschijnlijk meer verkopen dan in alle "echte" winkels bij elkaar. De prijzen zijn inderdaad scherp. De "echte" winkels hebben alle hun eigen prijspolitiek en zijn soms duurder dan de webwinkel, hoewel ze wel zoveel mogelijk dezelfde prijzen als richtlijn aanhouden, anders gaat iedereen zeuren de hele dag.

ECHTER als je in de "echte" winkel een hele kit koopt met alles erop en eraan tot het tapijtje toe (zoals ik deed in Lyon een paar jaar geleden) krijg je op de hele zwik zo 20% korting zonder zelfs maar te vragen. Heee dat doet een website niet! Erg leuke zaak met veel voorraad en kundig advies. Bekkens ben ik alleen al wel anderhalf uur mee bezig geweest en dat vinden ze alleen maar leuk (was geen zaterdag). Lang met hen gepraat over concurrentie via internet. Dan komen er gasten alle bekkens uitproberen en dan gaat het "bedankt, he, maar op Thoman istie een tientje goedkoper", daar hebben ze gruwelijk de balen van natuurlijk.

De webwinkel baguetterie.fr is DE drumwebwinkel van Frankrijk, hoewel een enkele keer Thoman iets heeft dat zij niet hebben, en omgekeed waarschijnlijk, en de prijzen zijn vergelijkbaar i.i.g. voor wat ik bekeken heb.

Je kan hier met een gerust hart bestellen, als dat interessant is ook met verzendkosten naar NL.


Hoefnix

Zo en waarom kicken we een bericht van 2 jaar oud? ;)

Black Page

Omdat iemand nieuw is op het forum en zijn ervaringen deelt? Wat mag op een forum.......

Hoefnix

Meestal heeft de poster dan geen benul dat hij/zij in allerlei oude topics aan het antwoorden is, daarom.

croissantje

#13
mei 17, 2015, 13:02 Last Edit: mei 17, 2015, 13:08 by croissantje
Er staat een datum bij dus benul is daar eens niet bij nodig :)
Twee jaar lang is er niemand langsgekomen die La Baguetterie kent, ik uiteindelijk wel. En twee jaar later is de thread nog steeds relevant, in tegenstelling tot de "wat mot ik kopen" soort vragen.

Ik ben hier nieuw, maar ik weet wel hoe een forum werkt :P

Harre

Het gaat toch om een ervaring uit eerste hand? In mijn beleving maakt het dan niet uit in wat voor tijdperk ts het topic gestart is, want juist de relevante en dus nieuwste informatie maakt een forum up to date. Reageren op een dergelijk topic voegt dus zeker iets toe.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hoefnix

Wellicht dat de OP Otje hier nog wat mee kan. ;)
Als ik in 2010 een vraag stel en het antwoord komt in 2015 dan is het voor mij als vraagsteller niet meer relevant. Dit is geen bespreek de website topic toch?

Maar be my guest en bespreek hier de website verder :)

Otje

Wellicht dat de OP Otje hier nog wat mee kan. ;)
Jazeker! Ik vind 'La Baguetterie' op het oog - lees World wide  web- een chique 'tent'. En in de praktijk lijken ze ook zo te zijn en te werken. (Op social media ziet het er allemaal keurig uit), ook de FB site van La Bag. is zeer verzorgd en interessant:

https://www.facebook.com/baguetterie.fr

dunDaan

Wellicht dat de OP Otje hier nog wat mee kan. ;)
Als ik in 2010 een vraag stel en het antwoord komt in 2015 dan is het voor mij als vraagsteller niet meer relevant. Dit is geen bespreek de website topic toch?

Maar be my guest en bespreek hier de website verder :)
Hoeft toch niet persé alleen voor de topic starter revelant te zijn. Juist op een forum post je info om alle andere forumleden iets mede te delen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog