ideale (jazz) hihat

Gestart door JackStrikeII, feb 15, 2015, 22:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JackStrikeII

Hey,

Ik ben momenteel op zoek naar een betaalbare (jazz) hihat. Zelf ben ik erg fan van een droog geluid.
Ik ben al in diverse winkels gaan kijken,  maar vindt telkens net niet wat ik zoek.

Het moet klinken bij Bosphorus Turj Series (ride en crash). Heeft iemand misschien een suggestie voor een bijpassende hihat?  Evt. Ook van Bosphorus. ...

Muziekstijlen: jazz blues funk Latin

JackStrikeII

Een beetje dat droge,  vintage Benny Greb geluid

Hammar

Sabian Jack deJohnette.....gort en gortdroog!

Hoefnix

Meinl 14" Benny Greb Sand hat?
http://www.thomann.de/gb/meinl_14_byzance_sand_hihat.htm

Dat is zijn hihat :) als je die sound zoekt. Even op de url hierboven klikken, kopen en zie daar. ;p

baszuidwijk


djska

Ik heb zelf een Istanbul Mel Lewis 14", mooi, en wat donker (want licht van gewicht) nog net allround genoeg. Gisteravond toevallig bij mycymbal ook paar mooie Istanbul hats beluisterd zoals de Traditional Light.

Rick

Ik heb zelf een Byzance Extra dry in 14". Niet de goedkoopste hihat, maar als hij binnen je budget ligt zou ik hem zeker aanraden.

Echt goeie droge (raw finish) budget tegenhangers zijn er niet echt. Je koopt vooral karakter, dan moet de hamering gewoon goed zijn.

Wouter


Ik heb zelf een Byzance Extra dry in 14".


Zit daar ook aan te denken Rick, volgende week is testen. Maar werkt ie open ook goed, aangezien ie zo droog is?

Rick

De binnenkant van de Extra Dry hihat is gewoon opgeschoren. Dat geeft hem genoeg wash om hem half open te kunnen bespelen. Hiervoor heb ik nog een sand hat gehad, die was daar weer net te droog voor.

Niet het beste filmpje, maar hier gebruik ik ook de extra dry hats. Heel breed inzetbaar.
https://www.youtube.com/watch?v=sDSSWo1F9FE

Wouter

Duidelijk, liep al een tijdje te twijfelen over de sand en extra dry hats. Morgen maar is even testen. Thanks!

baszuidwijk

Hier kun je alvast een goede impressie krijgen ...


Wouter


Hier kun je alvast een goede impressie krijgen ...




Heb er al is kort op gespeeld, het gaat me vooral op de vergelijking met de sand hats. Of de vergelijking tussen Extra dry Thin, en Extra dry medium. Maar bedankt voor het meedenken!

drfill

#12
feb 19, 2015, 14:33 Last Edit: feb 19, 2015, 17:04 by drfill
je bedoelt bosphorus turK series (OP) ? of master vintage
zijn niet veel dealers van..  steenbeek of vanderglas..
zou ik ook eens beluisteren met de rest van je cymbals..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Stella

Ik heb niet veel ervaring in wat je zoekt, maar door wat je omschrijft moet ik denken aan het hele oude en kapotte paar Istanbuls (groen label) waar ik op speelde in de studio laatst. Had het elders al gepost. Was erg mooi, gortdroog.

JackStrikeII

wel ik zoek een beetje een allrounder hihat, die vooral inzetbaar is in de jazz/blues.

Ik ben nu in het bezit van 3 Bosphorus Turk cymbals, 17, 20 en 20".
Omdat Bosphorus op een zeer 'eigen' wijze haar bekkens maakt, zou ik graag ook een hihat cymbal van Bosphorus halen. Sabian heb ik ook al geprobeerd, of een Mel Lewis, maar het geluid is toch heel anders, vergeleken met de andere Bosphorus bekkens.

Zelf denk ik dat een Turk hihat ietwat aan de te droge kant is, terwijl Traditional weer te 'open' is. Heeft iemand misschien ervaring met deze bekkens?
Zelf zat ik nu eens te kijken naar

Bosphorus Antique (half ongeschoren)
Bosphorus Master Vintage
Bosphorus Black Pearl
Bosphorus New Orleans

qua hats. 13", of 14" maatje, daar ben ik nog niet over uit. Iemand ervaring????

willem4130

Ik ken de door jou genoemde series niet maar qua maat zou ik zelf snel neigen naar 14" voor de door jouw genoemde toepassing.

Heb zelf een aantal 13" en 14" setjes (gehad) en heb 14" altijd veel meer allround gevonden. 13" kan heel lekker zijn maar beperkter inzetbaar en naar mijn mening vaak net iets minder muzikaal.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Omhoog