Schade aan bekken

Gestart door harmen 18, mrt 04, 2012, 19:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

harmen 18

Hallo,

Ik heb een Zildjian K 18" crash ride met een lichte beschadiging bij het gat. Het lijkt een beetje alsof er iets van bramen aan zitten (Het mag verder niet echt een naam hebben, het is maar licht.)
Het is dus geen "keyhole" maar gewoon een beetje uitgesleten denk ik.

Moet ik hier wat mee? (gladschuren, een beetje vijlen, etc.) Of kan er verder niets mee gebeuren?

Foto's maken wil niet echt lukken, echt een goed beeld kan ik er niet van krijgen.

Ik ben trouwens niet zo'n enorme fan van zagen, boren, vijlen, etc. in een gewoon perfect werkend bekken. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dat wel is.........

Nlz

Theoretisch gezien moet het verwijderen van braampjes  bij het gat door er even met een schuurpapiertje langs te gaan geen hoorbaar klankverschil opleveren, het is natuurlijk niet een deel wat beweegt.
Maar goed, er zijn ongewtijfeld honden die het verschil wel degelijk kunnen horen  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

drums97

Nee dit mag zeker nog geen naam hebben.
Wat NLZ zegt, licht met een schuurwolletje of iets degelijks de braampjes verwijderen en het schoefdraad van je bekkenstand omhullen met een stukjes rubber!
Dan kan er geen metaal van het bekken langs het schroefdraad van de stand schuren als je er op slaat.

Succes!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Paul

Belangrijker dan de vraag "hoe kom ik er vanaf?" (antwoord: fijn schuurpapier) is de vraag "hoe kom ik er aan?". Eerst de oorzaak zoeken dus (vermoedelijk een slecht hulsje zoals hierboven al geopperd).

harmen 18

Waarschijnlijk komt het van voor ik hem kreeg. Zal in gebruik gebeurd zijn bij het bekken op en van de standaard halen. Zit er dus al wel een tijdje op, maar ik vroeg het me zo af.

In elk geval bedankt voor jullie ingevingen. Ik zal morgen is rustig kijken.

Dezain

Hallo,


Dit behoort wel tot dit topic toe denk ik, al is het om schade te voorkomen. .

Hoe strak kan ik mijn bekken zetten met de draaischroef erboven zonder dat hij breekt maar de bekkens niet te veel bewegen en lekker spelen.
Natuurlijk niet TE strak, maar wat is dat? Want te los speelt ook niet prettig..
Experience is the name people give to their mistakes.

paQ

een bekken hoort vrij te kunnen bewegen
Los dus!

* paQ gebruikt zelfs nieteens vleugelmoeren als ie vanzelf ook wel blijft zitten

Dezain

Ja, snap ik, maar dan op het 'plastic' wat om het ijzer zit waar het gat van de bekken doorgaat beschadigd dan heel iets bij mijn 18" crash, maar dus wel zo los mogelijk ja?
Experience is the name people give to their mistakes.

Nlz

Zou ik zeker doen, dan kan het bekken de krachten die je er bij het aanslaan doorheen jaagt ook zo vrij mogelijk kwijt, in plaats van ook nog spanning omdat het bekken wordt tegengehouden in zijn beweging.
Ik heb wel van die Tama klemmetjes-dingen, maar die zitten er nergens strak op gedraaid, met ruimte tussen viltje en klemmetje.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Omhoog