post je E-Kit;

Gestart door chico, mrt 10, 2014, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Een VH11 ivind ik nog steeds een hele gave hi-hat. Het geluid wat je daar mee maakt en hoe je er mee speelt is te vergelijken met n acoustische hi-hat.
There is no music without jazz

Dreamdrummer

#501
jun 03, 2019, 10:31 Last Edit: jun 03, 2019, 10:35 by Dreamdrummer
Afgelopen weekend alles overgezet op het drumrack  *O*

Speelt heel fijn zo!

Binnenkort eens kijken of ik rubberen U-profielen kan gebruiken ipv de Cymbomutes.
Ziet er net wat gelikter uit, scheelt iets in stick-noise en kunnen er permanent op blijven.


Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

Dat ziet er strak uit zeg. Netjes !
There is no music without jazz

MatiZ

Gaaf man! Ik ga ook zo iets maken... heb je een Pm gestuurd...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Technobeat


Mooi mooi mooi *O*  , vind het er super uit zien Dreamdrummer *D  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


@ Animal : Heb je bij jou E-set in de snare de brugtrigger inmiddels al vervangen door een side-trigger ?
En zo ja ...... wat zijn je bevindingen van deze verandering , is het nu beter ( geen hotspotting ) of is een side-trigger in een mainsnare toch niet helemaal ideaal ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

@ Animal : Heb je bij jou E-set in de snare de brugtrigger inmiddels al vervangen door een side-trigger ?
En zo ja ...... wat zijn je bevindingen van deze verandering , is het nu beter ( geen hotspotting ) of is een side-trigger in een mainsnare toch niet helemaal ideaal ?
Dat had ik je graag al willen kunnen vertellen, maar de Triggera triggers heb ik (na meer dan een maand wachten) pas gisteren ontvangen, nog even geduld dus.
Ik heb natuurlijk al wel een hele tijd ervaring met Versatriggers - ook sidetriggers - en daar ben ik qua triggering heel tevreden over.

Jazz

Maar hou je dan niet alsnog "hotspotting"
There is no music without jazz

animal

Als je de side triggers op "zes uur" plaatst moet je wel erg veel moeite doen om ze te raken.

Jazz

Is dan denk ik niet echt n verbetering voor mij. Hier zit t in t midden , kun je er wat gelijkmatiger omheen spelen. Maar ik vind t evengoed niet echt ideaal of net niet goed genoeg
There is no music without jazz

drfill

maar hold on, animal.. jij hebt toch een ATV snare.. met 3 'side' triggers ?
kun je deze vergelijken met een enkele side trigger snare misschien..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Wauw echt een mooie set dreamdrummer !!!!


Otje

#513
sep 15, 2020, 21:13 Last Edit: sep 15, 2020, 21:19 by Otje
Chico; is de Markdrum werkelijk een succes? Ik hòor of lees er zo weinig over.  (kan ook aan mij liggen). Heeft zich nog verder ontwikkelt sinds de intro / is het 'gewoon voor jou "the best of the rest'' of zit er meer achter. Ben benieuwd wat h'm voor jou zo 'speciaal maakt.

  Wel net je commentaar gelezen van Januari geloof ik...    ....2018 reeds.

chico

Ik heb de Markdrum yes ook alweer verkocht, het was een mooi set maar er komen geen updates meer voor. De productie ligt al jaren stil wat erg jammer is.
Ik heb nu een Roland td17-kv set.

Technobeat

Dat had ik je graag al willen kunnen vertellen, maar de Triggera triggers heb ik (na meer dan een maand wachten) pas gisteren ontvangen, nog even geduld dus.
Hoi Animal ,

We zijn nu dik 2 jaar verder , heb je inmiddels de Triggera trigger in de main snare geïnstalleerd en wat zijn je bevindingen anno 2021 ? 



PS : Het is wel érg rustig hier , waar is de tijd gebleven dat we per dag in de meeste topics een stuk  of 10  berichten  hadden ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

PS : Het is wel érg rustig hier , waar is de tijd gebleven dat we per dag in de meeste topics een stuk  of 10  berichten  hadden ?
Om de rust niet te veel te verstoren, reageer ik nu pas . :)

De triggera triggers doen het prima, er kan ook nog maar weinig mis met dit alom beproefde/toegepaste concept.

Technobeat

Om de rust niet te veel te verstoren, reageer ik nu pas . :)
:+  :X
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Daniel_Skoffa


Ook maar even de rust en stilte doorbreken hier (dat is sowieso de taak van elke drummer toch?).

Jobeky drumkit met een 2box drumit 3.













animal

Sorry, maar ik zie geen foto's. ;(

alhambra

Mooi spul jobeky, ik gebruik de triggers van jobeky om mijn e-drums zelf te bouwen.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Dreamdrummer

Mooie kit Daniel!  8)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Daniel_Skoffa

Thanks all! Het blijft echt een genot om op te spelen. Overgang naar acoutisch is gevoelsmatig heel erg klein. Komt door de vermindere rebound  (lage meshhead stemming) op mijn electronische kit t.o.v. acoustische kit. En de vibratierandje op de cymbals.

Verbaas me dat een acoustische set zo licht speelt. Was met andere e-kits (rubberen pads) juist andersom.

animal

Sorry, maar ik zie geen foto's. ;(
Bedankt voor het negeren, het blijkt onder Firefox niet te werken, onder Edge wel .

Leuk die kleuren verlichting van de ACTION.

Daniel_Skoffa

Bedankt voor het negeren, het blijkt onder Firefox niet te werken, onder Edge wel .

Leuk die kleuren verlichting van de ACTION.
Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw brakke IT kennis.

Verkopen ze philips hue bij de action joh?

Omhoog