Gretsch maar welk type / jaar?

Gestart door Def-11, aug 23, 2013, 15:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Def-11

aug 23, 2013, 15:04 Last Edit: aug 23, 2013, 22:15 by Def-11
Misschien kan een van jullie deze set dateren en vertellen welk type het is? Ik zelf zou zeggen USA custom 1981-1990 maar echt precies kom ik er niet uit. Binnenkant van de ketels is grijs/zilver gespoten. Hij is rond 1994 aangeschaft meen ik. Een vriendin van ons verkoopt de set van haar wijlen man. De set is best goed gebruikt, dus wel krassen her en der. Wat zou zoiets opbrengen? Maten: BD22, TT12, FT16, SN14 x 6,5?.. weet ik niet helemaal zeker. Kleur wine red gelakt, houtnerf te zien, snare is 6 laags rest denk ik ook.

Alvast bedankt voor de reacties   :)

































Paintpro

Wat het opbrengt hangt ook redelijk af van de maten, heb je die?

Def-11

oeps, wel handig ja. aangepast.  :+

Paintpro

Ik zet mijn geld in op een eind 1981 a 1983:
http://www.gretschdrums.com/?fa=historybadges#timeline2
(6th badge)
http://www.drumarchive.com/Gretsch/Gretsch_83.pdf

Zo te zien zijn de bassdrum spurs vervangen voor Pearls, wat de "Collectors-waarde" niet ten goede zal komen.
Misschien dat Tanco hier wat meer licht op kan schijnen?


Def-11

#4
aug 25, 2013, 12:28 Last Edit: aug 25, 2013, 12:29 by Def-11
aanvulling:








Fibesman

Ohhh mannn, wat mooi!!! Zucht  ;(
Zo te zien eind 80s Gretsch. Wel powertom maten. Ik heb toevallig net het nieuwe Gretsch boek(aanrader) gekocht bij www.hidehitters.com
Is deze  te koop? Ik heb lang geleden zo'n set gehad zonder de snare.

Nijlpaard


Ohhh mannn, wat mooi!!! Zucht  ;(

Is deze  te koop? Ik heb lang geleden zo'n set gehad zonder de snare.


Een vriendin van ons verkoopt de set van haar wijlen man.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

Okay, my bad.
Tja, wat die Pearl spurs betreft.. Kwam in die tijd wel vaker voor dat mensen in de USA gewoon andere spurs of tomhouders lieten monteren door Gretch. Meestal yamaha soms pearl. Waarde vind ik lastig, je moet een rockdrummer vinden die zoiets gaaf vindt en het liever wil dan een nieuwe Gretsch Renown. De Gretsch edges van deze periode zijn vaak ook matig maar dat is allemaal wel te fixen natuurlijk.
Ik heb geloof ik tien jaar geleden voor een 22,12,16 zonder snare iets van 1200 gekregen meen ik. Matchen de trommels goed bij elkaar in het echt(kleurtint)? Zo te zien is de finish Rosewood.


Def-11

#8
aug 26, 2013, 23:23 Last Edit: aug 27, 2013, 20:13 by Robert-Jan

Okay, my bad.
Tja, wat die Pearl spurs betreft.. Kwam in die tijd wel vaker voor dat mensen in de USA gewoon andere spurs of tomhouders lieten monteren door Gretch. Meestal yamaha soms pearl. Waarde vind ik lastig, je moet een rockdrummer vinden die zoiets gaaf vindt en het liever wil dan een nieuwe Gretsch Renown. De Gretsch edges van deze periode zijn vaak ook matig maar dat is allemaal wel te fixen natuurlijk.
Ik heb geloof ik tien jaar geleden voor een 22,12,16 zonder snare iets van 1200 gekregen meen ik. Matchen de trommels goed bij elkaar in het echt(kleurtint)? Zo te zien is de finish Rosewood.


Hoi, kleuren matchen; wine red volgens mij , en is te koop...  :Y

Commentaar van de moderator  :N

dusss

Paintpro

Misschien haar er attent op maken dat er wat tikfouten in staan?

tRow

#10
aug 27, 2013, 16:14 Last Edit: aug 27, 2013, 16:15 by tRow
1750, duur..

Ze zeiden hierboven, of een Renown kopen. Klinkt zon Renown net zo goed?

Robert-Jan

We hebben een gretsch topic .. Een wat is het waard topic en een marktplaats
Deze gaat dus dicht ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog