Met welke stokken speel je?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

Blaren dus van Vicgrip. Ik gebruikte vroeger wel eens drumstokken -tape voor de 7a stokken. Vergemakkelijkte de grip aanzienlijk. ik denk dat ik voor de 5a 'maple' ga en dan ook tape  er om doet.

Onderstaande 'Hornet-sticks* wil ik graag is proberen: Bijzonder handvat! Alleen nog effe uitvogeluh waar ze worden verkocht.

*

Nijlpaard

Veel succes. Heb ooit eens de laatste hornet rods bij Rimshot opgehaald. Heb ze daarna niet weer terug kunnen vinden.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Otje

#277
nov 27, 2013, 23:08 Last Edit: nov 27, 2013, 23:12 by Otje

..Heb ooit eens de laatste hornet rods bij Rimshot opgehaald. Heb ze daarna niet weer terug kunnen vinden.



.. tijd lang stokken met vic grip gehad (die op de een of andere manier opeens kwijt waren) .


Wat is het toch met die stokken jongens..?

..en nergens meer  Hornets  te krijgen.

Cookie

Ik gebruik al jaren de Balbex 2A Ride.

Te vergelijken met de Vic Firth Steve Gadd, maar dan met een iets fijnere gewichtsverdeling (voor mij dan) en ook duurzamer.

Balbex stokken zijn voorzien van twee lagen lak. De eerste laklaag is om de stok te versterken en de tweede laklaag fungeert als een antislip zodat ze niet zo snel uit je handen glijden. Deze tweede laag wordt stroever naarmate je handen warmer worden.
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

StudioDrummer

#279
mrt 31, 2014, 21:30 Last Edit: mrt 31, 2014, 21:30 by StudioDrummer
Balbex 5A Michel van Gent Signature stokken ;)

Pearl Drums - Zildjian Cymbals<br />Balbex Sticks - Cinepaq In-Ear

FoREVer

Sinds een paar dagen, Rohema Percussion Natural 5a
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nigel

Hot-Sticks 5a


patrick76

momenteel speel ik met verschillend stokken afhankelijk van de muziekstijl.

Headhunters A maple met rubber grip
Vic Firth 5A
Vic Firth rute 505 rods
Vater 3A nylon tip
en nog een setje carbon stokken waarvan ik de merk en maten niet meer kan lezen. Ik vermoed 7A.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Technobeat


Voorzichtig met de carbon stokken Patrick , gaan niet zo heel goed samen met je cymbals :N .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick

Lekker in de tuin gezeten met mijn Vic Firth 5b Chop Out stokken  *O*

patrick76


Voorzichtig met de carbon stokken Patrick , gaan niet zo heel goed samen met je cymbals :N .

Dat wist ik niet Technobeat.
Pingt wel lekker op de ride. Zo vaak speel ik er niet mee, want op de snare en toms vind ik het niet klinken.
Zit geen "vering" in.
Het meest speel ik met de Headhunters, hoewel die wel sneller stuk gaan dan de Vic Firth
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Joris

Ik had een keer per ongeluk een paar maple stokken gekocht, en had letterlijk in 1 minuut een stok doormidden, dus dat zal het misschien kunnen zijn. Maar misschien had ik ook gewoon een verkeerd paar want normaal gesproken sla ik nooit stokken doormidden, ze slijten altijd en op een gegeven moment spelen ze voor geen meter meer.

Harre

Dat heb ik inderdaad ook. Voor een optreden gebruik ik daarom altijd een 'vers' setje en bij repetities gaan ze echt op voor ze de prullenbak in verdwijnen  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

Ik heb op die Us/Canada 4 paar stokken verbruikt en dat hadden er ook 3 geweest kunnen zijn, heb nog wat weggegeven, in dus ongeveer 22 dubbelshows. En ik sla niet zacht, maar meestal geen rim shots, dat scheelt ook aardig in verbruik.

Vater 5B trouwens  O+


patrick76

Waarschijnlijk is het een maple probleem.
Bij het eerste paar maple scheurde de stok in de lengte iets boven de "handgreep". Dit was na een kleine maand.
Bij het tweede paar splinterde er na 2 dagen al een stukje van de tip af.
Nu ben ik een week met het derde paar maple bezig. Tot nu toe zonder problemen.
Mocht deze toch weer snel stuk gaan, dan heb ik nog genoeg 5A's liggen (dankzij Musiqman heb ik nog n voorraadje).
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Paul

Maple is wel zachter ja, dat zou kunnen. Ik speel nu al lange tijd met SD 2 Bolero's. Laatst speelde iemand op mijn set en die sloeg in een half nummer een SD 2 kapot op een rimshot.
De combinatie van ronde tip en zacht hout in SD2 geeft een heerlijk geluid op de bekkens, lekker donker en droog. En gek genoeg gaan ze beter klinken naarmate ze slijten..

Robert-Jan

Maple is inderdaad zachter dan hickory en breekt/slijt over het algemeen sneller.
Voordeel is dat je met maple een dikkere stok kunt nemen die niet (te) zwaar is, zoals inderdaad de SD2.
Ik heb jarenlang de SD9 en de vater variant gehad maar ja dat ging soms hard.
Ooit had ik een doos vaters gekocht waarbij 4 paar naar 3 klappen al gebroken waren, duidelijk een slechte boom.. :(
Nu speel ik met mn 'eigen stokken'en die zijn van hornbeam, qua gewicht zijn die over het algemeen ietsje zwaarder dan maple maar nog een stuk lichter dan hickory..gaat een stuk beter qua slijtage en breken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Die maple stok was bij mij ook Vater, maar de Hickory Vaters sla ik echt zelden letterlijk doormidden.

Hammar


dickbosman

Mike Terrana signature sticks van Vic Firth. Eerder altijd met 5A gespeeld, maar op een of andere manier heb ik door de kwart inch extra lengte meer controle (hij is ook iets dunner), zowel op drums als marching snare. Marching snare steek ik weer wat meer tijd in dan eerder, maar ook hier speel ik fijner met de Mike Terrana signature sticks dan de Ralf Hardimon Corpsmaster stokken, waar ik mee gespeeld heb tot aan mijn D-examen.

Iemand wel eens met de KP3 stokken van Jim Kilpatrick gespeeld? Pff, wat een boomstammen.

Stella

Ik speel met een ontzettend b-merk stokken, voor een kleine €40 koop je 12 paar van de meest onvoorstelbare schijtstokken, maar de slogan op de sleeve maakt het dubbel en dwars waard:

"Maybe, you can't find the more favourable sticks"

MAYBE. Are you kidding me? Not sure if zelfkennis or zelfspot :)

Paintpro

@ Stella: Sherwood? Of toch Letsdrum? Als iemand geen betere stok dan dat kan vinden, kan diegene simpelweg niet zoeken.
En al te best voor de polsen zijn ze ook niet.

Stella

Sherwood ja!
Ik kan er inmiddels prima mee omgaan, ik heb geleerd om een gebroken stok te verwisselen tijdens het spelen zonder dat iemand het doorheeft (in de meeste gevallen). Ik ga nogal snel door stokken heen, dus de Sherwoods zijn nu puur een budgetaire overweging, hoewel onbetrouwbaar. Plus mijn gitarist vind het ook leuk om live een paar stokken ter beschikking te hebben om in het rond mee te slaan, dus daar heb je liever ook geen dure houtjes voor :)

Wat bedoel je met je polsen comment?

Paintpro

Dat de Sherwoods die ik getest heb, stuk voor stuk krom waren. En dat dit na een 30 minuten spelen last gaf op de polsen.

Fibesman

Lang vater maple 5B, de laatste 2 jaar vick virth 5a. Nu alles begint op te raken pakte ik laatst weer eens een paar VF 55a die ik nog had liggen en dat was eigenlijk heerlijk. Ik moet wat gaan verzinnen, alles is bijna op.

Omhoog