Kaboemba, herkenbaar. Momenteel heb ik een Sonor D507 18 10 12 14 (oefenkitje) en een Sonor Force3007 22 12 13 16. De laatste gebruik ik altijd voor bandrepetitie en gigs. Echter merk ik dat het oefenkitje "makkelijker" speelt. Toms laag en horizontaal makkelijk te plaatsen. De Force heeft wat diepere toms (9 en 10 diep). Onze geluidsman zegt dat ik mijn Force nooit weg moet doen ivm fantastische punch uit de 22 kick. Ik ben toch op zoek naar mijn "ultieme" set, zoals bv een Sonor prolite chocolate burl, of nog mooier, een sq2 in african marble. (dat duurt nog wel ff voordat deze wordt aangeboden op marktplaats of ebay kleinanzeige) Als ik nu een nieuwe set zou aanschaffen, zou ik niet weten welke maten ik zou moeten aanschaffen. Ik wil graag de diepe punch van een 22 kick. Echter wil ik ook de toms graag laag en horizontaal. (horizontaal vindt ik de attack mooier). Ik denk ook aan bv 22 kick icm 10x7 en 12x8. Wat ik me afvraag is ofdat er veel verschil zit tussen 20 tov 22 kick en 10x7 / 12x8 ipv 19x8 en 12x9 !
Alvast dank voor meedenken !