Masterwork Cymbals

Gestart door Animal baars, sep 16, 2011, 09:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Maverickje

Ja afstand Triepels en Musicstore is voor mij hetzelfde.
Bij de Musicstore zijn ze twintig euro goedkoper dus dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

Ik ga nog even de Sabian Xs 20 en deze set beluisteren. Ik twijfel nog een beetje.
Degene die mij het beste klinkt gaat het worden.

Nickvm



Degene die mij het beste klinkt gaat het worden.


Dat is het voornaamste toch?  8)
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

marnixkwd

Kan iemand de IRIS serie beschrijven ....? Klopt het dat het vrij dikke bekkens zijn met een crispy randje? 

paQ

Rond, plat en goudgeel. 

Ze zijn luid, warm en snel

mitch

ik ben nog niet zo lang actief aan het drummen maar mijn hele set komt van triepels. het is er goed gesteld met de service en hij heeft hem zelfs bij mij thuis komen op zetten afstemmen enz. er zat een fre paiste 101 set bij (zo een met een crash ride blew) en heb (omdazt ik krap bij kas zat) maar ff een begin gemaakt met de uitbreiding door de aanschaf van een mw troy 16" crash heerlijke sound klinkt super

Headshrinker

Sinds een paar dagen in mijn bezit, een Troy 18" chinees:



Over 'luid' gesproken...  8)7 Lekker bekken, dat wel!  :Y

Animal baars

Dat is een heel hard stukje brons! Heb 'em eens gehoord maar vond 'em te hard. Dat was m'n 20" Iris china ook trouwens ;)

Headshrinker


Dat is een heel hard stukje brons! Heb 'em eens gehoord maar vond 'em te hard. Dat was m'n 20" Iris china ook trouwens ;)


Ja, als ik er thuis op speel, schrik ik ervan.  :P Met rubber dempmatten op de trommels en niet zulke hele luide andere bekkens (Zultan Rockbeat) is een tikkie op de Chinees iedere keer weer een ear-opener.  :)

Binnenkort m'n Troy maar 'ns laten opklauteren tegen de gitaarmuren van m'n bandje. Ik denk dat 'ie daar prima tot zijn recht komt.

Mijn 'eerste keuze' was trouwens een Sabian Paragon 19" China, die heel eventjes op Marktplaats stond (alleen was ik er te laat bij). Veel subtieler.

Animal baars

Voor een lekkere subtiele ranzige sound kun je ook kijken naar de Resonant FX bekkens. Ik heb m'n 20" Iris hiervoor omgeruild en ben daar zeer tevreden over! Een china was in mijn bandje (pop/rock veel in kerken) veeeeeeeeel te hard (maar wel tof qua klank). Ik durf te wedden dat die china prima mee kan komen in een hele boel gitaar geweld ;) Je andere bekkens zullen het eerder afleggen..

grohllebol

Zo... gisteren m'n bestelling bij Gijs (Rotterdam drum department ) opgehaald.
16" en 18" Masterwork Troy crashes, 20" Troy ride en een 15" wuhan china  :P

Gisteravond meteen gebruikt tijdens 't oefenen met de band. Echt, onwijs mooie klank, vooral het (door)resoneren van die 18" crash klinkt heel mooi als je 'm aan 't eind van een nummer gebruikt. Wel merk ik nu dat ik m'n sticking op de bekkens moet veranderen, m'n oude PST5's moest ik vrij HARD aanslaan en kon ik er mee wegkomen om met tip/ shaft de bekken aan te slaan. Als ik dat probeer met de Troys wordt 't een brei aan geluid. Ik merkte dat vooral op de ride, het klonk vreselijk. Tot ik alleen met de tip midden op 't bekken ging spelen, toen ineens kwam er een mooi geluid te voorschijn.  *O*

De wuhan china past perfect in een cover van een nummer dat we spelen (Losing you van K's choice), maar de bassist moest z'n oren dicht houden  *O*
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Headshrinker

Ik durf te wedden dat die china prima mee kan komen in een hele boel gitaar geweld ;)


Dat kan m'n Troy ook, heb ik vanavond gemerkt. Klinkt goed 'in de context' (iets met 'Marshall' erop en heel veel van die rare knoppendoosjes ervoor). Ik vond 'm zowaar 'muzikaal' klinken (mits niet te hard bespeeld), moet alleen nog wel een beetje zoeken naar de 'sweet spots' (vind ik bij reguliere crashes gemakkelijker).

Jip

Weet iemand misschien een goeie set Masterwork hi-hats om uit te proberen? Ik zoek een 'muzikaal', warm geluid. Bezit momenteel dikke heldere hi-hats (Sabian AAX) en zoek wat warmers en donkerders. Ik dacht zelf aan de MW Custom serie, die schijnt nogal 'allround' te zijn?
Weet iemand toevallig of Adams een goede verzameling bij elkaar heeft hangen?

Gr., Jip

Animal baars

Een setje MW Custom hihats is dan een leuke om naar te kijken. Als je in de buurt van R'dam ben kan je een keer komen luisteren ;). Ik ben er helemaal weg van. Had hiervoor Resonant hats (heel fel en hard) en nooit spijt gehad van de ruil!

repelsteeltje

#88
mrt 25, 2012, 12:17 Last Edit: mrt 25, 2012, 22:53 by Robert-Jan
Ik heb nu een setje avanos hihats. Echt te gek.. Heb nu al een custom, iris, fusion hihat gehad.. En nu deze. Laatste zag ik een ride uit deze serie te koop staan, maar helaas krijg ik geen contact met de verkopert.

..

Commentaar van de moderator Maak een post in 'gevraagd' als je wil.. *)

ronniev

#89
mrt 25, 2012, 13:55 Last Edit: mrt 25, 2012, 22:44 by Robert-Jan
Commentaar van de moderator Alleen in V&A :(



Dezain

Voor hoeveel zal u die verkopen?
Experience is the name people give to their mistakes.

ronniev

#91
mrt 25, 2012, 18:01 Last Edit: mrt 25, 2012, 22:46 by Robert-Jan
Commentaar van de moderator ..

Dezain

Dat is zeker niet erg duur.. Ik zal er even over denken. 4 crashen is beetje overbodig maar wel heerlijk zo'n 20" erbij.
Experience is the name people give to their mistakes.

stefan

#93
mrt 25, 2012, 20:00 Last Edit: mrt 25, 2012, 22:48 by Robert-Jan
Commentaar van de moderator Spullen te koop aanbieden alleen in de markplaats sectie
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Sander?


ik kan nergens echte soundfiles vinden van de series van Masterwork, zelfs het alleswetende youtube laat me daarin een beetje in de steek.  -O-
Ik vroeg me af wat het verschil is tussen de Masterwork Custom en de Masterwork Resonant series?

Eigenlijk ben ik wel erg benieuwd naar alle series, dus mocht iemand ergens soundfiles hebben zien staan, dan hoor ik het heel graag!

Groeten!

repelsteeltje

http://muzofon.com/search/masterwork%20Resonant

hier kun je e.e.a. vinden aan geluidsfiles. Vage site, maar naar mijn weten een van de weinige met soundsfiles van MW. Resonant is wat frisser dan custom.

Animal baars

Ik heb een vraagje :) Afgelopen weekend heb ik een optreden in een kerk gespeeld met de aanwezige drumset aldaar (was 1,5u van tevoren gevraagd door een afbellende drummer) dus had niets bij me. Maar daar bij die set hing wel een hele, hele mooie 21" Avedis Sweet Ride. Nu ben ik een beetje 'verliefd' geworden op dat geluid. Weet iemand een ride die bij dat geluid in de buurt komt van MW?

De Sweet Ride is erg dun viel mij op, klinkt heel open en subtiel, super mooi met hotrods/brushes. Ik denk dat de Jazz Master serie of de Custom Pointer serie wel in de buurt komen. Maar heeft iemand daar wat goede soundfiles van of een tip voor een bekken wat vergelijkbaar klinkt?

repelsteeltje

Ik heb een 21' jazz pointer (voorloper custom pointer geloof ik). Kan daar wel een keer een opname van maken als je wilt. Maar ik weet zeker dat er ook dunnere (en dikkere) jazzpointers in omloop zijn. Dus of dit is wat jij voor ogen hebt, kan ik niet zeggen.

Animal baars

Ik ben benieuwd! Alleen jammer dat de Jazz Pointer serie niet meer gemaakt wordt (volgens mij). Of is dat nu de custom pointer serie?

Robert-Jan

Ik heb op youtube een paar demotjes met de rides gezien, maar ja daar hoor je dan weer dat de een de ander niet is..eentje klinkt als mn jazzmaster, de ander is weer wat droger..etc..
En dat ga dus ook bij de MW's horen..het beste is dus die sweet ride jatten.. :+
Maar inderdaad de jazzpointer is nu de custompointer. Als ik voor de rekken van Piet Klaassen zou staan zou ik de dunne jazzmasters en custom pointers eruit halen en hopen dat het er tussen zit.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog