Paiste Topic

Gestart door Air Piet, sep 26, 2011, 17:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Favoriete bekken-reeks Paiste?

101
201
PST-3
PST-5
Alpha
Black Alpha
Noise Works
2002
RUDE
Giant Beat
Signature
New Signature
Traditionals
Twenty
Alpha A (Voorloper huidige Alpha)
Sound Formula
Combinatie van meerdere series. (als je bijvoorbeeld van een reeks een crash goed vind klinken en van een andere reeks een china)
302
502
602
802
505
3000
Dimension
Innovation
Paiste Stambul
Omlaag

Hoefnix

Afgelopen week heb ik de Paiste Signature Blue Bell bespeeld. Zo'n bekken heb nog niet eerder gehoord.
Ik vond het een heerlijk bekken voor het snelle werk :)


Air Piet

#51
jan 06, 2012, 16:20 Last Edit: jan 06, 2012, 16:20 by Air Piet
Ik zag hem laatst ook op dit filmpje :



Niet bepaald mijn bekken, maar wel geinig  :)

Nlz


Ik zag hem laatst ook op dit filmpje :



Niet bepaald mijn bekken, maar wel geinig  :)


Nou ben ik geen stem-wonder, maar DAMN! wat loopt die tom een partijtje weg na het aanslaan zeg!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Air Piet


Nou ben ik geen stem-wonder, maar DAMN! wat loopt die tom een partijtje weg na het aanslaan zeg!


Je bedoeld dat die lang resoneert?  :+

Nlz

Ik bedoel vooral dat hij in toon afbuigt tijdens het resoneren. Maar goed, die ride is dan wel weer geinig, al vind ik dat vooral om het kleurtje  8)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Air Piet


Ik bedoel vooral dat hij in toon afbuigt tijdens het resoneren. Maar goed, die ride is dan wel weer geinig, al vind ik dat vooral om het kleurtje  8)


Ohja juist ja, toch vind ik zijn kit heerlijk klinken in die cover filmpjes van hem  :)

Rick

Ik heb mijn toms ook zo gestemt. Heerlijk!

Ben alleen geen fan van de clear vellen.

rammerdebam


Hier kun je alles kwijt wat betreft bekkenfabrikant Paiste.  :)


Paiste is een Zwitsers bedrijf dat bekkens, gongs en ander metalen percussie-instrumenten ontwerpt en fabriceert. Paiste is een Ests/Fins woord voor glinsteren. Volgens de website van het bedrijf is de correcte uitspraak voor 'Paiste' 'Pie-stee'.

Paiste heeft verscheidene bekken ontwerpen geïntroduceerd en geproduceerd waaronder:









Dit topic staat in het teken van Paiste. Stel hier dus al je vragen over deze bekken-fabrikant. Verder kun je wat foto's laten zien of discussiëren over bepaalde bekkens. ;)

Website: http://www.paiste.com/

Un-official Paiste forum: http://www.paiste-only.com/


Ik blijf het grappig vinden.
Ik woon al jaren in Zwitserland, en erg dicht bij de Paiste fabriek.
Als je dan naar het formaat van de fabriek kijkt, begrijp je bijna niet waar al dat mooie spul vandaan moet komen  :)
Speel zelf geen Paiste ( mijn zoon wel  ;) ) , en ik moet zeggen dat het wel geweldig mooi spul is hoor.

DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Anserini

Geinig, kun je geen foto's maken van de fabriek, misschien zelfs van binnen als je het lief vraagt...? :P

rammerdebam


Geinig, kun je geen foto's maken van de fabriek, misschien zelfs van binnen als je het lief vraagt...? :P


Ja, wil ik wel doen, maar dan moet je even een paar dagen geduld hebben.
Ze zitten in Nottwil, waar mijn dochter ook woont ( vandaar :-))  (kleine 50kilometer bij mij vandaan)
Ik moet er deze weer in ieder geval naar toe, en zal dan een paar plaatjes voor je maken.
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden  :)

groeten daar !!!
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

FoREVer


Ja, wil ik wel doen, maar dan moet je even een paar dagen geduld hebben.
Ze zitten in Nottwil, waar mijn dochter ook woont ( vandaar :-))  (kleine 50kilometer bij mij vandaan)
Ik moet er deze weer in ieder geval naar toe, en zal dan een paar plaatjes voor je maken.
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden  :)

groeten daar !!!


Ik heb wel even geduld :P , als de fabriek klein is kom ik naar zwitserland op vakantie. Want ik geloof niet dat hij klein is :P  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nlz

#61
jan 31, 2012, 22:18 Last Edit: jan 31, 2012, 22:45 by Nlz

Ik heb wel even geduld :P , als de fabriek klein is kom ik naar zwitserland op vakantie. Want ik geloof niet dat hij klein is :P  *O*


Dit is in ieder geval het hoofdkantoor. In hoeverre hier ook daadwerkelijk bekkens gedraaid worden weet ik niet, maar erg groot is het in ieder geval niet.

http://maps.google.nl/maps?q=Paiste+AG,+Kantonsstrasse+2,+Nottwil,+Schweiz&hl=nl&ll=47.132927,8.142664&spn=0.001593,0.004128&sll=52.469397,5.509644&sspn=5.844041,16.907959&oq=paiste+a&hq=Paiste+AG,&hnear=Kantonsstrasse+2,+6207+Nottwil,+Luzern,+Zwitserland&t=h&z=19"

Edit: Getuige dit filmpje zouden er inderdaad ook daadwerkelijk bekkens gemaakt worden. Knus hoor! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=3Cl1hs7O_Hg
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

FoREVer


Dit is in ieder geval het hoofdkantoor. In hoeverre hier ook daadwerkelijk bekkens gedraaid worden weet ik niet, maar erg groot is het in ieder geval niet.

http://maps.google.nl/maps?q=Paiste+AG,+Kantonsstrasse+2,+Nottwil,+Schweiz&hl=nl&ll=47.132927,8.142664&spn=0.001593,0.004128&sll=52.469397,5.509644&sspn=5.844041,16.907959&oq=paiste+a&hq=Paiste+AG,&hnear=Kantonsstrasse+2,+6207+Nottwil,+Luzern,+Zwitserland&t=h&z=19"


Dat word overhalen... Maar de Fabriek zal inderdaad niet heel groot zijn maar ook niet klein *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Air Piet


Ja, wil ik wel doen, maar dan moet je even een paar dagen geduld hebben.
Ze zitten in Nottwil, waar mijn dochter ook woont ( vandaar :-))  (kleine 50kilometer bij mij vandaan)
Ik moet er deze weer in ieder geval naar toe, en zal dan een paar plaatjes voor je maken.
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden  :)

groeten daar !!!


haha tof, we wachten af :) *O*

rammerdebam


Ik heb wel even geduld :P , als de fabriek klein is kom ik naar zwitserland op vakantie. Want ik geloof niet dat hij klein is :P  *O*


Dan zou ik mijn vakantie maar vast boeken, want het is dus inderdaad zo.
Zieook het google earth verhaal.
( dat is dus precies wat ik ga fotograferen :-))
Mocht je in CH op vakantie zijn, kun je bij altijd een koffie komen halen  :) :) :)
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

rammerdebam

#65
feb 07, 2012, 15:27 Last Edit: feb 08, 2012, 09:57 by rammerdebam
pooh, was ik al bijna weer te ver.
Heb snel mijn cameraatje gepakt en onder het rijden ;) even een plaatje van PAISTE geschoten.

En kijk toch eens wat er voor de ramen aan mallen staat  ;) ;)

DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Sander?

iemand ervaring met/ info over de 404 serie? Ik heb voor een appel en een ei een setje medium hats gekocht van de 404 serie, maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee of het ' iets' is. Het is oud en het waren volgens mij beginners setjes???

Air Piet


pooh, was ik al bijna weer te ver.
Heb snel mijn cameraatje gepakt en onder het rijden ;) even een plaatje van PAISTE geschoten.

En kijk toch eens wat er voor de ramen aan mallen staat  ;) ;)




Haha geinig! Kun je niet een paar bekkens bemachtigen daar en ze opsturen naar mij? Dan zal ik ze wel recenseren  :Y :')

rammerdebam


Haha geinig! Kun je niet een paar bekkens bemachtigen daar en ze opsturen naar mij? Dan zal ik ze wel recenseren  :Y :')


je maakt het me niet gemakkelijk Piet  ;)
Ik zal eerst eens kijken of ik een factoryvisit kan komen maken.
( zal ik dan natuurlijk hier uitgebrijd verslag van doen )

Hoe is het ....... ga je nou je vakantie hier houden  :w :w
(de koffie staat voor je klaar  *O*)

groeten !!
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

FoREVer


je maakt het me niet gemakkelijk Piet  ;)
Ik zal eerst eens kijken of ik een factoryvisit kan komen maken.
( zal ik dan natuurlijk hier uitgebrijd verslag van doen )

Hoe is het ....... ga je nou je vakantie hier houden  :w :w
(de koffie staat voor je klaar  *O*)

groeten !!


denk niet dat de vakantie komt, maar wil wel een keer in de fabriek kijken  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

rammerdebam


denk niet dat de vakantie komt, maar wil wel een keer in de fabriek kijken  *O*


prima, gaan we samen ..... hahahahahahaaaaaaa   *O* *O*
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Sander?


iemand ervaring met/ info over de 404 serie? Ik heb voor een appel en een ei een setje medium hats gekocht van de 404 serie, maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee of het ' iets' is. Het is oud en het waren volgens mij beginners setjes???



-O-

Hammar



-O-

Is behoorlijk oud, een instap/middenklasser hihat.

Heel vroeger had paiste de 101 (instap) 404, 505 (middenklasse) en de 2002 serie (topklasse).

rammerdebam


denk niet dat de vakantie komt, maar wil wel een keer in de fabriek kijken  *O*


Ik heb de uitnodiging binnen.
Mag 5 maart om 14.00uur de Fabriek bekijken,daarnaast ook diverse nieuwe types aanspelen.
Heb overigens een uitnodiging voor 4 personen.
Er kunnen dus nog 3 mee.
Weet dat het voor jullie niet in de buurt is, maar wie van jullie zin en tijd heeft mag van mij mee.

(Ik zal er natuurlijk hier uitgebreid verslag van doen.)

groeten !!!
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Air Piet


Ik heb de uitnodiging binnen.
Mag 5 maart om 14.00uur de Fabriek bekijken,daarnaast ook diverse nieuwe types aanspelen.
Heb overigens een uitnodiging voor 4 personen.
Er kunnen dus nog 3 mee.
Weet dat het voor jullie niet in de buurt is, maar wie van jullie zin en tijd heeft mag van mij mee.

(Ik zal er natuurlijk hier uitgebreid verslag van doen.)

groeten !!!


Super vet dat je dat zo heb kunnen regelen. Als ik in de buurt zou zijn dan zou ik het wel weten!

Ik hoor wel hoe het was  ;)

Omhoog