Winter NAMM 2019

Gestart door animal, jan 17, 2019, 12:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Zozo, Tama uiteindelijk ook maar aan de direct drive. Ziet er niet echt spectaculair uit.
Er zitten wel wat slimmigheidjes aan; onafhankelijk instelbare hoek van het voetbord en een meedraaiende veer. Klinkt heel flauw, maar in theorie zorgt het wel voor een gelijkmatigere beweging. En die verstelbare cam-actie is interessant, zodat de actie te variëren is van gelijkmatig (rolling-glide) tot versnellend (power-glide).

drfill

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris

Er zitten wel wat slimmigheidjes aan; onafhankelijk instelbare hoek van het voetbord en een meedraaiende veer. Klinkt heel flauw, maar in theorie zorgt het wel voor een gelijkmatigere beweging. En die verstelbare cam-actie is interessant, zodat de actie te variëren is van gelijkmatig (rolling-glide) tot versnellend (power-glide).
Ik bedoelde het ook vrij letterlijk, dat ik het er qua uiterlijk niet echt bijzonder uit vind zien. Dan ziet een gewone Iron Cobra er een stuk beter uit.

Al die slimmigheidjes die je opnoemt zijn ook al vaker gedaan. Axis had die verstelbare cam mogelijkheid al in begin jaren 90, en die meedraaiende veer zit ook op mijn mapex Falcons, maar dan onder en boven! Maar ik bedoel het verder niet negatief hoor, je kan ook eigenlijk niks nieuws meer aan een pedaal verzinnen, ik ben wel benieuwd hoe hij speelt eigenlijk.

kaboemba

Wat is nou dat geweldige nieuws van atv ??? Zou zeer teleurstellend zijn als het bij die nieuwe ketelset blijft.

Robert-Jan

Dunno..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

#55
jan 26, 2019, 10:56 Last Edit: jan 26, 2019, 10:58 by drfill
van horen zeggen alleen een prototype,  nog niet released en het ziet er (nog) niet uit
voor wat het kan,  4 mono inputs, 8 individual uit, midi ..het lijkt een complete module
maar als ik het zo zie heeft ATV weinig budget voor R&D op electronisch gebied,
roland zou zo'n IO box er zo uit knallen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#57
jan 26, 2019, 12:06 Last Edit: jan 26, 2019, 12:12 by animal
van horen zeggen alleen een prototype,  nog niet released en het ziet er (nog) niet uit
voor wat het kan,  4 mono inputs, 8 individual uit, midi ..het lijkt een complete module
Ach, het is een begin en v.w.b. R&D, over de looks en bouw van de aD5-module wordt toch wel zeer lovend gesproken.
Vrees alléén dat het nog wel heel lang kan gaan duren voor de expander in productie gaat, hoewel, met het uitbrengen van hun uitgebreide Pro-kits zou je denken dat ze uit commercieel oogpunt (toch) haast hebben met het uitbrengen ervan.


animal


animal

Yamaha Custom Live Oak Hybrid

Niet zomaar een bassdrum.........

Zo heeft de bassdrum aan de binnenkant 20 gewichtjes die in totaal 2 kilo gewicht aan de ketel toevoegen. Het idee hierachter is dat de trommel hier ook weer meer focus van krijgt. Je kunt het vergelijken met de trucs die Billy Cobham en Simon Phillips uithaalden met respectievelijk een stapel bakstenen en een blik verf.




Jazz

Als je dat gedoe allemaal nodig hebt om te laten horen hoe goed t kan klinken.......
Kom op zeg
Ga eens luisteren naar n goede jazz- drummer.
There is no music without jazz

musiqman



Ja, dit lijkt me een fijne. Zeker als deze dezelfde kwaliteit heeft als de voorgaande pedalen de afgelopen jaren. Nu wel wachten op een linkshandige direct drive pedal en matching hh stand (iets met ocd) gebruik de voorgaande set nog met veel plezier.

Jazz

#63
jan 27, 2019, 16:03 Last Edit: jan 27, 2019, 22:06 by Jazz
Teruggetrokken
There is no music without jazz

kaboemba

Volgens mij zeg je dan iets als, de vraag stellen is het antwoord geven toch.
Kortom JA, en dan speel ik niet eens dubbel.

animal

De laatste Namm-dag moet nog starten/beginnen, maar ik vermoed dat er op (e-)drum vlak niet heel veel spannends meer valt te verwachten.
Persoonlijk vind ik de 'opbrengst' best wel tegenvallen, achteraf beschouwd vond ik de introductie van Midi-2.0 misschien wel de meest opzienbarende.
Afwachten wat de Frankfurter Messe dit jaar gaat brengen (GEWA G9??) .

Paul

Ik bedoelde het ook vrij letterlijk, dat ik het er qua uiterlijk niet echt bijzonder uit vind zien. Dan ziet een gewone Iron Cobra er een stuk beter uit.

Al die slimmigheidjes die je opnoemt zijn ook al vaker gedaan. Axis had die verstelbare cam mogelijkheid al in begin jaren 90, en die meedraaiende veer zit ook op mijn mapex Falcons, maar dan onder en boven! Maar ik bedoel het verder niet negatief hoor, je kan ook eigenlijk niks nieuws meer aan een pedaal verzinnen, ik ben wel benieuwd hoe hij speelt eigenlijk.
Die trucjes zijn ongetwijfeld al ooit gedaan, maar ze zijn wel slim/handig. Ik ben het ermee eens dat er weinig meer te innoveren is. Ook die nieuwe Yamaha lijkt bijna precies op de oude Flying Dragon, met wederom wat kleine handigheidjes zoals de veerafstelling.

Het zwakste deel van het pedaal is eigenlijk het lager van de aandrijfas (of elk lager in het pedaal), omdat die steeds dezelfde hoek heen en weer maakt, terwijl lagers bedoeld zijn voor continue rotatie. Maar die lagers zijn zo goed en zo ver overgedimensioneerd voor de minimale belasting dat ze zelfs bij de doorgewinterde professional jarenlang meegaan.
Idem voor de lagers in de cardanas van dubbele pedalen. De cardanas heeft ook het bijkomende "probleem", namelijk dat de hoekverdraaiing, afhankelijk van de hoek waarin de as is gepositioneerd, niet lineair worden doorgegeven. Ook hier is de winst zo minimaal dat niemand de moeite erin steekt om dit radicaal te innoveren, die investering loont zich niet.

animal

#67
jan 28, 2019, 12:17 Last Edit: jan 28, 2019, 12:38 by animal
De GEWA G9 was er toch, had ik nog niets van gehoord.

Nog niet helemaal top, zo ontbreekt er soms een sound, deze wordt niet getriggerd, met name 2de tom en hi-hat weigeren nogal eens dienst, kan natuurlijk ook slecht zijn afgesteld.
De sound kan me (nog) niet overtuigen, waarbij meespeelt dat ik verwacht dat ie minstens zoveel als de mimic moet gaan kosten.






drfill

deze module voor 2000+ euro ?    ..good luck..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Want jij denkt/verwacht??

drfill

dat de G9 critics op vdrums gelijk krijgen, en ze doen ook (weer)hun eigen das om, met dit:
de cymbals klinken totaal 'anders' dan passend bij de drumkits.. meer als losse onderdelen
die er helemaal niet bij passen.. dan maken ze casts van paiste 2002 cymbals, moeilijke
vellen en acoustische looks en dan gaan ze TR808 sounds lopen demo-en..  ..slim..
de acoustische drumsounds heb ik ook beter gehoord, en dan nog goedkoper ook..
(en ik was hoopvol voor G9..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Oh, ik dacht dat je de module nog duurder inschatte, maar je doelde op de kwaliteit-prijs verhouding.

drfill

#72
jan 28, 2019, 15:30 Last Edit: jan 28, 2019, 16:29 by drfill
ik zie het juist best somber in voor ze..   als er na een jaar nog steeds geen goede demo is..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

Ze hadden ook setbacks met de looks, niet DW endorsers zouden dan de G9 niet kopen als ze deze hardware zouden gebruiken. Dus hebben ze nu de hardware van DrumCraft er op geschroefd. Ik vind dat serieus een domper.

animal

Nog een "nabrander" van de NAMM.

Mooie en bijzondere drums/slagwerk.


Omhoog