Meinl Byzance Traditional 16" Thin Crash

Gestart door Rick, apr 03, 2012, 20:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rick

apr 03, 2012, 20:25 Last Edit: apr 04, 2012, 09:13 by paQ
Te koop, wegens overkompleet (momenteel 7 crashes in mijn bezit), een Byzance Traditional 16" Thin Crash, zo goed als nieuw. Lichte gebruikssporen, maar echt in topstaat! Geen scheuren, keyholes of andere narigheid. Ook nooit gepoetst of met chemicaliƫn behandeld.

Deze Byzance Traditional 16" Thin Crash, is onderdeel van de Meinl's professionele toplijn: de Byzance serie. Deze crash is gemaakt van Turks B20 brons, en hand-gehamerd in Turkije.

Omdat deze crash vrij dun is, spreekt deze snel aan. Ook is het volume ietswat beperkter dan met een dikke crash, maar daarintegen heeft deze crash wel een waanzinnig mooi breed klankspectrum. Hij is mooi complex en donker van klank. Hij snijdt mooi en gecontroleerd door de muziek heen. Hij doet wat zijn functie is, en klinkt ook niet te lang door.

Ik moet er ook bij zeggen dat kleine dunne crashes ideaal zijn voor kleine zaaltjes waar je met een beperkt volume moet spelen. Vaak zijn de bekkens een probleem, en met kleine dunne crashes kun je je gewoon goed aanpassen, zonder je "feel" te moeten veranderen.

Deze crash is ook ontzettend allround inzetbaar. Voor rock/pop/jazz/wat voor andere stijl dan ook is hij perfect!

Uiteraard, foto's!






De nieuwprijs voor een 16" Byzance Traditional Thin Crash is 247,-. Mijn vraagprijs is 150,-

Bij interesse, mailen/berichtjes is allemaal prima. Een afspraak maken om te komen luisteren mag ook, geheel vrijblijvend, uiteraard!




http://link.marktplaats.nl/547200098

Omhoog