post je E-Kit;

Gestart door chico, mrt 10, 2014, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

#450
jun 14, 2017, 19:51 Last Edit: jun 14, 2017, 23:06 by Otje
Jonge -jonge, hoe 'low' moet je gaan?

Noppenschuim ??   Bij de buren om in hun oren te stoppen ja..!
 :6   van zulke buren krijg ik al schuim in m'n 'bek'.

drfill

ja..  mijn probleem is het ook niet.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Noppenschuim, echt niet.
Het is ook niet voor de buren. Dat interesseert me niet. Zoveel lawaai maak ik niet.
In huis vind ik t wel wat anders. Het slaan op de bekkens, dus ook de low-nois bekkens geeft natuurlijk wel meer lawaai.
Ik heb er geen last van(koptelefoon) maar voor de andren klinkt t alsof er op n stuk blik gemept wordt.
Daarom , mocht zo'n rand helpen , wil ik daar wel naar kijken.
There is no music without jazz

drfill

ik bedoelde deze dingen dus..  https://www.thomann.de/nl/cympad_moderator_double_set90mm.htm?ref=search_rslt_cympad+moderator_283248_1
maar dan zelf maken ..   90mm dempt aardig..    ..maar zo'n rand rondom dempt nog meer natuurlijk..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

stefan

ik bedoelde deze dingen dus..  https://www.thomann.de/nl/cympad_moderator_double_set90mm.htm?ref=search_rslt_cympad+moderator_283248_1
maar dan zelf maken ..   90mm dempt aardig..    ..maar zo'n rand rondom dempt nog meer natuurlijk..
Koop op de lokale markt samen met je vrouw (of mama desnoods) wat elastische stof. Kost je misschien hooguit 10,-
Dan vouw je de boel dubbel, en dubbel, tot je stroken krijgt van 90mm (Dus 4 lagen). Mama even een zoompje erin en jij even op lengte knippen. Mama weer even een zoompje erin naaien en klaar is Kee... Ehm... Jazz...
Als de demping nu te weinig is, kun je aan de onderzijde, tussen de cymbal en de zelfgemaakt cymbaldemper EPDM rubber doen om nog meer te dempen. Ik zou kiezen voor een mm of 3-4. 
Succes gegarandeerd en kost je niet meer dan 25 euro voor je hele bekkenset.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Dreamdrummer

Ik denk dat je stick-noise het meeste geluid maakt Jazz.

Je kan de vibratie of het na-zingen van je bekkens wel dempen met noppenfolie, PVC, EPDM, of die pads, maar dat neemt je stick-noise niet weg!
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

stefan

sticknoise kun je alleen maar verminderen door gebruik te maken van rubber.. Echter komt dat het speelgevoel niet ten goede..
Je zult compromissen moeten sluiten in dat geval..

Ik ken nog wel iemand die een setje L80's te koop heeft voor een normale prijs. PB indien je geïnteresseerd bent.. (20/16/13"HH)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

#457
jun 15, 2017, 20:35 Last Edit: jun 15, 2017, 20:37 by Technobeat
Koop op de lokale markt samen met je vrouw (of mama desnoods) wat elastische stof. Kost je misschien hooguit 10,-
Dan vouw je de boel dubbel, en dubbel, tot je stroken krijgt van 90mm (Dus 4 lagen). Mama even een zoompje erin en jij even op lengte knippen. Mama weer even een zoompje erin naaien en klaar is Kee... Ehm... Jazz...
Dit is wel héél erg rolbevestigend en stigmatiserend :+  .
En misschien ten overvloede : Jazz is een dame......

De tip is echter wel een prima alternatief voor het kant en klare aanbod :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Misschien kan ik meteen wat jurkjes en kussenhoezen naaien.

Ah, dank je wel technobeat
There is no music without jazz

stefan

Het moge duidelijk zijn dat ik het op die manier niet bedoelde.. Maar vooral met een vette knipoog.. En zeker niet seksistisch...
Mijn oprechte excuses aan Jazz, indien het anders overkwam...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat


Nou Stefan ik schreef het eveneens met een knipoog , vandaar de clown emoticon .
En denk dat Jazz het ook niet super serieus bedoelde ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Nee hoor, ook ik met een vette knipoog
There is no music without jazz

kaboemba

#462
jun 22, 2017, 21:03 Last Edit: jun 22, 2017, 21:06 by kaboemba
Tja weer een update, ik heb sinds een maand deze:



En sinds gisteren deze er bij:



Daardoor gaat deze, weer te koop:



Technobeat


Top sets Kaboemba , vooral de DTX-900 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Tja die dingen zijn meestal tijdelijk, je zoekt altijd naar beter (of het gras is altijd groener........). maar yamaha is het wel voor mij denk ik.

Had altijd al een hekel aan gaasvellen/trampolines, deze pads zijn super, voelen tot nu toe het dichtste aan akoestisch, dynamiek prima. Zijn bovendien de meest stille pads die ik tot nu toe heb gehad.
Nu nog 1gb er in en het is TOP !!!

De dtx900 heeft overigens een super stevig en stabiel rek.

Otje

Nou op advies van derden,'imgur' genomen want  v Fotobucket zijn alle fotoos verwijdert; stelletje :6
 Hier dan maar de huidige stand van zaken: M'n Drumkit 'de la creme', voor 't  'echte werk' en een drumkit -mix'; deze laatse als 'back up' of handelswaar;




67Deadman

Alle foto's verwijdert Otje ? Das waardeloos. Dan heb ik de mijne nog net kunnen redden. Ik was er al bang voor.

Jazz

Ik ben ze ook kwijt. Stelletje klojo's
There is no music without jazz

Ed_bass

Ik ben ze ook kwijt. Stelletje klojo's
Wellicht nog terug te halen via The Internet Archive ?
https://archive.org/index.php
TD-11KV + GoEdrum HH

Dreamdrummer

2e floor in gebruik en "nieuwe" 3e crash in gebruik  *O*



Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Technobeat


Een Dream-drummer-drumset 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Zooo,  imposant !
There is no music without jazz

Otje

Mooi gedaan DrDrummer!
 Hoe veel beter ( of anders) speelt ie dan de 'normale' Roland TD-9.Ik denk er nl ook over om te switchen naar een e-drumkit met een 'Á' look. Of beter gezegd.. 'feel'
 De vraag blijft ...: ga ik daardoor ook beter drummen?!

animal

een e-drumkit met een 'Á' look. Of beter gezegd.. 'feel'
 De vraag blijft ...: ga ik daardoor ook beter drummen?!
Bij mij was dat wel het geval, het voelt zoveel vertrouwder en een deel zal ook wel 'tussen de oren' zitten.

Technobeat


Voor mij was de overgang van de originele Roland TD-9KX set naar de omgebouwde A-kit zeer geslaagd .
Lekker grote maten en dus ' the real feel ' , ben ik (er) beter (door) gaan spelen : ja .... maar dat komt omdat ik destijds met de TD-9 set weer voor het eerst naar na vele jaren niet gedrumd te hebben de stokken weer oppakte , en nu ben ik een stuk verder en vind het nog steeds een leuke en fijne hobby om thuis te beoefenen :)  .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog