Zildjian topic

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 21:00

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Welke Serie van Zildjian speel jij?

A Custom
33 (20.6%)
A Zildjian
15 (9.4%)
K Custom
20 (12.5%)
K Zildjian
27 (16.9%)
Z3
0 (0%)
ZHT
2 (1.3%)
ZXT
0 (0%)
ZBT
5 (3.1%)
Zildjian fx
3 (1.9%)
Avedis Zildjian
16 (10%)
K Constantinopel
5 (3.1%)
K Custom Hybrid
11 (6.9%)
Armand Zildjian
4 (2.5%)
A Zildjian & Cie
1 (0.6%)
Re-Mix
2 (1.3%)
Custom K
4 (2.5%)
Z Custom
4 (2.5%)
Avedis Platinum
0 (0%)
Amir/Amir II
0 (0%)
Orietal
8 (5%)

Totaal aantal stemmen: 72

Omlaag

Anserini

sep 15, 2011, 21:00 Last Edit: sep 16, 2011, 14:15 by Anserini


Topic over Zildjian!
Bespreek je liefde (of haat) jegens het merk en waarom, stel vragen specifiek over Zildjian of laat je speciale Zildjian cymbal zien!

Website
Verkooppunten

Voor niet specifiek Zildjian aankoop advies over bekkens kun je HIER terecht!

Anserini

#1
sep 15, 2011, 21:07 Last Edit: sep 19, 2011, 00:00 by Anserini
Zelf ben ik al bijna vanaf het begin dat ik drum een Zildjian-man, niet omdat het per se beter is dan andere merken, maar ik heb altijd mijn ding er in kunnen vinden.

Mijn collectie bestaat uit:
14" K Mastersound Hihat
8" & 10" A-Custom Splash
17" A-Custom Crash
18" A-Custom Fast Crash
17" K-Custom Hybrid Crash
20" K-Custum Hybrid Ride
18" A-Custom China
12/14 Oriental Trash Hats

Ook in mijn bezit gehad:
21" Z-Custom Mega Bell Ride
17" Z-Custom Rock Crash
14" Z-Custom Dyno Beat Hihat

Hier staat mijn huidige set helemaal op (al is de ride niet helemaal te zien):


Wensenlijst momenteel: A-Custom of K-Custom 18" EFX!

mdrummer

Ik heb nu een Zildjian 14'' A custom Hi-Hat, en een Zildjian A custom16'' fast crash. Ben er zéér tevreden over wil niet anders meer dan Zildjian. In de toekomst mijn andere bekkens ook vervangen voor Zildjian.

Groeten,
Maarten

Nickvm

Heb laatst een ZBT ride gehoord en was verbaasd hoe goed en mooi dat bekken klonk!
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Paintpro

Volgens mij gebruikt Dave Grohl een 24" of 26" ZBT ride bij TCV?

zildjianboy

Het beste bekken merk wat bij mij past:) dat is Zildjian ;)

ArcticLight


Het beste bekken merk wat bij mij past:) dat is Zildjian ;)

Waar baseer je dit op? Voel je je het meest verbonden met Zildjian? Want Sabian/Meinl/Paiste maken ook heel mooie bekkens hoor. :)

zildjianboy

Idd, voel ik me het meeste verbonden mee. En het is gewoon mijn geluid, is niet uitleggen .
Het heeft NIKS met meeloopgedrag te maken van de grote jongens....  ;)

tRow


Volgens mij gebruikt Dave Grohl een 24" of 26" ZBT ride bij TCV?


Klopt!

Stokmans

Ik heb altijd Zildjian gespeeld, totdat ik Amedia geprobeerd heb. Voor mijn A-Customs had Amedia een hele goede vervanger voor veel minder geld. Kwalitiatief en qua sound vergelijkbaar. Nu bij mijn 2e drumstel een Masterwork set, en ik vind deze bekkens veel muzikaler dan Zildjian (en Amedia). Maargoed, niks zo persoonlijk als smaak ;)

Zildjian is leuk, maar veel te duur (aan het worden).

musiqman

Ik ben van A custom naar Amedia Vigor/trace naar K gegaan beste keuze imo. Idd wel persoonlijk.


Toch heb ik niet heel veel meer (bijna niets) betaald voor de K cymbals na de Amedia verkoop omdat ik de jaren 90 versies fijner vond die natuurlijk alleen nog 2e hands en NOS te verkrijgen zijn (en geluk heb gehad met de 2 nieuwe K crashes, dat ook)

richard

#11
okt 16, 2011, 15:43 Last Edit: okt 16, 2011, 15:44 by richard
Naast mijn Amedia cymbal set heb ik een Zildjian set in de oefenruimte:

14" Avedis New beat h-hat
13" K/Z hi-hat
18" A custom fast crash
18" A custom crash
18" K medium dark crash
21" K heavy ride
20" Avedis ride

Vind ze nog altijd te gek, het is een mix van tweede hands en nieuw.

zildjianboy

ik heb ook mijn bekkens met veel korting kunnen kopen,  en sabian was dus net zo duur geweest :Y

vandeflosch

Ik heb een vraagje :-)

Mijn set is Zildjian A custom. Als ik nu wil uitbreiden. Passen andere zildjians dan ook goed bij de A custom naar jullie mening?

Ik heb ooit al op K gespeeld, die vond ik niet zo geweldig in verhouding met de prijs (smaak natuurlijk)
en dan heb ik ook al op 'zildjian armand' ofzoiets gespeeld, en die vond ik geweldig...

Anserini

Als jij vindt dat het past dan past het. Ik denk dat je weinig drummers vindt met 1 serie van 1 merk, vaker meerdere series of meerdere merken door elkaar.

groovemaker

#15
nov 19, 2011, 13:35 Last Edit: nov 19, 2011, 13:37 by Mcdrummer4live
Hey

Ik heb even vraagje. Ik heb hier een oude Zildjian bekken liggen......
Klinkt fantastisch, zit wel een kleine keyhole in.
Ik kon Zildjian niet bereiken, hun mail adress doet het even nier.
Kan iemand mij vertellen uit welk jaar dit bekken ongeveer komt, en wat de waarde er van is??
Het gaat om een Zildjian Avedis......











If it's too Loud you're too old!

Hammar


groovemaker

Heb et gevonden....Deze is misschien uit de jaren 50, maar waarschijnlijk nog uit de jaren zestig......

Fantastische website!

dank u dank u kan iemand mij nu ook zeggen wat hij ongeveer waard zal zijn?
If it's too Loud you're too old!

Daqura

Kan iemand me vertellen hoe het zit met de garantie op zildjian bekkens? Ik had iets gelezen over serie nummer en de scheur haaks op de groef, maar wat is nou waar? Ik heb geloof ik wel het serienummer maar het bonnetje wss niet meer... -.-

Alvast bedankt

Jochem


Kan iemand me vertellen hoe het zit met de garantie op zildjian bekkens? Ik had iets gelezen over serie nummer en de scheur haaks op de groef, maar wat is nou waar? Ik heb geloof ik wel het serienummer maar het bonnetje wss niet meer... -.-

Alvast bedankt

http://zildjian.com/Support/Warranty

Daqura

#20
dec 05, 2011, 14:33 Last Edit: dec 05, 2011, 14:34 by Daqura
Ik ben met mn bekken naar theo steenbeek geweest zaterdag en heb daar geïnformeerd over de garantie van zildjian. Ik gaf hem de bekken en hij zij al meteen 'Ja dit is geen garantie'. Aangezien de scheur haaks op de groef zat, zoals bijna elke bekken producent dat doet.
Maar hij wou tog nog wel even proberen en maakte een foto die hij opstuurde naar de importeur. En vandaag kreeg ik een mailtje van hem en op de een of andere manier geeft Zildjian me tog garantie! Super nice krijg nu gewoon weer een nieuwe :D Scheelt me weer ong 150 euro, heb trouwens wel een 2e crash gekocht want dat was ik sws al van plan en heb nu een Istanbul Xist 18" erbij, weekend kon niet beter!

Hammar


Ik ben met mn bekken naar theo steenbeek geweest zaterdag en heb daar geïnformeerd over de garantie van zildjian. Ik gaf hem de bekken en hij zij al meteen 'Ja dit is geen garantie'. Aangezien de scheur haaks op de groef zat, zoals bijna elke bekken producent dat doet.
Maar hij wou tog nog wel even proberen en maakte een foto die hij opstuurde naar de importeur. En vandaag kreeg ik een mailtje van hem en op de een of andere manier geeft Zildjian me tog garantie! Super nice krijg nu gewoon weer een nieuwe :D Scheelt me weer ong 150 euro, heb trouwens wel een 2e crash gekocht want dat was ik sws al van plan en heb nu een Istanbul Xist 18" erbij, weekend kon niet beter!

Da's zeer coulant!!

groovemaker

#22
feb 03, 2012, 14:13 Last Edit: feb 03, 2012, 14:19 by Mcdrummer4live
Waarom spelen alle zildjiandrummers op dit forum op zildjian?

Ik zal even aftrappen, vind et altijd wel grappig om over te vertellen, maar ben ook zeer benieuwd naar de keuzes van anderen:

Iedereen probeert al jaren Zildjian te imiteren op wat voor manier dan ook, maar 'why settle for less'? Het zijn de uitvinders/de soundmakers/de musici en niet verwonderlijk dat verreweg de meeste slagwerkers op de planeet voor Zildjian kiezen.......

                                           - Hans Eijkenaar


Ik vindt de klank van de A customs en avedis nog altijd ongeevenaard. lekker scherp en altijd hoorbaar.
Daarbij komt dat Zildjian ook het meest allround is van alle andere merken.

                             - Thomas Schiphof
If it's too Loud you're too old!

Hammar

Wat een onzinverhalen, sorry, maar dit gaat nergens over.
Termen als ongeevenaard en why settle for less.........

Je hebt echt oog (oor) kleppen op als je denkt dat niets aan Zildjian kan tippen.

drum1964

Geef mij maar handgehamerde turkse bekkens, even goed en de helft zo duur.
Als jij zonodig veel geld wil uitgeven aan zildjian bekkens doet u maar.

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur van de verschillende merken, maar om nou te zeggen dat Zildjian beter is........... :F
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Omhoog