Bekken scheren?

Gestart door stitch, dec 03, 2013, 23:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

o, ik dacht dat forum weg was.. ik heb nu wat meer ervaring met dit soort dingen..
dus in dat geval wil ik nog toevoegen, dat voor een ride je ook deze in een boormachine
(die je vastzet met lijmklemmen op hoek van een tafel)
of buiten, of in een 'hobbyruimte' ..deze kunt laten draaien (met bout van 12mm in boor)
en dan met een 150mm slijpschijf (voor aluminium) of met een lamellen-schijf (voor een
gehamerd cymbal, want pakt ook putjes mee) vanuit midden naar rand er heel makkelijk
10 gram per keer eraf haald.
(cheap slijpschijf kost 25,- bij gamma, en veiligheidsbril en mondkapje gebruiken)
dus, ride draait in boor, en dan met draaiende slijpschijf onderkant 'lathen' ..werkt super..
haal er niet te veel af.. luister regelmatig
met een slijpschijf op de rand (dwars) terwijl het cymbal draait, kun je bekkens
diameter verkleinen (dus, cymbal draait in boor, en slijpschijf slijpt langs rand)
dus idee van bovenstaande werkt, en een slijpschijf heeft best 'power' en is groter ..
zo kun je bv. hihat onderbekkens kleiner maken of zelfde maat als bovenbekken.
Het aanpassen (of verknallen) van cymbals op deze manier is op eigen risico..
maar ik heb tot nu toe 'mazzel' gehad, luister ook 'tussendoor' naar de klank
en doe het in 'stapjes' ivm. warmte ontwikkeling.
foto's zijn weg,   maar ik denk dat 'een beetje klusser' het wel begrijpt..   groet..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hammar

https://photos.app.goo.gl/f1UWAcrwU8DkG6kg9 ook al eens gedaan, vond het vrij tricky......had niet de juiste beitel en mijn vingers zijn me lief.

Omhoog