Verschil tussen A-custom Crash en A-custom Medium Crash

Gestart door Kluukie, dec 24, 2012, 14:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Kluukie

Hallo,

Graag wil ik mijn cymbals upgraden van Istanbul naar Zildjian. Mijn oog is gevallen op de A-custom series. Omdat nieuwe cymbals kopen mij iets te duur is wil ik graag tweedehands cymbals kopen.
Nu ben ik een advertentie over een A-custom 17" medium crash tegengekomen.

Mijn vraag: wat is het verschil tussen een A-custom 17" crash en een A-custom 17" medium crash?

Grtz, Kluukie

paQ

Medium zal refereren naar de dikte van het bekken.

En "upgraden" naar a-custom.... Ligt maar net aan waar je van af komt.

Joris

In de tijd dit je dit gepost hebt kon je ook gewoon even op de zildjian website kijken, of denk ik nu heel vreemd.....

Kluukie


Medium zal refereren naar de dikte van het bekken.

En "upgraden" naar a-custom.... Ligt maar net aan waar je van af komt.


Istanbul Samatya series
Waarom vind jij dit niet verstandig?

paQ

ho ho   ik zeg niet dat het onverstandig is :P
Maar omdat er Zildjian op staat wil nog niet zeggen dat je er op vooruit gaat ;)

OK, van Samatya af misschien wel, maar Istanbul heeft bekkens, zeker weten, daar kan geen Zildjian aan tippen.

Hoe dan ook, met A-customs heb je prima middle of the road bekkens. Als de prijs maar goed is :)

Kluukie

Haha ok  :)
Aangezien ik bij onze slagwerkgroep altijd op A-customs speel vandaar  ;)

Ben ook aant kijken voor Sabian AA/AAX, zou jij die eerder adviseren dan a-customs?

paQ

Lekker zelf luisteren en kiezen ;)
er is ZOVEEL te koop.

Kluukie

Ok thnx ;)

Joris

#8
dec 24, 2012, 16:39 Last Edit: dec 24, 2012, 16:40 by Joris
Je hebt trouwens ook nog A custom Fast, Rezo en Projection crashes  ;)

Harre

Ja zeg, maak het leven nog even wat moeilijker voor hem...  :P

Maar on topic: ik denk dat het inderdaad niet zo handig is om je blind te staren op Zildjian. Ze maken goede en mooie bekkens, maar er is zoveel meer dan alleen dit bekende merk en als je de tijd en moeite neemt om die andere merken te ontdekken dan gaat er echt een wereld voor je open. Bij een goede drumwinkel hangen veel soorten bekkens én mag je ze proberen. Door te luisteren naar de klank van de verschillende merken en types kun je ontdekken wat je zoekt en... wat je juist niet zoekt. Dit lijkt misschien overdreven, want het gaat immers maar om een paar stukjes metaal die rond je kit hangen maar uiteindelijk zul je naar mijn idee op deze manier veel meer plezier van je bekkens beleven.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Bluebe

#10
dec 24, 2012, 18:44 Last Edit: dec 24, 2012, 18:50 by Bluebe
Ik gebruik zelf een set Zildjian A Customs en ze bevallen zeer goed al kosten ze wel wat. Bekkens zijn zeer persoonlijk dus ook ik zou je willen adviseren om naar een drum winkel te gaan en lekker te luisteren wat bij jouw past.

Zoals al eerder werd gezegd zijn er meerdere versies verkrijgbaar, Fast crashes zijn vaak wat dunner en lekker vel en de medium crashes zijn wat dikker en zullen een iets warmer geluid hebben. Ik gebruik overigens een Zildjian A custom 16" fast crash en een Zildjian A custom 18" crash (mijn favourite bekken). Verder de Zildjian A custom 14" hi-hat en Zildjian A custom 20" Projection ride. De K custom/hybrid serie zullen kwa prijs niet heel erg verschillen met de A custom serie en klinken ook zeer goed. Gebruik zelf een 17" Hybrid.

Echt persoonlijke voorkeur, kijk niet naar het label maar kies wat jij het beste vind klinken.   
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

NathanR

Maar mensen, dat is niet waar de TS naar vraagt.
Hij vraagt naar het verschil tussen de twee bekkens, daarop is het antwoord gegeven; Het geeft de dikte van het bekken weer, een 'medium' bekken zal waarschijnlijk harder klinken dan een 'normale'.

Later vraagt de TS nog of iemand de AA/AAX serie van Sabian zou aanraden ipv de A Customs.
De AA / AAX series bestaan uit ontzettend veel verschillende soorten 'sub'series. Maar tevens hebben de A Customs ook nog verschillende series, dus daar zou je je vraag dan iets concreter in moeten maken.

Zeggen dat hij beter naar een drumwinkel kan gaan en moet gaan 'proberen', heeft de TS niks aan.. misschien is dat wel niet mogelijk voor de TS en/of weet hij/zij dan alsnog niet wat er 'geprobeerd' moet worden.

Joris

Mijn punt is dat je zelf ook wat research kan gaan doen voor het meteen op een forum te vragen, er staat genoeg info/filmpjes op youtube waarop je zelf het verschil kunt beluisteren.

Harre

Daar heb je inderdaad een punt, Nathan. Maar er zijn mensen die een advies op een forum blind opvolgen en als het mijn persoonlijke smaak is die ik adviseer, dan kan het zomaar zijn dat diegene met bekkens thuis komt die helemaal niet bevallen. Als ik kort door de bocht een advies zou moeten geven zou ik voor de Sabians gaan, maar of ts daar gelukkiger van wordt weet ik niet.

Het advies om te gaan luisteren is dus misschien wat ondoordacht gegeven, maar ik blijf er wel achter staan. Het is voor iedereen op een bepaalde manier wel mogelijk om een goede winkel te bezoeken (voor de één met wat meer moeite dan voor de ander) maar als je in zo'n winkel dan écht geholpen wordt heb je daar meer aan dan dat je een willekeurig advies opvolgt op internet.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

5150


Mijn punt is dat je zelf ook wat research kan gaan doen voor het meteen op een forum te vragen, er staat genoeg info/filmpjes op youtube waarop je zelf het verschil kunt beluisteren.


Wat een onzin zeg...dit forum is er juist om vragen te stellen en dan komen er vanzelf zinvolle of minder zinvolle discussies los die wel of geen inzicht of antwoord geven op de vraag die je stelt. Zo'n antwoord van "zoek het eerst zelf eens uit"  je op elke post loslaten.
***...in-between-drums...***

Robert-Jan

In dit specifieke geval is het wel zo dat er een uitgebreide beschrijving plus audio files op de zildjian website staat...dus met alle respect, zeker even checken.

Daarbij, naar ' de winkel' gaan is altijd een goed idee als je van plan bent om bekkens te kopen.
Het is nog altijd zo (zeker bij de Turkse bekkens)  dat er een hoop 'duds' in omloop zijn...het klankverschil tussen bekkens met dezelfde stempel erop kan heel groot zijn..heb je de keus dan kan je degene die het mooiste klinkt eruit pikken..heb je die keus niet omdat je 2 de hands koopt, weet je wel wat je in huis haalt..
Ik neem aan dat het uitgangspunt toch is dat je er een lange tijd op wil spelen, dan is het toch niet zo gek om er wat tijd in te stoppen bij de aanschaf?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR

Maar de TS vraagt helemaal niet in zijn openingspost naar een mening, maar naar iets wat je gewoon feitelijk kan uitleggen. Namelijk waar de naam 'Medium' voor staat en wat dat inhoud. Toch? :)

Robert-Jan

Ja klopt..in het geval van de A custom is het de zwaarste binnen de lijn, medium heeft hier dus aan dat het om eem zwaarder ( ws dus dikker) bekken gaat ivm een standaard A custom.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick

Houd er wel rekening dat de A Customs die nu geproduceert worden machinaal verwerkt zijn, en niet hand gehamerd. Volgens mij ga je dan vanaf die Istanbuls van je er echt niet op vooruit....

musiqman

Volgens mij werden A customs altijd machinaal gehamerd (ze zijn daar als ik het goed heb kort na de verhuizing van canada naar de us mee gestopt)

Voordeel van machinaal gehamerde cymbals is dat er veel meer consistentie in zit. Minder soul meer gelijkenis tussen meerdere cymbalen.

Kn@pestaart

Er komt tegenwoordig geen handgehamer meer aan te pas, zelfs niet bij de K Constantinopels. ;)

Kluukie

Oké, bedankt ik weet genoeg.
Ik woon zowat 10 min lopen van Adams Drumworld dus heb al veel geluisterd  *D
Maar aangezien de medium crash niet leverbaar was en die internetadvertentie mij wel aansprak vroeg ik t hier maar ff..


Stokmans

Ik vond zelf het verschil tussen een gewone en een medium niet heel erg groot. Maar dat is al wel jaren geleden...

groovemaker

Ik heb zelf 3 A-Custom crashes, en ik merk het verschil met de mediums vooral in aanslag. Je moet de mediums iets meer op hun donder geven voor ze ongeveer aanspreken zoals de 'normale' crashes dat doen. Daarbij heb ik gemerkt dat de bekkens van Zildjian niet erg stbiel zijn. Je kunt een prachtige A-Custom in een winkel horen, maar bij een andere winkel kun je zomaar een tegenkomen die verschrikkelijk klinkt. Meer dan met Sabian heb ik het idee, correct me if i'm wrong. Met die van mij heb ik geluk gehad en zijn naar mijn mening zijn goede zildjians goud waard, maar dit is wel iets wat ik in mijn achterhoofd houdt als ik Zildjians op marktplaats zie. Daarom wil ook ik ze altijd eerst even horen.
If it's too Loud you're too old!

paQ

Ik denk dat dat voor elk bekken wel geldt. (van elk merk)
Heb zat echt dure bekkens gehoord waar je van denkt.... na... srsly?

Omhoog