ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Lees even terug in dit topic en dan met name de posts van DJSKA.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska

Lees even terug in dit topic en dan met name de posts van DJSKA.

Dacht ik ook, toch redelijk mijn best gedaan mijn ervaringen te delen! :-)

raytemp

#77
jan 01, 2017, 16:46 Last Edit: jan 01, 2017, 16:50 by raytemp
@djska:  hoe is het ondertussen met je set?  heb je de eind december firmware 1.21 al geladen.
http://www.atvcorporation.com/en/news/2016/00072
 
De unit is net voor eind van jaar 739 ipv 1037 euro geworden.  Wellicht omdat er binnenkort een shop met extra drumsets gelanceerd gaat komen.  De grote hamvraag is wat de prijs per nieuwe set gaat worden. In eerste instantie waren er geluiden dat de sets gratis aangeboden zouden worden...

Ik zit serieus te kijken of ik de unit ga kopen.  Ben de midrange roland spullen een beetje zat.

 

Technobeat

Alle goede ontwikkelingen ten spijt ..... Djska was de aanloopperikelen en ' service ' zo zat dat hij er voor heeft gekozen om de ATV module in te ruilen en heeft , met bijbetaling uiteraard , zich een dikke Roland TD-30 module aangeschaft en is daar volgens mij tot op de dag van vandaag nog steeds zeer tevreden mee .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

raytemp

Jammer zeg... verder niemand met zo'n ding?  Had graag vernomen hoe het er ondertussen voor staat na de laatst firmware.

T30 is mij echt te duur. Heb nu een TD9 maar ben er niet meer gelukkig mee. 
TD11 is voor mij meer van hetzelfde (TD9) in nieuw plastic behuizing en dan net doen of de super natural geluiden het einde zijn. 

2Box is geen optie want die kan niet goed met de VH11 etc.  overweg.   Wat is dan een alternatief voor max 1000.   

67Deadman

Jammer zeg... verder niemand met zo'n ding?  Had graag vernomen hoe het er ondertussen voor staat na de laatst firmware.

T30 is mij echt te duur. Heb nu een TD9 maar ben er niet meer gelukkig mee. 
TD11 is voor mij meer van hetzelfde (TD9) in nieuw plastic behuizing en dan net doen of de super natural geluiden het einde zijn. 

2Box is geen optie want die kan niet goed met de VH11 etc.  overweg.   Wat is dan een alternatief voor max 1000.   
Ik denk dat je met dat budget toch wel aan een Roland TD 25 moet komen ?

Wel in een winkel kopen dan kan je nog babbelen over kortingen. Denk dat je dan wel iets onder de 1000 euro kan komen.
Of wat dacht je via Drum-tec. https://www.drum-tec.de/marketplace/upgrade-your-roland/?p=1

Kan je je TD 9 bij inruilen. Je verliest er wel wat mee met inruilen. Anders moet je eerst je module zien te verkopen en daarna bv een TD 25 zien te kopen

Wil je per se een nieuwe ?

Op bv marktplaats wordt nog wel eens wat Roland modules aangeboden.  Roland TD 12/15/20 Prima modules.

drfill

#81
jan 02, 2017, 17:23 Last Edit: jan 02, 2017, 17:28 by drfill
2Box is geen optie want die kan niet goed met de VH11 etc.  overweg.   
geen optie ?  kunt hi-hat/ kick/ ride toch van td-9 blijven gebruiken, en de rest van 2box (bijvoorbeeld)
ik mix soms ook td20 en vst sounds over en door elkaar met een line mixertje..   het is maar een idee ..
vlgs mij zijn er hier meer leden met 2 modules ook..   (ps. scheelt ook geheugen in een 2box..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

vlgs mij zijn er hier meer leden met 2 modules ook..
:Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

2Box is geen optie want die kan niet goed met de VH11 etc.  overweg.
trouwens..  ik was vergeten, dat iemand daar iets voor gemaakt had ..   maar ik weet niet 'hoe en of'  het werkt ..
http://zourman.com/
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

djska

#84
jan 05, 2017, 09:08 Last Edit: jan 05, 2017, 09:12 by djska
Ik ben nog steeds blij met mijn huidige setup en de TD-30. De standaard kits vind ik niets, vaak belachelijk veel effecten en laag, dus ik heb kits samengesteld die ik realistischer vind, voor allround/bigband en funk, meer heb ik niet nodig. Uiteindelijk gebruik ik ook 1 akoestisch setje voor alles.
Wat helpt is dat je met instellingen als stemming, mic-placement en ambience ook veel kunt bereiken. Op de aD5 kon je niets, maar dan ook helemaal niets aanpassen.
Oh ja, enige wat ik nog aan de set heb toegevoegd is een PD-8 pad: onder de hihat als koffiekop/telefoonhouder, bewust alleen maar daarvoor via MP gekocht :-)

raytemp

oké, ondertussen is de unit van 730 al weer terug naar 1039 euro.  ik laat hem voor nu links liggen.
Mocht er door firmware updates toch nog iets komen met wel in kunnen stellen van de geluiden wil ik wel weer eens onderzoeken. Dit is echt met software op te vangen lijkt me.

Ga binnenkort maar eens achter een 2Box kruipen.

djska

oké, ondertussen is de unit van 730 al weer terug naar 1039 euro.  ik laat hem voor nu links liggen.
Mocht er door firmware updates toch nog iets komen met wel in kunnen stellen van de geluiden wil ik wel weer eens onderzoeken. Dit is echt met software op te vangen lijkt me.

Ga binnenkort maar eens achter een 2Box kruipen.
Vooral mij was het alleen Thomann die er 1 voor 730 had staan.

Splash

#87
jan 16, 2017, 23:42 Last Edit: jan 17, 2017, 00:23 by Splash
Hallo,

Ik heb eind december de ATV module gekocht.
Min of meer obv zeer enthousiaste recensies en filmpjes.
Heb er tot nu toe nog niet echt veel mee gedaan.
Kan wel zeggen dat het erg wennen is als je van de TD20 naar de ATV AD5 gaat.
Geen toeters en bellen van de Roland maar puur 5 akoestische sets.

Mijn bandleden zijn heel erg positief over de geluiden, vooral de bekkens.
Raar genoeg ben ik (nog) niet enthousiast.
Groot minpunt is voor mij dat de module te akoestisch klinkt!!. Haha!

Op een of andere manier mis ik toch het "smeuïge"geluid van de Roland V Drums.

Ik ben er dus nog niet uit, maar ik ben stiekem toch al weer aan het kijken naar een Roland module.
Dus wellicht verkoop ik mijn ATV binnenkort.

Robert-Jan

Als het goed is zou er eerdaags ook een soundlibrary moeten komen waar je nieuwe geluiden kan downloaden.
Op namm introduceren ze deze week een nieuwe akoestische set, wie weet is dat ook het moment dat die bibliotheek open gaat..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Hallo,

Ik heb eind december de ATV module gekocht , Groot minpunt is voor mij dat de module te akoestisch klinkt!!. Haha!
Té akoestische klank ..... erg vervelend idd :+  .

Roland staat bekend om de wat minder realistisch sounds , maar er zitten wél leuke discoachtige sounds in EN je kunt in de Roland modules wél van alles veranderen qua instellingen .

Maar als je van echt akoestische sounds houd zit je dus bij de ATV aD5 goed begrijp ik .
Helaas heb ik nog nooit zelf de module kunnen uittesten en ook weet ik niet of hij mijn Pearl TruTrac pads volledig ondersteund , want dat doet de 2Box module helaas NIET :/  .
Er zijn nu wel updates voor de ATV vrijgegeven las ik , maar de aftersales service van dit merk laat ' enigszins ' te wensen over , jammer . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

@ Djska :

Werden bij jou opstelling alle rims door de ATV aD5 ondersteund of alleen de snare ?
Want ik las in de handleiding dat van sommige merken niet alle rims of cymbals worden ondersteund .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#91
mrt 03, 2017, 12:34 Last Edit: mrt 03, 2017, 17:04 by drfill
sound-library is inmiddels online :    https://store.atvcorporation.com/en
sommige sounds klinken best goed..  maar heeft deze module EQ en pitch instelling per sound ?
kan dit niet vinden in deze thread, en ook niet in 'moeilijk' te vinden manual ..

alleen maar pan en volume edit  dus in de module..   ..erg weinig..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

sound-library is inmiddels online :    https://store.atvcorporation.com/en
sommige sounds klinken best goed..  maar heeft deze module EQ en pitch instelling per sound ?
Nope , je kunt zo goed als niets veranderen bij ATV , alleen threshold eigenlijk en verder NIETS .
Erg jammer , best en goede module maar to basic .... :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

#93
jul 14, 2017, 00:53 Last Edit: jul 14, 2017, 11:47 by Robert-Jan

ATV aDrums artist.
Best sexy..
https://m.youtube.com/watch?v=Nj_mOtQIxaM
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

ATV aDrums artist.
Best sexy..
Jahá.., dat ziet er gelikt uit; op maat gesneden. Voor m'n verjaardag dames & heren forumleden. Alvast bedankt!  :z

Technobeat


Ga je vreemd Otje , ik dacht dat de Alesis Strike Pro je nieuwe grote liefde was ? :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

wel veel zwart..   maar stukken beter als een lila rack ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Nog steeds erg jammer dat de ATV aD5 module zo weinig instelmogelijkheden heeft , als dat wél het geval zou zijn is het een top-module .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#98
jul 16, 2017, 10:16 Last Edit: jul 16, 2017, 10:22 by drfill
3 band EQ en pitch omhoog/omlaag is toch wel het minimum,  jammer dat ze dat niet zo zien..
het speelt wel 'super' volgens dat filmpje..     dynamiek is wel verbeterd dus ..
hopelijk gaan ze cymbals ook apart verkopen  (ride 18") ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan



Pompidom..lekker bezig daar hoor.
Qua instellen, eens, een eq en een lichte pitch is tof..anders kant,als je veel wil instellen ga dan niet voor samples maar voor synth.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog