Kamin? Arborea? Ervaringen?

Gestart door sixtiek, dec 27, 2018, 01:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

sixtiek

Ik ben op zoek naar een leuk effectbekken voor erbij. Nou kwam ik twee cymbalmakers tegen waarvan ik benieuwd ben of iemand er hier ervaring mee heeft:
  • Kamin Cymbals: een Duitser die bestaande bekkens lijkt te vertimmeren naar specials die hij via eBay aanbiedt: https://www.ebay.nl/sch/kamin_cymbals/m.html,
  • Arborea: min of meer bekend van hun low volume bekkens maar heeft iemand ervaring met hun andere cymbals? Verder dan http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=4106.0 vind ik hier niets. Toch hebben ze via Aliexpress een flink aantal modellen en series ("Knight", "Dragon", "Edge") te koop. Ook Maatwerkindrums verkoopt Arborea ("als enige in Europa") maar dat ligt voor mij net niet lekker in de buurt om ff te gaan proberen.

Van allebei zijn wel YouTube-filmpjes te vinden zodat je een beetje hoort wat je koopt. Maar wat zijn jullie ervaringen met Kamin of Arborea?

drfill

#1
dec 27, 2018, 10:32 Last Edit: dec 27, 2018, 16:12 by drfill
ik zie alleen t-shirts.. (1e link) ik weet niet wie A3 drums is, maar die heeft ook Arborea..
over effect cymbals, hoeveel inch en wat voor een ?
in (16 of) 18" heeft thomann ook misschien iets, een holey crash of trash crash
van 'Zultan'  (is B20 en er staat gewoon een 'turkish' stempel in..)
het mooie is, ze kunnen gewoon gratis weer terug.. en zijn zo goedkoop dat ik
dacht 'die gaat ook weer terug' ..maar nee..  hij klonk prima,  voor wat ik zocht..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

#2
dec 27, 2018, 13:48 Last Edit: dec 27, 2018, 20:54 by kaboemba
Ik heb zelf besteld bij aliepress, wat effect bekkens.
Viel niet tegen.

Robert-Jan

Echt mooie bekkens vind je in een winkel.
Bestellen op internet is gokken op mooie bekkens..en meestal verlies je.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

tuurlijk.. gaat voor rides en crashes ook wel op..  maar 'effects' cymbals daarvan hebben
veel zaken er maar 1 per maat in voorraad.. 1  18" K efx of 1 18" hhx ozone..  meer niet..
en die moet dan maar net 'passen' in je set..  heb best een paar keer er een laten hangen hierom..
en als je dan gratis kunt retouren en 30 dagen kunt 'proberen' ergens.. doe ik gewoon dat..
het is ook een gok, maar ik verlies niet..  ik vraag me ook wel af hoe lang die 'gratis' retour
service nog blijft, want het lijkt mij niet goed voor de winst ..
(niet dat ik veel retour, maar alles bij elkaar is er best veel b- stock..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

sixtiek

Echt mooie bekkens vind je in een winkel.
Bestellen op internet is gokken op mooie bekkens..en meestal verlies je.
Ik zou best graag een winkel binnenlopen met hetzelfde aanbod als het wereldwijde web. We weten allemaal dat dat onmogelijk is, vandaar dit topic :) .

Ik heb zelf besteld bij aliepress, wat effect bekkens.
Viel niet tegen.
Mag ik vragen wat je precies besteld hebt? Je zegt "Viel niet tegen", zou je ze nog een keer bestellen, of aanraden aan mij?

ik zie alleen t-shirts.. (1e link)
Heu, zo beter? https://www.ebay.nl/sch/kamin_cymbals/m.html?_nkw=

Black Page

Wellicht is het niet naast je deur, maar ik denk dat Piet Klaassen een zeer ruim aanbod heeft aan cymbals. Ca. 1500 ...

Robert-Jan

Het wereldwijde web stuurt je er in principe eentje hè..die je niet zelf hebt uitgezocht.

Maar inderdaad Piet Klaassen..en dan kan je ook nog door naar Drumland, dat is vlakbij.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Het is met cymbals en het www tegenwoordig net als met zalando. 
Je bestelt 2 of 3 soorten en wat je niet bevalt stuur je weer terug. 
Iedere webshop geeft je standaard 30 dagen niet goed geld terug garantie en het aanbod aan filmpjes en samples dat je op het www kan vinden is niet te vergelijken met wat er 20 jaar geleden beschikbaar was. Daarnaast heb je de sites zoals mycymbal.com en dergelijke die specifieke cymbals tonen die je dan ook daadwerkelijk kan bestellen, dan krijg je dus degene die je hebt uitgezocht. 
Het is wachten op de eerste die dat europa-breed gaat doen.
Dat nostalgische concept van goede bekkens alleen in een winkel is over 10 jaar niet langer aanwezig. Dat zal verdwijnen met het verdwijnen van zaken zoals Piet Klaasen die nu slechts nog aanwezig zijn voor de puristen die niet via het www willen kopen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Piet Klasen ..... super aardige man , weet absoluut wat hij verkoopt , en als hij het niet heeft ....vergeet het dan maar :)  :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Drumdre

#10
dec 29, 2018, 22:02 Last Edit: dec 31, 2018, 11:54 by Robert-Jan
Spam.

Jazz

Even checken hoor, de arborea bekkens, zijn die die zowel als low noise te krijgen als
ook acoustisch ?
There is no music without jazz

kaboemba

De Arborea cymbals zijn Chinese handgemaakte bekkens van hoge kwaliteit.
Ze kunnen zonder problemen concurreren met de grote merken maar zijn een stuk goedkoper.

De Europese importeurs geven eveneens garantie zodat je je geen zorgen hoeft te maken.

a3drums in België heeft ze in stock en Maatwerk in drums in Nederland

https://www.a3drums.eu/arborea-cymbals
En weer klaar met de spam.
Nou heb ik toevallig wat van die dingen in huis en NO WAY van zeer hoge kwaliteit en NO WAY zonder problemen concurreren met de grote merken.
Maar ja ik verkoop die dingen dan ook niet zelf he Drumdre, of moet ik zeggen a3drums

sixtiek

Nou heb ik toevallig wat van die dingen in huis en NO WAY van zeer hoge kwaliteit en NO WAY zonder problemen concurreren met de grote merken.
Zijn dat diezelfde waarvan je hierboven zei "viel niet tegen"? Wat is het nou  :? ?

kaboemba

Euhh viel niet tegen is wel wat anders dan zeer hoge kwaliteit en kan zich meten met de grote merken, dat ik het nog uit moet leggen ????

sixtiek

Euhh viel niet tegen is wel wat anders dan zeer hoge kwaliteit en kan zich meten met de grote merken, dat ik het nog uit moet leggen ????
Ik ben op zoek naar forummers die ervaring hebben met deze merken. Tot nu toe ben jij de enige die echt inhoudelijk reageerde. Discussie pro/contra online kopen is ook leuk maar daar ging het me niet om.

Als jij vanuit jouw ervaring zegt "viel niet tegen" dan denk ik, dat is het proberen waard  :Y .
Als jij vanuit jouw ervaring zegt "NO WAY van zeer hoge kwaliteit en NO WAY zonder problemen concurreren met de grote merken" dan denk ik, toch maar niet  :N .

Snappie  :) ?

kaboemba

Nee snap ik niet.

Jazz

Het is goed om te peilen wie wat vind maar afgaan op 1 persoon...........
Je kunt eigenlijk alleen maar afgaan op dat wat je zelf hoort/ervaart.
Kaboemba kan zeggen dat hij t n geweldig produkt vind en jij vind t bagger klinken.
Als je interesse hebt zul je toch echt zelf achteraan moeten gaan.
There is no music without jazz

kaboemba

Bovendien is een beetje begrijpend lezen ook handig, al is dat lastig op een forum.
Als iemand zegt "viel niet tegen" en jij stelt dat gelijk aan een opmerking van een ander "zeer hoge kwaliteit en kan zich meten met de grote merken" dan heb je een ander idee over die opmerkingen dan ik.

VIEL NIET TEGEN: vrije vertaling, voor het geld heel redelijk, beter dan verwacht, niet slecht.

ZEER HOGE KWALITEIT en METEN MET DE GROTE MERKEN, vrij vertaling, high end, top of the line SUPERRRRRRRRRR


In mijn ogen een duidelijk verschil.

sixtiek

Het is goed om te peilen wie wat vind maar afgaan op 1 persoon...........
Zeker, was ik ook niet van plan, ik hoopte dat er meer forummers wat te vertellen hadden over deze bekkenbouwers. Tot nu toe is kaboemba de enige die zijn ervaring hier heeft gedeeld. Waarvoor dank  :Y !

Bovendien is een beetje begrijpend lezen ook handig, al is dat lastig op een forum.
Als iemand zegt "viel niet tegen" en jij stelt dat gelijk aan een opmerking van een ander "zeer hoge kwaliteit en kan zich meten met de grote merken" dan heb je een ander idee over die opmerkingen dan ik.

VIEL NIET TEGEN: vrije vertaling, voor het geld heel redelijk, beter dan verwacht, niet slecht.

ZEER HOGE KWALITEIT en METEN MET DE GROTE MERKEN, vrij vertaling, high end, top of the line SUPERRRRRRRRRR


In mijn ogen een duidelijk verschil.
Vooropgesteld nogmaals bedankt voor je input, maar maak dat verschil dan eens concreet want dat mis ik in je verhaal. Als het niet tegenviel, wat viel er dan specifiek mee wat jou betreft? En ik kan me voorstellen dat de kwaliteit minder is dan bij A-merken (en ik zit ook niet te wachten op verkapte spam van een dealer) maar hoe merkte jij dan het verschil in kwaliteit? Snel kapot? Brak geluid? Slechte service? Dat haal ik er met begrijpend lezen niet uit.

drfill

#20
jan 02, 2019, 11:20 Last Edit: jan 02, 2019, 12:39 by drfill
die goedkopere merken lijken een haartje dunner als andere merken,
dit merk je vooral in rides (zijn lichter) dus met effect cymbals iets minder.. wat wel 'opvalt' ? is
dat ik vaker een minder goed merk kapot sla, (scheuren) als een duurder merk,
duurdere merken lijken iets 'sterker' te zijn (taaier, flexibeler, minder bros..)
dit is natuurlijk met cymbals met gaten erin, dan iets meer risico.. 
-en ik zeg niet dat een onbekend merk niet goed kan zijn, maar je snapt wat ik bedoel-
en de klank,  een K efx is iets heel anders als een Ozone crash.. dus je moet ze haast wel eerst
kunnen horen, (of kunnen retouren, als je deze methode iets vind)   ps. piet klaasen heeft er 5  (effect cymbals)
Kamin cymbals : dit zijn ge-modde andere cymbals, dus ligt aan het oorspronkelijke merk,  kun je zelf ook,
bv. met een trappenboor .. en dit is ook een gok   https://imgur.com/yDcJvrG

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Bij mij zijn het alleen wat splashes en effect bekkens, voor het geld prima zeker de effecten kan ik prima hebben.
Vergelijk in effect bekkens heb ik niet want die had ik niet eerder gekocht.
Splashes wel en de ziljian die ik er naast heb is duidelijk, beter afgewerkt, klinkt mooier maar was ook wel ff duurder.
Service ??? Het was een bestelling via aliexpres dus na dat het binnen is heb je het niet meer over service, geen idee wat voor service ik op een bekken moet hebben trouwens.

drfill

stel dat iemand ooit zelf een 'effect' cymbal wil maken..
dit werkt niet met elk cymbal..  als je een 'hoge' heldere crash hebt
(of een met een heldere 'shimmer')  dan heeft het geen zin om hier gaten in te maken,
dit werkt met meer 'donkere' / warme, (lager) klinkende cymbals weer wel ..
een hoger klinkend cymbal gaat 'klengy' klinken (weet geen ander woord)
ik heb redelijk wat cymbals gemo(l)d   ..dus vandaar..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

sixtiek

Helder kaboemba en drfill, bedankt! Ik denk dat ik voor een effectbekken best de gok durf te wagen: ik heb toch maar bij de Chinezen een 14" Arborea Dragon gatendeksel besteld:



Sowieso mag 'ie als effectbekken wat mij betreft best een beetje lelijk klinken, graag zelfs  :Y , dan maakt het me niet zoveel uit of het mooi A-merk lelijk of lelijk B-merk lelijk is. En bouwkwaliteit/stevigheid: als effectbekken krijgt 'ie niet de meeste klappen te verduren, misschien wel de hardste  8) maar dat zou toch goed moeten gaan. En anders heb ik in ieder geval wat te vertellen over Arborea online bestellen.

Bedankt voor jullie input en voor de Piet Klaassen-suggestie, wil ik zeker nog eens langs  :) !

Technobeat

Bedankt voor jullie input en voor de Piet Klaassen-suggestie, wil ik zeker nog eens langs  :)
Voor de omzet van Piet Klaassen is het beter als je er niet alleen maar LANGS gaat .... want er is BINNEN veel te zien ;)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog