hi-hat niet exact vlak

Gestart door Def-11, feb 15, 2012, 13:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Def-11

Vraagje ; is het normaal dat er bij licht sluiten van de hi-hat aan twee overstaande zijden een spleetje van 0,5 - 1 mm overblijft en de andere zijden wel sluiten, kortom; niet exact vlak. Het gaat om een relatief nieuwe Zildjian A Projection 14". Mijn K mastersound 13" heeft het ook een ietsje zij het in veel mindere mate.

Hoefnix

Leg je hihat eens op een vlakke plaat dan kun je zien of deze recht is.
Overigens maakt het mij niet zoveel uit hoe de hihat sluit als het goed klinkt ;)

Nlz

Inderdaad, leg hem op een mooi vlak oppervlak. Als je twijfelt kun je met een lampje door het gaatje bovenin schijnen, waar er licht onder de rand door loert wijkt hij dan logischerwijs af.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Def-11

Lezen jullie wel goed?? :w Ik stel juist dát het zo is.... Heb 'm op het aanrecht gehad. Daarom weet ik ook dat er licht tussen schijnt  en dat het 0,5 - 1 mm is.. *D Mijn vraag is juist... is dat normaal, zo worden ze m.i. niet afgeleverd... Of is dat bij alle hi-hats na een tijdje zo?

Nlz


Lezen jullie wel goed?? :w

:F Ach ja, ik zit ook alweer veel te lang naar mijn scherm te turen.
Ik zal thuis eens kijken hoe het bij de hats is die ik gebruik.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Erik

Als je hats bij licht sluiten niet helemaal op elkaar zitten kan dat ook betekenen dat je je bottom-hat een tikkie scheef hebt hangen. Dat is normaal en juist aan te raden. Mocht je dit toch niet willen kun je met je stelmoer het geheel recht hangen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Def-11

#6
feb 15, 2012, 16:48 Last Edit: feb 15, 2012, 16:49 by Def-11

Als je hats bij licht sluiten niet helemaal op elkaar zitten kan dat ook betekenen dat je je bottom-hat een tikkie scheef hebt hangen. Dat is normaal en juist aan te raden. Mocht je dit toch niet willen kun je met je stelmoer het geheel recht hangen.

Nee niet aan de orde. ... shit hoe leg je zoiets uit  :? ik probeer het wat te verduidelijken.... verdeel de hi-hat van boven gezien in 4 taartpunten..  twee overstaande quadranten sluiten, de andere twee niet, kortom héél sterk overdreven gezien zit er een dubbele S vorm in .

Jochem

Dan is je hi-hat waarschijnlijk verbogen.

Hammar


Dan is je hi-hat waarschijnlijk verbogen.


Onzin, 0.5 tot 1mm , waar heb je het over. Niks mis mee zeg ik.

Paul


Onzin, 0.5 tot 1mm , waar heb je het over. Niks mis mee zeg ik.

Juist. Als ze goed genoeg op elkaar sluiten is er niets aan de hand toch..?

Jochem

#10
feb 15, 2012, 17:19 Last Edit: feb 15, 2012, 17:21 by Jochem

Onzin, 0.5 tot 1mm , waar heb je het over. Niks mis mee zeg ik.

Stel dit is een hi-hat:

Je verdeelt hem in 4 delen:

De overstaande staan een beetje naar beneden, scheef dus.

Van de zijkant:
Normale rechte stand:

Normale scheve stand:

En nu is hij dus gewoon krom:

Denk aan een taco, maar dan minder overdreven.

harmen 18

Dat zal, maar als je hem indrukt komt hij vanzelf vlak op het onderbekken te staan. Als het nou een halve meter is, oke, maar nog geen mm.


Net even gekeken:

Mijn top is ook iets krom (op 1/4 1,5mm zeg maar), nooit iets van gemerkt en ik zal er verder ook geen probleem van maken.

Hoefnix

[grapjas modus aan]
Ik zou beide hihats nu wegdoen. Deze zijn absoluut niet meer te gebruiken en meer dan 2 micrometer scheef is absoluut geen gehoor....

Als je ze weggeeft PM me dan even zodat je naar mij kan sturen.
[grapjas modus uit]

Een klein beetje scheef zijn van een hihat heeft geen enkele invloed dus gewoon door blijven spelen. :)

ronniev

dat maakt geen ruk uit.......komt gewoon voor....ook bij nieuwe hats.
Toen ik nog in de slagwerkwinkel werkte heb ik het regelmatig voorbij zien komen, ook bij de dure hats.
Ik heb net ff mijn new beat hihat gechecked....de hats op elkaar zonder hihatstand ...en ja hoor......speling.
Maar zoals gezegd tis heel normaal hoor. Natuurlijk geen halve cm..........

Jeroen

Kom op....0,5 tot 1 mm speling?! :O

Trap je hihatpedaal wat harder in, dan is tie wel dicht :Y
DRUMS: Pearl, Tama, Sonor ~ CYMBALS: Paiste, Zildjian, ~ HARDWARE: Pearl, Tama, Sonor, DW

Omhoog