Gewa

Gestart door Wichert, sep 30, 2020, 17:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Iemand ervaring met dit merk? De studio type E-drum uitvoering ziet er vind ik, echt mooi uit! Maar is dat kwalitatief ook zo.

Uiteraard is het testen ter plaatse het beste. Maar waar staat zo'n set opgesteld? Wordt het dan een ritje Duitsland?

animal

Ik vrees van wel, hoewel je een ritje de komende weken wel kan vergeten, of je moet een recente, niet ouder dan 48 uur, negatieve Covid-test hebben liggen.

Ik lees niet heel veel goeds over de dynamiek en geluiden van de Gewa drums, maar de looks zijn -op de cymbals na- prima.

Wichert

Voorlopig blijf ik lekker thuis en geniet ik nog van het spelen op mijn Yamaha e-drum set. () Je zou toch voor dat geld wat knaps mogen verwachten! Of is het alleen maar Roland en Yamaha wat het beste op de markt zet?

Ik merk wel, ook op dit forum, dat Roland qua beoordeling vaak het beste uit de bus komt. Voor mij geldt, dat ik ben begonnen (toen ik zestig werd) met een Yamaha DTX450k setje. Nu met Textured Cellular Silicone pads en dat bevalt me voor alsnog prima! Maar, wellicht is dit ook snel verouderd, net zoals ik. Haha.

Overweeg, (eerder een topic aan besteed) om een Zildjian Gen16 bekkenset aan te schaffen. Hier zijn de meningen m.n. op dit forum en daar buiten ook over verdeeld. Maar ze d'r wel mooi uit?



Wichert

zien.......

animal

Ik merk wel, ook op dit forum, dat Roland qua beoordeling vaak het beste uit de bus komt.
Roland komt op bijna alle fora NIET :N goed uit bus waar het gaat om de kwaliteit van de geluiden, de doorontwikkeling van producten en de prijs/geleverde waar verhouding.

Waar het wel goed op scoort is de beschikbaarheid/courant en degelijkheid van hun producten en de zekerheid dat ze zullen blijven bestaan.
Roland is over het algemeen goed door te verkopen, wat de pijn van de hoge aankoopprijs enigszins verzacht.

Persoonlijk bevallen mij de door concurrenten aangeboden producten prima/beter, want mij gaat het er voornamelijk om dat de e-drums het speelgevoel en akoestische sound zoveel mogelijk benaderen.

Wichert

Ook voor mij geldt, zoveel mogelijk het akoestische geluid te kunnen benaderen.Daarom overweeg ik om het Zildjian Gen16 systeem aan te schaffen. Echter hier zijn de meningen ook over verdeelt.

Een review in de Slagwerkkrant was niet negatief.

animal

De slagwerkkrant, tsja ............ (wiens brood men eet ............)

hobbit78

Hej hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb me aangemeld om te kijken of er mensen zijn ervaringen willen delen over de Gewa G9 module/kits. Sinds een jaar heb ik er zelf een en ben daar ongelooflijk blij mee.
Ben benieuwd of er meer fanatiekelingen zijn.

Dockland

Hoi, ik heb 2 maanden geleden ook de Gewa G9 PRO L6 Walnut aangeschaft om op optredens te gaan gebruiken. In het begin veel tijd moeten besteden aan alle instellingen(maar dat was al bekend...). met al mijn vragen kon ik uitstekend terecht bij Gewa. Ik heb afgelopen week nog een Zoom meeting gehad met Bene Neuner van Gewa(hij is een van de ontwikkelaars)om met mij de laatste dirty details door te nemen. Was zeer effectief :-). Ik ben zeer te spreken over de set, de preset sounds zijn echt heel goed en de feel komt echt dicht bij een akoustische set. Ik heb eerder naast mijn akoustische sets e-drums gehad met meshheads maar deze set is wel heel erg goed. Volgende maand ga ik voor het eerst met deze set live spelen.
"Toch liever oude Tama's en oude Paiste's......en soms ook Ufip's"

Omhoog