Zildjian Avedis 20" Light Ride - geschikt als grote crash?

Gestart door Treklof, apr 23, 2012, 18:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Treklof

Hoi,

Kan waarschijnlijk m'n 17 A Custom ruilen tegen een 20" Avedis Light Ride.
Heeft iemand ervaringen met deze ride? Kan op internet niet heel veel vinden..
Wel dat 'ie eind jaren '80 - begin jaren '90 geproduceerd werd.

Stiekem hoop ik dat 'ie ongeveer klinkt als een Avedis Sweet Ride. Ben dan ook van plan de Light Ride als crash te gebruiken.

Dus, is er iemand die mijn goede hoop kan bevestigen?

stick tight

Ik speel een avedis medium crash/ride als crash en dat gaat prima. Hij gaat lekker snel open en klinkt niet te gongig. Avedis rides als crash spelen gaat dus prima.

Alleen ken ik die light rides niet dus ik kan niet echt oordelen over hoe ze klinken. Ga eens luisteren en kijk of die ride niet te dik is.


taco

heb er ooit 1 gehad en ik vond 'm niet lekker crashen, als ride had ie een heel zeikerig hoog toontje. ik vind 'm niet vergelijkbaar met de sweet ride.

Rick


heb er ooit 1 gehad en ik vond 'm niet lekker crashen, als ride had ie een heel zeikerig hoog toontje. ik vind 'm niet vergelijkbaar met de sweet ride.


Hierbij gaat ook op dat het ene bekken het ander niet is. Avedis is handgehamerd, dus zal variƫren, zelfs binnen de zelfde maat/model.

Joris

Tuurlijk, geen bekken is exact hetzelfde maar na de bovenstaande reactie zou ik wel genoeg weten.

Fibesman

Inderdaad, je zal het moeten proberen. Bij oude Zildjians kunnen dezelfde types enorm verschillen. Als je de verkoper hem kunt laten wegen weet je al een hoop meer..

Treklof

De verkoper woont een beetje ver weg, dus uitproberen is geen optie.
Had hem al gevraagd of hij het gewicht van de ride wist, maar hij had geen idee.

Zal hem inderdaad even vragen of hij de ride kan wegen ;]

Omhoog