Met welke stokken speel je?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Tijn

fraaie stokken robert-jan! *O*
Wat info over de stokken? (aan statistieken weet ik niet zo veel ,maar meer jouw persoonlijke ontdenkingen?)

Robert-Jan

Dank je,
alle specs staan hier http://patsticks.nl/signaturerj.htm

Ik wilde graag een stok die een beetje alles in zich had,waar ik de jaren daarvoor mee speelde.
Ik speelde graag met maple maar dan wat dikker dan the standaard 5a..ik heb de VF Sd-9/sd 10 versleten alsmede de erskine ride..en ook de vater blazer en piccolo..prima stokken allemaal maar met name de vaters braken als lucifer houtjes.
Hornbeam is sterker maar niet gelijk met het gewicht van hickory..
Dus specs uitgezocht, testmodel gemaakt.. en voila.. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Tijn

jaloers, ik wil ook mijn eigen signature stick. Ik zal de XXL balbex stick zeker een keer proberen, ik denk alleen niet dat hij mij erg goed zal bevallen. 8)7 Maar, wie weet :)

piebe

De ene keer met 5a de andere keer 7a, wanneer ik de kleinere stokken gebruik na de grotere heb ik het idee dat roffelen nog nooit zo gemakkelijk ging.

drum1964

Ik heb het net andersom Piebe, ik kan makkelijker roffelen met een 5A dan met lichtere 7A.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

82keiko

Ik probeer vanalles uit van merken oa Hayman, Vic Firth, Balbex/Fantastick en vanalles van maten oa 5A, 5B, 7A momenteel.

NathanR

Op het begin veel met ProMark gespeelt, geexperimenteerd met 7A, daar tijdje mee gespeeld.
Maar uiteindelijk zijn VicFirth's 5A en 5B toch wel mijn favoriet.

Met Hayman stokken heb ik een ontzettend slechte ervaring. Evenals Stagg en Zildjian stokken.
Met die van Hayman en Stagg was het zonder geintjes 3x slaan op de snare en de tip lag eraf.
Zildjian was met anderhalf uur kapot


82keiko


Op het begin veel met ProMark gespeelt, geexperimenteerd met 7A, daar tijdje mee gespeeld.
Maar uiteindelijk zijn VicFirth's 5A en 5B toch wel mijn favoriet.

Met Hayman stokken heb ik een ontzettend slechte ervaring. Evenals Stagg en Zildjian stokken.
Met die van Hayman en Stagg was het zonder geintjes 3x slaan op de snare en de tip lag eraf.
Zildjian was met anderhalf uur kapot


Juist ja, Hayman zou ik niet direct opnieuw kopen ;), ze zijn alleszins ook niet echt bestand tegen mijn slagen;), wel meer dan 3x of het moeten rimshots zijn in mijn geval :p. Het is wel interessant dat zelf eens allemaal te testen en mee te maken wat het beste en misschien wel slechtste is voor jezelf.

Ruud


Juist ja, Hayman zou ik niet direct opnieuw kopen ;), ze zijn alleszins ook niet echt bestand tegen mijn slagen;), wel meer dan 3x of het moeten rimshots zijn in mijn geval :p. Het is wel interessant dat zelf eens allemaal te testen en mee te maken wat het beste en misschien wel slechtste is voor jezelf.


Misschien ook eens andersom testen.. Wat het beste is voor je stok ;)



Zildjian was met anderhalf uur kapot


Als buitenstaander, of beginnende drummer zou je hieruit opmaken dat Zildjian slechte stokken maakt. Dat is absoluut niet zo toch? Misschien ligt het aan je techniek..
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

NathanR

Die stokken die ik toen had van Zildjian vond ik wel gewoon slecht. Mwha denk niet dat het aan mijn techniek lag, rimshots vond hij gewoon niet zo prettig :p

harmen 18

Ik heb ook zildjian stokken, die met een achterkant met extra grip.

Het zijn naar mijn idee vrij zachte stokken, je slaat er erg snel deuken in, ook gaat de "extra grip" coating er snel af. verder geen last van breken, ik heb overigens nog nooit een stok gebroken.

timmie

Ik heb altijd met VicFirth's gespeeld, 7A en voornamelijk 5A. Een keer per ongeluk met Vater 7A's gespeeld (stokken stuk en in de oefenruimte hadden ze alleen Vater) en ik betaal graag die paar euro meer. Ik gebruik nu 5A en ze zijn echt stukken fijner dan VicFirth's. De balans is veel beter. Ze lijken net een tikkie zwaarder, maar ze spelen toch relatief licht. Over de levensduur kan ik nog vrij weinig melden, maar ze lijken veel langer mee te gaan. Het voorraadje VicFirth wat ik nog heb maak ik op met bandrepetities. Hoewel ik dan harder sla is er ondertussen wel een paar VF's gesneuveld, terwijl de Vaters nog prima zijn.

NathanR


Ik heb ook zildjian stokken, die met een achterkant met extra grip.

Het zijn naar mijn idee vrij zachte stokken, je slaat er erg snel deuken in, ook gaat de "extra grip" coating er snel af. verder geen last van breken, ik heb overigens nog nooit een stok gebroken.


Inderdaad, dat indeuken dat herken ik.
Waar ik ze raakte met rimshots daar waren ze ook gebroken bij mij.

MattHelders

#88
okt 13, 2011, 14:51 Last Edit: okt 13, 2011, 15:22 by MattHelders
T maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit wat van stokken ik gebruik, het verschilt nogal. Laatste tijd gebruik ik vater 5B. Resultaat: kapot in een week. Fijne stokken, maar vergeleken met VF 5a die ik ervoor had gaan ze toch redelijk snel kapot.

Heeft iemand hier misschien een goede oplossing voor?

http://www.2shared.com/photo/udMDliHc/Stokken.html

Sinds een half jaartje heb ik dit allemaal versleten en ik wil eigenlijk iets rustiger aan gaan doen. Moet maar eens op zoek naar echt goede stokken, iemand suggesties (liefst goedkope   :+ )

Anserini

Gevalletje centenbak/onderbeet?



Robert-Jan

De oplossing zit m zo te zien in je opstelling..
Laat me raden ..hihat vrij hoog..cymbals laag en recht en alles vol op het dikke gedeelte van de stok?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

MattHelders


De oplossing zit m zo te zien in je opstelling..
Laat me raden ..hihat vrij hoog..cymbals laag en recht en alles vol op het dikke gedeelte van de stok?


Daar was ik ook al bang voor  :Y
Maar nee, vroeger stond m'n kit nog wel ongeveer zo. Maar tegenwoordig staan de cymbals minders schuin en de hihat lager (heel wat lager zelfs). Resultaat: nog steeds even slecht...

Robert-Jan

Aan je stokken te zien hak je er toch te hard in...altans te hard/schuin whatever als je niet wil dat je stokken zo snel slijten.
Je laat een collectie zien van diverse stokken die allemaal op dezelfde manier aan hun eind komen..
Dat ligt dus niet aan de kwaliteit van de stokken maar aan jou manier van spelen vrees ik..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

MattHelders


Aan je stokken te zien hak je er toch te hard in...altans te hard/schuin whatever als je niet wil dat je stokken zo snel slijten.
Je laat een collectie zien van diverse stokken die allemaal op dezelfde manier aan hun eind komen..
Dat ligt dus niet aan de kwaliteit van de stokken maar aan jou manier van spelen vrees ik..


Ik vrees dat je gelijk hebt, achja, misschien sla ik ook wel iets te hard. Ik ga er iig iets aan doen!
Heb jij trouwens nog een goeie stok die je me aanbeveelt Robert Jan?  :)

Robert-Jan

Eerlijk gezegd..nee..
Simpel weg omdat er zo veel types zijn dat het niet te doen is om aan te voelen wat jij fijn vindt.
Wat ik je aan kan raden is een muziekwinkel op te zoeken waar je de stokken uit het rek kan halen en zo te voelen..meestal voel je gelijk al of te dik te dun of erg ok is..
Ik zou iig wel maple stokken laten voor wat ze zijn in jou geval en gaan voor hickory of hornbeam...hardhitters en maple is na ja..gauw klaar ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Anserini

Je zou Japanese Oak stokken ook nog kunnen proberen, maar zolang je de oorzaak niet wegneemt blijft het dweilen met de kraan open, het enige verschil is dan nog hoe ver de kraan open staat. ;)

Het is dus niet je hihat die een onderbeet heeft?

ArcticLight

De stokken op de foto zijn precies hetzelfde aan hun einde gekomen als de stokken die ik gebruikte toen ik net begon te spelen. Dit bleek ook aan de manier te liggen waarop mijn hihat stond en ik hem bespeelde. De hihat bottom bleek ietsje onder de top uit te steken, zoals Anserini al zei. Het leek wel een houtzagerij op de vloer. 8)7

Robert-Jan

Maar dan nog..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

BasV

Ik heb een aantal jaar met Vic Firth 5a's gespeeld. Een half jaar geleden was Pro-Mark 5a in de aanbieding bij Feedback en heb ik die eens meegenomen. Sindsdien speel ik alleen nog maar met Pro-Mark. Qua speelgevoel merk ik niet zo veel verschil met Vic's maar ze gaan bij mij simpelweg stukken langer mee. Ik repeteer nu al 2,5 maand elke week een uur of 2 met deze stokken en ik vind ze nog niet 'op.' Tip is nog heel en het zijn ook nog geen luciferstokjes.

MattHelders


De stokken op de foto zijn precies hetzelfde aan hun einde gekomen als de stokken die ik gebruikte toen ik net begon te spelen. Dit bleek ook aan de manier te liggen waarop mijn hihat stond en ik hem bespeelde. De hihat bottom bleek ietsje onder de top uit te steken, zoals Anserini al zei. Het leek wel een houtzagerij op de vloer. 8)7


Ja jullie hebben gelijk, daar heeft hij last van. Maar nu is der vraag, is der ook een oplossing voor?   :P

Omhoog