Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Zeker Animal , het gaat weer goed met mij , leuke nieuwe vriendin met een leuke dochter .
En de keren dat ik voor mijn werk thuis ben kan ik inderdaad de drumstokken oppakken en 'aan de slag gaan ' .
Trouwens , speel jijzelf nu meer electronisch of akoestisch of blijft dat om het even ......... ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Karma

#626
feb 02, 2021, 23:05 Last Edit: feb 02, 2021, 23:16 by Karma
De eerste stappen in de drumwereld

https://youtu.be/JqkFWEU3A1A

Euh in juli rond ik mijn vierde jaar drumles af hè dus brand me niet af ???? Constructieve kritiek uiteraard wel welkom.

Roland TD30

animal

Mooi man, 'afbranden' doen we hier niet  :') , hooguit maar een paar forumleden ........maar die maken het er dan ook naar  :6 .

Het valt me op dat je de stokken heel stevig vast houdt, heeft je drumleraar (m/v)  daar nooit op gewezen??



animal

Trouwens , speel jijzelf nu meer electronisch of akoestisch of blijft dat om het even ......... ?
Thuis alléén nog maar elektronisch, altijd goede sound op de in-ears, minder decibels, makkelijk met Jamulus het internet op om te jammen.
Buiten de deur, al ben ik bijna vergeten hoe dat ook alweer is, hangt het af van de gelegenheid. Een klein (weinig op en afbreek tijd en bestaande uit één set) optreden meestal akoestisch, een uitgebreid optreden meestal elektronisch, bij laatstgenoemde streven we naar geen akoestisch geluid op het podium (m.u.v. zang ;-) ) om de totale mix zo zuiver mogelijk te houden zonder dat het kneiter hard moet.

Karma

Dit jaar hebben we niet echt op een normale manier les gehad. In mijn geval via videobellen. Heel veel samen drummen komt er dan niet van omdat ik mijn buren niet teveel tot last wil zijn. Ik zal er eens wat beter op letten want het valt me nu ook op nu je het zegt. Het kan ook wel zijn dat ik nu iets geforceerder drum omdat ik tijdens zo'n leerjaar altijd wel bezig met een nieuw nummer ik en de lat soms wat hoger wil leggen om me verder te ontwikkelen. Vaak oefenen dus maar vaak is het dan zeker bij aanvang altijd iets geforceerder bij die moeilijke nummers. Ik zit in de fase dat veel nieuwe dingen leren me ook wel wat door elkaar kan gooien als je begrijpt wat ik bedoel. Sowieso is een filmpje opnemen af en toe nuttig. Bij een nieuw nummer viel me bijvoorbeeld op dat ik mijn stokken veel te hoog in de lucht deed. Het is goed dat mijn plafond zo hoog is. Nu ik de stokken laag houd kan ik ineens veel beter maat houden.  Ik had gewoon niet door dat ik mijn stokken 'in het plafond stak'.
Roland TD30

alhambra

Nou moet ik zeggen, ik weet ook niet precies hoe ik achter het drumstel zit, moet eigenlijk mezelf eens met video opnemen. Net een nieuwe 4k camera besteld dus zou een goede reden zijn.
Maar er lijkt inderdaad veel uit je armen te komen terwijl het uit je pols moet komen, rechter arm heb je ook heel hoog voor mijn idee in ieder geval En het oogt allemaal erg gespannen, maar goed jezelf opnemen maakt het ook weer anders.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

FreeFloater

Welkom op het drumforum Karma / Guus  :w  *O*
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

67Deadman

Welkom Karma en veel drum plezier  *O*  *O*

Karma

Dank jullie mannen. Ik drum zeker met plezier. Het is een andere beleving dan al die jaren muziek luisteren als 'audiofiel'.

Ik moet nog wel het nodige leren. Ook voordat ik zo'n beetje tevreden ben. Nummers als AC/DC back in black of highway to hell, of zoals nothing else matters van Metallica zijn leuk maar ik wil echt verder komen. Een nummer Bruno Mars Uptown Funk gaat al iets verder en Abacab van Genesis ook weer iets. Die twee vergen ongeveer het maximale wat ik kan. Met Jump van Van Halen ben ik wel bezig maar dat gaat nog even duren vanwege het wat meer ingewikkelde laatste deel. Ben nu bezig met Silent Lucidity van Queensryche en daar zit behoorlijk wat afwisseling in. Toch wil ik er naar groeien om dit soort nummers binnen afzienbare tijd op te pakken en te drummen zoals dat officieel hoort. Work in progress dus. Tip van meer los in de hand neem ik mee maar ik moet al op een hoop letten momenteel!
Roland TD30

Gerwin82


Hallo,

Ik ben Gerwin uit regio Arnhem/Nijmegen inmiddels bijna 40 jaar. En heb me hier aangemeld om het drummen te gaan oppakken.

Ik heb vanaf mn 9e tot 28e snaredrum gespeeld bij diverse showkorpsen.
Het spelen begon toch weer beetje te jeuken en nu dus op zoek naar een nieuwe(of demo/tweedehandse) drumkit, vandaar dat ik dit forum tegenkwam.
waar ik een hoop handigheidjes en tips hoop te vinden/krijgen.

67Deadman

Hallo Gerwin,

Welkom op het forum. Er is genoeg te vinden/krijgen :Y

FreeFloater

Welkom Gerwin  :w
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Technobeat 2


Goedendag .

Ja mensen .......... daar is hij weer : Technobeat is back on the Drum-Forum.nl  :)
Om de één of andere duistere reden kreeg ik mijn oude wachtwoord er niet meer in geramd ( hoop dat dat een keer alsnog lukt ) .
Dus nu zitten jullie weer met mij opgescheept , sorry daar voor  :X  .
Het blijft leuk om hier rond te kijken naar nieuwe ontwikkelingen ( ik zag de DW-E preview bv. )
Drummen blijft gaaf , en het instrument ansieg , in mijn geval akoestisch - elektronisch is schitterend .

Groeten : Technobeat ( 2 ) .

 
DRUMMEN : A way of living . ( 4.974 posts bij vorig account )
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FreeFloater

Welkom terug. Helaas is het hier - op wat spam na - vrij stil.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

67Deadman

Inderdaad Freefloater, maar welkom terug Technobeat

Karma

Wij zijn hier gelukkig nog. Maar inderdaad ik zit hier ook niet zo vaak omdat het rustig is.
Roland TD30

Hammar

Ik ben er ook nog (steeds) :w

FreeFloater

Ik ook  :w 
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Harre

Ik wapper ook af en toe nog eens langs  :w
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

FreeFloater

Laatste tijd steeds rustiger lijkt het wel
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Pasha

Beste mensen,

Mijn naam is Chris, 48 jaar en drum nu 2 jaar met veel plezier!

Heb een Osan gelakte set met Pasha bekkenset en een set mute cymbals, maar denk na over electronisch of ombouw.


Groeten, Chris

FreeFloater

Welkom Chris  :w

Helaas is het drumforum een aantal keren offline geweest en sindsdien is het hier erg rustig. Moet zeggen dat de laatste weken wel wat vaker wordt gepost, maar echt interactie en druk is het helaas (nog) niet.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Pasha

Welkom Chris  :w

Helaas is het drumforum een aantal keren offline geweest en sindsdien is het hier erg rustig. Moet zeggen dat de laatste weken wel wat vaker wordt gepost, maar echt interactie en druk is het helaas (nog) niet.
Thanks, viel me inderdaad al op dat het rustig is...

Grt Chris

Omhoog