Yamaha nwe DTX module DTX-6

Gestart door drfill, dec 22, 2020, 13:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

ALS iemand gewoon een handzame module zoekt, en geen VST's of andere
'moeilijkere' dingen,  en toch goede geluiden zoekt..
moet je toch eens (een keer) naar deze module luisteren .. Yamaha DTX 6..




td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Ja, dat nieuws had ik ook voorbij zien komen, altijd leuk zo'n nieuwe keuze mogelijkheid.
Ik vrees alléén dat ik allerlei verloop stekkers zou moet aanschaffen voor aan m'n triggerkabels (Roland-(model)), of niet???

drfill

naar wat ik lees, de toms en snare kunnen wel piezo/piezo aan (roland) maar de cymbal
inputs moeten wel 'yamaha' cymbals hebben (piezo/switch input)
de demo vid klinkt heel goed (vooral alle cyms, vind ik) maar om te weten of het 'machine-
gunned' moet ik toch weer naar Goes rijden..
als yamaha hier een hoger model van uit brengt (flagship) word roland niet blij, denk..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

alhambra

Ik heb yamaha modules gehad en met allerlei pads gebruikt, yamaha maar ook anderen. Met de juiste trigger instellingen nooit problemen gehad dus het zou mij verbazen als dat nu anders is.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

als je kijkt hoe uitgebreid de EQ alleen al is.. https://www.dropbox.com/s/q2uttjftnpzar7y/Cymbal%20EQs%20DTXPRO.mov?dl=0   
is het best 'goed' te noemen (imo?) je hebt ook pitch, muffling, ambience, effect per sound..
er komt ook een editor (laptop/ pc) maar is iets vertraagd (door covid) maar dit heeft roland niet eens
met zijn TD module's..  (en bv editing op een roland td-27 is bijna niet te doen, met al die menu-tjes)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Iemand deze al gekocht, geprobeerd??

Wichert

Ben ook zeer benieuwd! Hij wordt volgens mij, (nog) niet los verkocht.

drfill

nou ja, bij bax nu 7,5% korting = 988,- voor dtx module en drumstel..
drumstel door verkopen, evt met oude module..  nevr mind..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

67Deadman

Ben ook wel benieuwd. We gaan het mee maken als we weer eens naar een muziekwinkel kunnen om hem te testen.

@ drfill

Mijn ervaring is dat Yamaha e-drum spullen meestal moeilijker door te verkopen zijn. Duurt wat lang(er) dan
bv een Roland. Die was ik altijd zo kwijt.

animal

Mijn ervaring is dat Yamaha e-drum spullen meestal moeilijker door te verkopen zijn. Duurt wat lang(er) dan
bv een Roland. Die was ik altijd zo kwijt.
En de meegeleverde hardware is m.i. beslist niet zo populair dat het storm zal lopen, het zal hardstikke degelijk zijn, maar het ziet er heel goedkoop (en ouderwets) uit.


alhambra

En dat is jammer omdat yamaha toch ook bijna een van de eerste waren die het leken te begrijpen.


[/quote]
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

dat was mooi spul, idd.. schijnbaar zijn de trigger inputs van dtx-6 iets 'te'
gevoelig voor sommige mesh pads,  zijn eigenlijk gemaakt voor de silicon pads..
men zou iets kunnen veranderen met een pot meter waarschijnlijk..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

alhambra

Nou ook dat had yamaha dus, potmeters om hardware matig al wat af te kunnen stellen.
Yamaha bekkens hebben dat nog steeds.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Ja, dat waren idd mooie 'pads' voor hun tijd.

67Deadman



Sta mij iets bij dat iemand van het forum toen eens weer op de kop getikt te hebben. Volgens mij toen te koop bij Interdrum in Winterswijk.
Dacht Musiqman maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Zie die foto nog zo voor mij.


alhambra

Dat was ik,klopt bij interdrum.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

67Deadman

Maar je hebt hem niet meer ?

alhambra

Nee verkocht aan een zwitser.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Ik heb yamaha modules gehad en met allerlei pads gebruikt, yamaha maar ook anderen. Met de juiste trigger instellingen nooit problemen gehad dus het zou mij verbazen als dat nu anders is.
Vreemd op andere e-drum fora lees ik toch steeds dat Roland (achtige) pads niet compatible zijn met een Yamaha-module, je houdt alléén single-zone pads over .

alhambra

Nou dat kan, ik heb namelijk nog nooit roland pads gehad, ik ga voor beter.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

ligt aan de module.. latere modules hebben de firmware upgrade voor yamaha DT triggers (dual zone)
en kunnen dual zone piezo/piezo aan,  alleen roland pads schijnen 'te hot' te zijn (output) voor DTX-6
(een potmeter zou nodig zijn)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

67Deadman

Nou dat kan, ik heb namelijk nog nooit roland pads gehad, ik ga voor beter.
:D  :D  :D  :D

animal

Nou dat kan, ik heb namelijk nog nooit roland pads gehad, ik ga voor beter.
'Allerlei pads gebruikt' schreef je eerder, maar niet die van Roland.
90% van alle pads Triggeren op dezelfde wijze als Roland, wat is dan de waarde van je eerder geven reactie  8)7
Citaat
Ik heb yamaha modules gehad en met allerlei pads gebruikt, yamaha maar ook anderen. Met de juiste trigger instellingen nooit problemen gehad dus het zou mij verbazen als dat nu anders is.

alhambra

#23
feb 22, 2021, 10:16 Last Edit: feb 22, 2021, 10:22 by alhambra
Yamaha ddrum merkloos, zelfbouw en jobeky.
Maar meneer Animal mot weer op deze manier reageren, is ook niet voor het eerst.
De manier waarop je wichert behandelde b.v., gaat lekker in je eentje een forum beginnen heb je altijd gelijk.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Van Wichert mocht ik excuses ontvangen voor z'n primaire reactie aan mijn adres , nu jij nog ............  :+

Omhoog