Masterwork Cymbals

Gestart door Animal baars, sep 16, 2011, 09:58

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer


Dus jij bent meer van de jazz?


Knap geraden 8)7 *O*
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

stefan

Lekker licht gespeeld ook... :-p
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Dreamdrummer

Ik heb een tijdje terug een set Masterwork Troy bekkens gekocht, waar ik dik tevreden over ben. 8)

18" crash
18" rock crash
16" rock crash
20" rock ride
14" rock hihats

Nu wil ik nog wat splashes toevoegen, waarschijnlijk ook Masterwork Troy 8" en 10".
Heeft iemand deze toevallig ook en wat is jullie mening erover?
Ik heb geen muziekwinkel in de buurt die ze heeft hangen.

Ik heb hiervoor op Paiste Alpha gespeeld, waar de splashes prima van klonken.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

paQ

topics samengevoegd

harmen 18

De 10" Troy heb ik wel is gebruikt. Was een prima pittig dingetje.

Dreamdrummer

Thanks Harmen
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

JBM

Ik heb de masterwork troy set nu ook al een tijdje in mijn bezit.. Ik heb de bekkens goed vergeleken onder elkaar en kan toch zeggen dat ik er heel dik tevreden over ben.. Eerst speelde ik met de 14'crash + 16'crash maar ben nu overgestapt naar de 16' en een zildjian 19' K thin crash.

Het valt mij op dat de Masterwork cymbalen zeer goed op elkaar zijn uitgebalanceerd: De ride klinkt misschien wel wat aan de harde kant voor lichtere muziek en de bell mocht net iets duidelijker. (Ik speel zelf veel stijlen, voornamelijk rock muziek) De ride is voor mij dus prima.

De set klinkt heel erg washy, warm en helder.. Ik zit zelfs te denken om de zildjian K thin crash te vervangen door een 18' masterwork cymbaal. Misschien ga ik nu vloeken in de kerk, maar ik vind de goedkopere masterwork cymbalen stukken beter klinken tegenover menig 'bekender' duur merk cymbaal.
Het hangt ook zeer af van de stijlen die je speelt en of je veel live speelt met je kit.
De Zildjian K'19'thin crash klinkt net wat blikkeriger en heeft meer toon (zingt wat meer).
Voor mij eigenlijk net iets teveel.. Live kan dat wel weer goed uitpakken.

Ik kan jullie zeker adviseren om de 14' troy hi-hat eens uit te proberen. Klinkt echt super naar mijn mening.
Er zijn zeker betere cymbalen in de omloop, maar voor het geld van een Troy setje zul je geen betere cymbalen vinden. (Of je zult eens 'huismerken' moeten afgaan van hetzelfde prijssegment en dezelfde legering).

Dreamdrummer

#182
nov 12, 2014, 14:08 Last Edit: nov 12, 2014, 14:10 by Dreamdrummer
De 18" Crash Masterwork Troy klinkt ook erg lekker!
Heb zelf een lichte voorkeur voor de Rock Crash.

En voor dat geld ist het proberen waard. :)

van de Rock Ride klinkt de bell duidelijk aanwezig 8)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

JBM

Bedankt voor de tip! Ik moet die 18er toch maar eens gaan uittesten binnenkort.

Dreamdrummer

You won't regret it! 8)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

ArieSchram

Dus, ik speel nu sins ik akoestisch speel met een setje Meinl classics custom. Erg helder en vooral erg luid. Ik heb ondertussen ontdekt dat ik van grote bekkens hou (Mijn 20'' ride is mijn favorite crash en de 16'' is echt niet vol genoeg). Nu ben ik van plan om mijn bekkens te gaan vervangen en na een tijdje zoeken en luisteren ben ik ook masterwork tegengekomen alleen aangezien het testen van deze bekkens moeilijk word zonder dealers in de buurt lijkt het me handig als ik hier wat richtlijnen en ervaringen van anderen kan krijgen.
Ik speel veel op de wat hardere genres (Rock tot deathcore) maar wil nu bekkens die wat all rounder zijn aangezien ik met drumles meer aan jazz, latin, funk werk. Momenteel heb ik bekkens die daar echt niet bij passen. Ik zoek naar een voller geluid waar ik niet keihard voor hoef te rammen en daar gaan grotere bekkens sowieso al bij helpen, Ook mogen ze best donker zijn. Nu wil ik dus vragen welke series/bekkens van masterwork jullie zouden aanraden.
Ik zat te denken aan:

een 15'' Hi-Hat
2 19''-20'' crashes
een 20''-22'' Ride (Het liefst ook crashbaar)

Ik hoop dat jullie willen meedenken!

Robert-Jan

Jazzmaster en/of Verve..
Custom pointer (waar ik fan van ben) is wat all rounder.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

zildjianboy

vandaag ben ik bij een masterwork dealer geweest. maar was helemaal overdonderd door het geluid wat een bekkens zijn dat zeg.
ik heb mijn hele leven zildjian gespeeld en was op zoek naar een vervanger voor mijn 19 inch K custom dark crash. en heb veel mw getest.
grappige is dat ik helemaal verliefd ben geworden op de jazzmaster 19 crash!!!!!
heb het bekken vergeken met  de zildjian K kerope en Constantinople. en de jazzmaster stak met kop en schouders er bovenuit.   
En het erge is natuurlijk dat je 3 bekkens van masterwork  kan kopen van  1 zildjian kerope.

ik ben om....... mijn volgende cymbals worden allemaal MW bekkens

 :)

animal

Tijd om je nickname te wijzigen  ;)

Hammar

vandaag ben ik bij een masterwork dealer geweest. maar was helemaal overdonderd door het geluid wat een bekkens zijn dat zeg.
ik heb mijn hele leven zildjian gespeeld en was op zoek naar een vervanger voor mijn 19 inch K custom dark crash. en heb veel mw getest.
grappige is dat ik helemaal verliefd ben geworden op de jazzmaster 19 crash!!!!!
heb het bekken vergeken met  de zildjian K kerope en Constantinople. en de jazzmaster stak met kop en schouders er bovenuit.   
En het erge is natuurlijk dat je 3 bekkens van masterwork  kan kopen van  1 zildjian kerope.

ik ben om....... mijn volgende cymbals worden allemaal MW bekkens

 :)
Ga niet voor de merken, ga voor je oren!

Technobeat

Ga niet voor de merken, ga voor je oren!
Idd , goede raad van Hammar , en die Zildjians waar nu nog op speelt raak je makkelijk kwijt op Marktplaats of op dit mooie forum , want er is een hele schare drummers waarbij alleen al bij het horen / lezen van de merknaam Zildjian de rillingen van zaligheid over de rug lopen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Black Page

Het is niet het erge maar het positieve    *O*

Afgelopen bij piet klaassen een 22 custom ride gehaald. Ok dertig euro meer dan bij de bax maar gegund. Heeft iemand wel eens gezegd dat piet epic is....

Robert-Jan

Ja :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Black Page

Ja he.... zou er dagen kunnen doorbrengen.

Maar man o man zijn winkel. Mijn zoontje is licht autistisch. Die durf ik echt niet mee naar binnen te nemen.

Robert-Jan

laat 'm alle bekkens tellen in die schappen..heb jij een uurtje of drie voor jezelf.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

laat 'm alle bekkens tellen in die schappen..heb jij een uurtje of drie voor jezelf.. ;)
Ik heb hier al zoveel goede verhalen gehoord over de beste man en de indrukwekkende collectie. Ik moet nog steeds een dag vrijnemen en er naartoe gaan..

Black Page

Ja dat moet  ;)

zildjianboy

dit is hem de jazzmaster ik ben er ook echt verliefd op geworden




Omhoog