NFUZD

Gestart door Robert-Jan, jan 22, 2015, 17:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

#25
jan 23, 2015, 22:26 Last Edit: jan 23, 2015, 22:27 by Robert-Jan

En een filmpje van insider Russ Miller:
http://youtu.be/UJWP6K_lYts





Wait..wut ..zegt tie nou dat het dus ook met andere vst's werkt?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska


Ik kan me niet voorstellen dat als je de twee naast elkaar zou testen dat je dan zegt, de 2box klinkt beter simpel en alleen omdat het '24 bit ' is.

16 bit biedt al een waanzinnige dynamiek.

Hammar





Wait..wut ..zegt tie nou dat het dus ook met andere vst's werkt?


Volgens mij wel ja, "use it with any software drums"

musiqman

Alle software compatibiliteit via een dump,, tot 1tb aan opslag mogelijkheid.  En... Een dedicated cowbell en dat vind ik als speler in een band waar mijn cowbell een belangrijke rol speel, heel erg tof.

Robert-Jan

#29
jan 23, 2015, 23:22 Last Edit: jan 24, 2015, 00:31 by Robert-Jan
En dat je module ook midi én audiointerface is..dat is ook een +1
Kabel naar je laptop en je draait full blown vst..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#30
jan 24, 2015, 00:30 Last Edit: jan 25, 2015, 13:35 by animal
Op 3.27 min krijg je een indruk van de sounds, de hi-hat lijkt me ok, de snare vind ik eerlijk gezegd niet al te best, gunshot achtig.

http://youtu.be/tHpCfAMkT2Y

Robert-Jan

Inderdaad..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Zou dat komen doordat de geluiden maar 8 layers hebben?

En nog een klein visueel aspectje. Op eerder hier geplaatste foto's lijkt het slagvlak wit, ze blijken echter grijs te zijn. Persoonlijk vind ik dat nogal saai/onecht staan. :O

Robert-Jan

#33
jan 24, 2015, 00:53 Last Edit: jan 24, 2015, 00:54 by Robert-Jan

Zou dat komen doordat de geluiden maar 8 layers hebben?



Ik hoop van niet..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

het lijkt mij stug dat andere vst's hun sample file encryptie's vrijgegeven hebben aan fxpansion ?
de cymbals vind ik er erg 'plastic' a la pintech uitzien (als dit zo is, spelen ze echt slecht)
de snare..  tja, je zou wel round robin tussen l/r stick moeten hebben bij max volume..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hammar



het lijkt mij stug dat andere vst's hun sample file encryptie's vrijgegeven hebben aan fxpansion ?
de cymbals vind ik er erg 'plastic' a la pintech uitzien (als dit zo is, spelen ze echt slecht)
de snare..  tja, je zou wel round robin tussen l/r stick moeten hebben bij max volume..


Het is nu ook al mogelijk met de 2box module, via een omweg dan, dus die file encryties lijken geen probleem, áls ze er al zijn....

djska

Ik begrijp uit het filmpje dat er een specifieke Fxpansion versie wordt gebruikt, waarmee je op de PC een set creeerd, die naar een file converteert die je daarna via USB stick op de module zet. En die stap zal je niet met andere VST pakketten kunnen doen!

Hoefnix

Ze leveren 10,11,12,13,14 en 16 inch pads zegt hij.
Voorlopig blijft ik bij mijn TD20 met Addictive Drums :)

Robert-Jan


het lijkt mij stug dat andere vst's hun sample file encryptie's vrijgegeven hebben aan fxpansion ?



Het exporteren van de samples naar de module gaat via een ander software programmaatje begrijp ik uit wat Mike dolbear schrijft..Die zou dan denk ik ook werken met andere vst's.
Wat ik nu een beetje opmaak is , de module heeft sounds aan boord en ook een audio/midi interface.
Wil je vst samples gebruiken dan heb je twee opties..1 kabel naar je computer en je kan de de volle vst gebruiken zonder externe audio/midi interface..de vraag is dan even hoe t zit met de latency.
Wil je op pad met de set, dat kan ook en dan laadt je dus via die software je sounds in de module...dat kan een vst set zijn, of je gebruikt een hybride set up met allerlei soundeffects, kan allemaal, alleen boet je dan in op het aantal layers.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Ik zie mogelijkheden voor mijn Mapex saturn. 3 pads, bassdrum en de module. . Ben alleen nog niet overtuigd van de cymbals. Op dit moment neig ik het meest naar de Nfuzd/Gen16 combi.  Alleen jammer dat die laatste dan weer geen midi ondersteund.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Via een tip van Animal kom ik bij wat meer inside info hier
https://www.gearslutz.com/board/namm-2015/980931-fxpansion-bfd-export-edrum-module.html

Dus..je kan alle vst aansturen, maar het importeren naar de module gaat wel via bfd in tegenstelling tot wat mike dolbear schreef..en dan zou je dus alleen bfd sounds naar je module kunnen laden.
Beetje verwarrend allemaal, maar goed de volledige info zal eerdaags wel eens boven water komen.
Wat ik zo hoor op russ millers filmpje is dat de cymbals wel ok zijn..toch?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

aha..  al die vst's hebben hun eigen sound file-extensie's, en bit diepte dus 'open source' word moeilijk..
de cymbal sounds zijn zeer zeker ok..  maar ik bedoel het speelgevoel op de pads..
maar ik ben een beetje roland fan, wat e-drums betreft denk ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Ja ok, maar ik vind t een beetje moeilijk om over speelgevoel te praten op basis van plaatjes en video..daarvoor wil ik er toch echt zelf op meppen.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

mee eens..  maar cymbals zien eruit als pintech plastic, en ik weet hoe dat speelt..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

djska

#44
jan 24, 2015, 19:30 Last Edit: jan 24, 2015, 19:36 by djska
@RJ:
1. optie 1, direct via USB VST tz is dus wat je met de TD11/15/30 (en andere modernere modules) ook al kon.
2. dat is dan dus een ietwat slap aftreksel van de full-bodied vst software.

Is dit nu echt een voortuitgang tov. de 2Box? Dat was het voor mij wel geweest als alle lagen samples in de module gezet konden worden.
Die meneer in het filmpje speelt erg goed (wie is dat?), maar die machinegunning is erger dan bij mijn Roland.

Technobeat

#45
jan 24, 2015, 19:42 Last Edit: jan 24, 2015, 19:44 by Technobeat

@RJ:maar die machinegunning is erger dan bij mijn Roland.




En die is bij Roland al niet te zuinig :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de audiointerface in de td11 had gemist, zeker zijn er meer modules die dat kunnen, maar het merendeel niet..dus dat is altijd een plus.
Ja natuurlijk vind ik die 8 lagen een enorme bummer, of dat de oorzaak is van dat machine gunnen, dat weet ik niet..wat ik zei ik hoop van niet. ( maar vrees van wel) Ik vind t ook geen slap aftreksel van 2box, het hele concept is anders met de pads. Een eindoordeel geef ik pas als ik er zelf achter heb gezeten.
Hoe dan ook..een merk erbij met zo'n distributie netwerk erachter en dit concept betekent alleen maar dat de rest nu echt wakker moet worden, ik heb ook de indruk dat dit de eerste stap is van dit merk..waarschijnlijk hoeven we daar niet 5 jaar te wachten op een andere module.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#47
jan 25, 2015, 13:29 Last Edit: jan 25, 2015, 13:33 by animal
Meer geluiden/sounds.
Met wat voor spullen er wordt uitversterkt en de kwaliteit van de microfoon weten we niet, dus ......

http://youtu.be/GzMwMGyIHXE

Robert-Jan

En wat we horen ..de sounds die al in de module zitten..een kitje van bfd.. Dunno..
Het is jammer dat er nog zoveel onduidelijkheid is door de tegenstrijdige verhalen
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Hmmmmmmm.......
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog